P pmd skrev:
En klassisk konspirationsteori, alltså. Det är lite intressant att för 20 år sen var det vänstern som var de främsta antiglobalisterna, men numer är det mest högerpopulister som har den typen av åsikter.

Vilka kan ha tagit över den rollen om tjugo år? Centerpartiet?
Konspirationer säger du mekaniskt för det har de sagt i MSM. Men så är det inte. Du pratar om för 20 år sedan. Alltså är du inte någon 20 åring. Men du har fortfarande inte fattat hur det fungerar. Du sitter och etiketterar folk och tror att det finns vänster och höger och du tror att det spelar någon roll vad du röstar på. Att du kan påverka något med din röst. Det är minst sagt komiskt.
 
Redigerat:
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
GoForIt GoForIt skrev:
Nu kommer det LLVP monoblock även hos Jula:
[bild]
[länk]
Den var intressant.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja på tal om det, jag såg dokumentären om stormningen av kapitolium igår.

[länk]
På tal om vad ? På tal om fake news antar jag att du menar. Det var inga trump anhängare som stormade utan det var planerat och så kallade vänstermänniskor.
 
  • Gilla
  • Arg
Leifur och 3 till
  • Laddar…
A
B BSOD skrev:
Det är ju enheten som har gasen i sig, är inte det standard på i princip alla enheter som säljs?

Om man har förfyllda rör med snabbkopplingar, så får man i regel alltid rör över, som man får göra en liten ful kringla bakom utedelen. Vakuumpump behövs väl aldrig i detta fall? Eller har du sett en sådan produkt?

Om man däremot köper med separata rör, så kapar man ju röret lagom långt, konar röret, vakuumsuger och släpper på köldmediumet från enheten. Då behöver man en vakuumpump, eftersom röret har både luft och fukt i sig.
Precis!
 
P
Mats: Gårdsägare Mats: Gårdsägare skrev:
Konspirationer säger du mekaniskt för det har de sagt i MSM. Men så är det inte. Du pratar om för 20 år sedan. Alltså är du inte någon 20 åring. Men du har fortfarande inte fattat hur det fungerar. Du sitter och etiketterar folk och tror att det finns vänster och höger och du tror att det spelar någon roll vad du röstar på. Att du kan påverka något med din röst. Det är minst sagt komiskt.
Jag kanske inte fattar hur det fungerar. Kan du förklara det för mig? Med referenser till pålitliga källor då förstås, som går att verifiera. "Jag har hört" eller "jag har läst" gills inte faktiskt. Rejäla, handfasta, bevis är det enda som duger. Annars blir det bara skrönor.
 
P
Mats: Gårdsägare Mats: Gårdsägare skrev:
På tal om vad ? På tal om fake news antar jag att du menar. Det var inga trump anhängare som stormade utan det var planerat och så kallade vänstermänniskor.
Vad finns det för evidens för den tesen?
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Vad finns det för evidens för den tesen?
Och vad i he.... e har detta att göra med TS grundfråga.
 
  • Gilla
Håkan V och 1 till
  • Laddar…
M
electroluxaren skrev:
Och vad i he.... e har detta att göra med TS grundfråga.
Stormningen av Capitolium var ingen stormning, det var en mobb som bara skulle kolla om det fanns icke korrekt installerade värmepumpar från Jula i byggnaden. När de inte hittade några gick de över till att rekapitulera Rom:s förstörelse istället. Att det skall vara så himla svårt att förstå, det står ju tydligt i tråden!
 
  • Haha
  • Gilla
Leifur och 8 till
  • Laddar…
A
M mnils skrev:
Stormningen av Capitolium var ingen stormning, det var en mobb som bara skulle kolla om det fanns icke korrekt installerade värmepumpar från Jula i byggnaden. När de inte hittade några gick de över till att rekapitulera Rom:s förstörelse istället. Att det skall vara så himla svårt att förstå, det står ju tydligt i tråden!
Tack!
Nu blev allt solklart;)
 
  • Gilla
  • Haha
mnils och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag kanske inte fattar hur det fungerar. Kan du förklara det för mig? Med referenser till pålitliga källor då förstås, som går att verifiera. "Jag har hört" eller "jag har läst" gills inte faktiskt. Rejäla, handfasta, bevis är det enda som duger. Annars blir det bara skrönor.

Jag orkar inte med dig. Du får lära dig hitta sanninformation själv. Du är ju en vuxen människa. Jag tänker inte komma och mata och torka dig heller...

Lev vidare framför TVn du och umgås med andra sovande får. Det är bäst.
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Sanningen finns ju på mer eller mindre suspekta internetsidor, samt 2-timmars youtube-videor med någon amerikan som står och domderar, det vet ju alla! :)
 
Trådstartaten vill ha synpunkter på Julas krav på certifikat för installation av värmepumpar. 300 inlägg senare diskuteras "stormningen" av capitolium. Fascinerande.
 
  • Gilla
Håkan V och 4 till
  • Laddar…
M
G gredd skrev:
Trådstartaten vill ha synpunkter på Julas krav på certifikat för installation av värmepumpar. 300 inlägg senare diskuteras "stormningen" av capitolium. Fascinerande.
Nu väntar man bara på att Hitler skall poppa upp någon stans ifrån så tråden kan få ett plötsligt slut!
 
Ursäkta OT men kändes som att vi ändå var i närheten :crysmile:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law



Godwin's law, short for Godwin's law (or rule) of Nazi analogies,[1][2] is an Internet adageasserting that as an online discussion grows longer (regardless of topic or scope), the probability of a comparison involving Nazis or Adolf Hitler approaches 1.[2][3] In less mathematical terms, the longer the discussion, the more likely a Nazi comparison becomes, and with long enough discussions, it is a certainty.
 
hsd
Godwins lag (Godwin's law) är en skämtsam benämning på en observation som Mike Godwin gjorde när han följde diskussioner på Usenet (ett system för diskussion mellan datoranvändare). Längre diskussioner urartade konsekvent, oberoende av ämnet och hur sakliga de varit från början, och sannolikheten för personangrepp växte. Förr eller senare jämfördes någon eller någons ståndpunkt med något relaterat till Adolf Hitler eller nazister. I detta skede blir det omöjligt att föra tillbaka diskussionen på sakliga banor. Uttrycket kan också beteckna en netikettregel som avråder från att göra sådana jämförelser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.