816 917 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Det är väldigt lång video. Vad kommer han fram till?S SnickareHobb skrev:Vill tipsa om en mycket bra kanal på youtube. Dr John Campbell som går igenom forskningsrapporter och annat kring covid-19. Han är för vaccinering, så inte någon antivaxare. Men han går igenom den forskning som finns och ifrågasätter det som inte stämmer.
Nu senast tittade jag på när han diskuterar artikeln "BBNC debunks ivermectin", dvs han gör fact check på BBC's fact-checkers:
[media]
Fortfarande inte fallit för grupptrycket och avser inte göra det heller Alltid lika kul att se mobben reagera som de gör när man vägrar rätta sig i ledet. Ibland önskar dom livet ur en, andra gånger tycker de man ska vägras vård, och allt vad det är. Det jag kommer ta med mig av hela det här spektaklet är hur masspsykos påverkar folk och hur en snuva kunde få folk att förvandlas till rabiata fascister
Bara nyfiken - gäller din vaccin-aversion bara Covid-19, eller ”står du emot grupptrycket” även när det gäller polio, hepatit, TBE och HPV också?A Aspartam skrev:Fortfarande inte fallit för grupptrycket och avser inte göra det heller Alltid lika kul att se mobben reagera som de gör när man vägrar rätta sig i ledet. Ibland önskar dom livet ur en, andra gånger tycker de man ska vägras vård, och allt vad det är. Det jag kommer ta med mig av hela det här spektaklet är hur masspsykos påverkar folk och hur en snuva kunde få folk att förvandlas till rabiata fascister
Förlåt, försöker igen.J Jocke Best skrev:
Är du en av dem som tar små bitar av samma grundfakta och blandar en häxgrogg, men struntar i de fakta som inte bevisar deras tes?
Han kritiserar artikeln rätt hårt. Det saknas t.ex. referenser till de studier dom använt. Han går igenom deras argument och sågar dem. Han är rätt diplomatisk och anklagar ingen, men han säger något i stil med "en del skulle nog säga att det finns ekonomiska citament att förespråka en dyr medicin jämfört med en billig medicin där patentet gått ut. Men jag vet inte.".P pmd skrev:
Jag tycker förresten att det inte borde förespråkas att vaccinera de som redan har gått igenom covid. Denna grupp som redan varit sjuka har en bredare och starkare och mer långvarig immunitet än de som har vaccinerats. Dessutom är denna grupp mer drabbad av biverkningar av vaccinet. Andra vaccin ges för att förebygga sjukdom, inte till dem som redan är immuna efter genomgådd sjukdom.
Jag hörde dessutom igår av en läkare att det är på gång forskning som visar att de med naturlig immunitet inte smittar andra, vilket vaccinerade kan göra.
Jag hörde dessutom igår av en läkare att det är på gång forskning som visar att de med naturlig immunitet inte smittar andra, vilket vaccinerade kan göra.
Jag har redan svarat dig att jag är immun mot sådant. Läser du inte inläggen alls längre? Jag kan inte skriva långsammare än så här. Sedan ligger det i sakens natur att den som gör det aldrig skulle varken erkänna det eller för den sakens skull alltid vara medveten om det. Lite som en hypokondriker.M mickef skrev:
Nu skummade jag bara videon. Han har en del poänger men raljerar samtidigt rejält och tar även upp källor som vinklar hårt från andra hållet. Angående kritiken mot Merck som lyfts i slutet är det väl rätt lätt att se att det kan finnas andra skäl till att de inte ville bidra till förfrågan om att sponsra den föreslagna studien.... så som att de inte tror på preparatet verkan mot covid19... all PR är inte bra bra PR.S SnickareHobb skrev:Han kritiserar artikeln rätt hårt. Det saknas t.ex. referenser till de studier dom använt. Han går igenom deras argument och sågar dem. Han är rätt diplomatisk och anklagar ingen, men han säger något i stil med "en del skulle nog säga att det finns ekonomiska citament att förespråka en dyr medicin jämfört med en billig medicin där patentet gått ut. Men jag vet inte.".
Jag har väldigt svårt för vetenskaplig kritik (tycker att det är tveksamt att kalla det John Campell sysslar med det egentligen) i videoformat just för att det blir mer sälja än transparens. Det går helt emot ett kritiskt vetenskapligt förhållningssätt.
Ett nej hade räckt.J Jocke Best skrev:Jag har redan svarat dig att jag är immun mot sådant. Läser du inte inläggen alls längre? Jag kan inte skriva långsammare än så här. Sedan ligger det i sakens natur att den som gör det aldrig skulle varken erkänna det eller för den sakens skull alltid vara medveten om det. Lite som en hypokondriker.