Hur ska man göra här?

Tidigare satt det bara en vindskiva, nån 10mm panel och silikonfog mellan panel och överdel fönster.

Har satt ny vindpapp och skurit bort silikonfogen. Läkt och ytterpanel bygger fruktansvärt mycket.
Ett överbleck kommer sticka ut långt över fönstret då reglarna bara är 10 mm innanför fönstrets kant. Även om man köper något mindre typ 40 mm.

Ska man sätta en trälist under bara?

Renoveringsprojekt av ett hus: Öppning ovanför fönster där ny vindpapp syns och gammal silikonfog tagits bort.

Renovering av fönsterområde med ny vindpapp, borttagen silikonfog och exponerade reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörndetalj vid fönster som visar ny vindpapp och en trälist nära fönstrets övre del med borttagen silikonfog.
Skapa konto
Närbild på överdelen av ett fönster med ny vindpapp, utan silikonfog och utsatt träregel.
Skapa konto

Redigerat:
Så nära takutsticket krävs ingen plåt.

H huggan skrev:
Så nära takutsticket krävs ingen plåt.
Ok, tack för svar!
Hur får man till snygg övergång? Behövs läkten? Kanske panelens not kan sticka över fönstret bara? Behöver jag täta något mer? Ny silikonfog över ”skumrören”?

R roberob skrev:
Ok, tack för svar!
Hur får man till snygg övergång? Behövs läkten? Kanske panelens not kan sticka över fönstret bara? Behöver jag täta något mer? Ny silikonfog över ”skumrören”?
Ingen silikon, då går det inte att måla.

F fribygg skrev:
Ingen silikon, då går det inte att måla.
Ok, räcker det att ytterpanelen bara går över fönstret? Bör fortfarande ha läkt eller?

Du kanske behöver en övermålningsbar målarfog, jag rekommenderar TREMCO SB014 isåfall.

F fribygg skrev:
Du kanske behöver en övermålningsbar målarfog, jag rekommenderar TREMCO SB014 isåfall.
Perfekt, ska den appliceras på samma ställe som den gamla, dvs över ”skumrören”? Alltså foga samman träregeln och fönstret

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.