balloo balloo skrev:
Går du inte bar in på mina sidor på verisure, och under "gör det själv" väljer att avintallera komponenterna i ditt gamla hus? Kan vara bra att någon är hemma och dörren öppen för säkerhet skull.
Fortfarande inte klara med detta. Det var så mycket annat elektronik som nya ägaren skulle ta över, unifi, sonos, hue etc. Yale-lås med tillhörande Verisure-minimodul är det sista. Tyvärr så hittar jag inte "avinstallera" under "Gör det själv". Vi står och stampar. Hittar inte heller info om hur man nollställer alltihopa.
 
Gå inte via appen utan webbplatsen

Komponenter och funktioner

Komponenter

Smarta lås

Kugghjulet vid låset

Gör det själv

Avinstallera

Kan det funka?
 
nino nino skrev:
Gå inte via appen utan webbplatsen

Komponenter och funktioner

Komponenter

Smarta lås

Kugghjulet vid låset

Gör det själv

Avinstallera

Kan det funka?
Tack! Ja, den vägen hittade jag avinstallera låset.

Men hur gör man med minienheten som ska tas över av någon annan? Den kunde jag inte avinstallera.
 
En annan fundering: jag installerade L3 i förrgår. Fick till allting men valde att hoppa över stegen med att registrera tagg och fler användarkoder. Så endast masterkoden registrerad alltså. När jag sedan skulle ansluta låset till mobilen så går det inte att komma in i låsets meny. Man ska ju trycka på låsupp knappen följt av masterkod och låsupp igen. Men trycker jag på låsupp knappen följt av masterkod och låsupp igen öppnas bara dörren. Har jag dörren öppen när jag utför detta händer ingenting. Försökte fabriksåterställa men får då till ”svar” av låset att hakregeln är blockerad, trots att den inte är det. Någon som varit med om detta eller har något tips?
 
A Adamski74 skrev:
Tack! Ja, den vägen hittade jag avinstallera låset.

Men hur gör man med minienheten som ska tas över av någon annan? Den kunde jag inte avinstallera.
Kan var så att du måste prata med Verisures kundtjänst.
På hemsidan finns det också ett val under "Inställningar" att "Avinstallera larmsystemet" men jag vet inte om det gör så enheter kan anslutas igen.
 
  • Gilla
Adamski74
  • Laddar…
Håller fortfarande på att krångla med mitt lås. Upptäckte precis att det inte sitter någon kabel i ”con4” på kretskortet. Någon som vet om det ska vara så eller om det möjligtvis saknas en kabel där för mig?
Detta gäller alltså nya yale doorman L3.
 
Kan inte minnas vilken "con 4" är men det är två kablar som ansluts på insidan. En satt fast i någon av delarna, en var lös vill jag minnas.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Kan inte minnas vilken "con 4" är men det är två kablar som ansluts på insidan. En satt fast i någon av delarna, en var lös vill jag minnas.
okej. Con4 ser ut att vara en kabel som ska vara ansluten på förhand. Bifogar en bild
En öppen elektronisk enhet med en markerad Con4-kabelanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ja de två kablarna ansluts i anslutningarna rakt under den inringade.
 
MathiasS MathiasS skrev:
ja de två kablarna ansluts i anslutningarna rakt under den inringade.
Ja, precis. Men den som är inringad är con4 och där saknas(?) det en kabel. Men det kanske inte ska vara någon där
 
Har försökt leta i trådarna, men inte hittat om någon fått problemet med att dörrhandtaget måste tryckas upp (max) för att låsa, både från in- och utsida?
Inga förändringar i övrigt.
Gäller en v2n installerat typ 2016 (utan tidigare problem)
 
G Grimmered skrev:
Har försökt leta i trådarna, men inte hittat om någon fått problemet med att dörrhandtaget måste tryckas upp (max) för att låsa, både från in- och utsida?
Inga förändringar i övrigt.
Gäller en v2n installerat typ 2016 (utan tidigare problem)
Det är samma visa hos mig. Dörren kärvar lite ibland och då går inte kolven upp hela vägen och låset vägrar låsa sig. Då måste man dra upp handtaget innan man kan låsa. Jag har accepterat det.
 
G Grimmered skrev:
Har försökt leta i trådarna, men inte hittat om någon fått problemet med att dörrhandtaget måste tryckas upp (max) för att låsa, både från in- och utsida?
Inga förändringar i övrigt.
Gäller en v2n installerat typ 2016 (utan tidigare problem)
Det är inte så att avståndet mellan låshus och slutbleck är lite stort?
När kylan kommer så är det inte ovanligt avståndet blir lite större.
 
Senaste dagarna har vårt lås (som automatiskt låser sig självt efter 2 sekunder) säga "Välkommen till Yales integrerade lås" varje gång, och det är lite irriterande. Under de snart tre år vi har haft låset har detta aldrig hänt förut. Någon som vet vad det kan bero på?
 
  • Haha
Ulltand
  • Laddar…
Är det inte batterierna då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.