P pmd skrev:
Menar du riksdagen? Den består faktiskt av både damer och herrar.
Där är bara kärringar. Av båda könen förstås.
 
P pmd skrev:
Menar du riksdagen? Den består faktiskt av både damer och herrar.

"Som herrarna som styr dom". Som styr våra politiker.
 
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Kompressordelen är förfylld med köldmedia. Man behöver inte vara någon Einstein för att koppla på det.
Men jag har frågor.
1. Har innedelen keramiska lager? Kineslager i metall brukar kärva efter 1 år typ.
2. Måste man inte vakuum suga bort all luft ut installationsrören innan man släpper på köldmediat?
1. Varierar säkert en del.
2. Nej då hade ju själva poängen med förfyllning försvunnit.
De delarna är fyllda med köldmedium med ett lågt övertryck.
 
  • Gilla
Mats: Gårdsägare
  • Laddar…
P
J JIMMEN skrev:
Okej. Men det drev iaf div stammar att trycka på gränserna och pressa fram det Jag kallar roms fall.
Argumentera med en bok, eller varför inte Dan Carlin om du vill driva just din åsikt vidare.
Det är inte min tes. Edward Gibbon har mycket att stå till svars för när det gäller missuppfattningar om Romarriket.
 
P
Mats: Gårdsägare Mats: Gårdsägare skrev:
"Som herrarna som styr dom". Som styr våra politiker.
Aha, vi väljare alltså. (Men ungefär hälften är kvinnor, faktiskt).
 
P pmd skrev:
Aha, vi väljare alltså. (Men ungefär hälften är kvinnor, faktiskt).

Nej... Politikerna är köpta.. OK ? Det fösrtår du. Det är inte väljarna som styr, de kan inte påverka något eftersom politikerna är köpta av.... Nu kommer det. Den Globala Eliten. Rotchilds, Rockefellers,, mfl. I Sverige är det Wallenbergsfären som styr. Om du kunde påverka något med ditt röstande så skulle du inte få rösta. Det är teater... Så... Nu vet du.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är inte min tes. Edward Gibbon har mycket att stå till svars för när det gäller missuppfattningar om Romarriket.
Nu baserar jag inte detta på nått från början av 1800 eftersom der mer eller mindre är som att läsa en dinosauries åsikt om hjulet.
Men den diskussionen kan vi ha i en annan tråd.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja på tal om det, jag såg dokumentären om stormningen av kapitolium igår.

[länk]
Jag med, blev lite förvånad över att det var så mycket filmmaterial från hela stormningen.
 
A
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Kompressordelen är förfylld med köldmedia. Man behöver inte vara någon Einstein för att koppla på det.
Men jag har frågor.
1. Har innedelen keramiska lager? Kineslager i metall brukar kärva efter 1 år typ.
2. Måste man inte vakuum suga bort all luft ut installationsrören innan man släpper på köldmediat?
Vad frågar du på?
Roms fall?
 
A Alexn72 skrev:
Nej
Beror ju på vilken pump du köper, alla har inte förfyllda slangpaket… är de inte förfyllda måste du vacumsuga den.
 
GoForIt GoForIt skrev:
Nu kommer det LLVP monoblock även hos Jula:
[bild]
[länk]
Inte direkt bra COP värde på den… dyr i förhållande till kapaciteten och effektiviteten. För någon tusenlapp till får man en bättre inkl installation :)
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
Beror ju på vilken pump du köper, alla har inte förfyllda slangpaket… är de inte förfyllda måste du vacumsuga den.
... länka gärna till den som kräver sugning.
De har ingen luft luft som kräver sugning.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
A
A Alexn72 skrev:
... länka gärna till den som kräver sugning.
De har ingen luft luft som kräver sugning.
S-JA2519 kräver vakumsugning och rör med konor
 
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.