Jag har tänkt att göra en köksö, och tänkte bila upp för att dra fram vatten och avlopp till den. Vattnet går längs golvet fram till ordinarie diskho, därifrån tänkte jag bila upp och lägga ner prisol eller prisolplus som dyker upp vid köksön, på så vis får jag bara två hela rör under "mark" som inte har skarvar och skrot, låter detta görbart?
Jag har försökt rita en fin bild nedan...
Grönt är kallt och rött är varmt, streckade rör är under backen, klumpar på rören är kopplingar.
Vad säger ni?
Jag har försökt rita en fin bild nedan...
Grönt är kallt och rött är varmt, streckade rör är under backen, klumpar på rören är kopplingar.
Vad säger ni?
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Utan att veta hur du tänkt dig köksinredningen så kan man väl inte säga annat än att det ser bra ut. Vatten i köksön är underbart att ha. Du har inte funderat på att dra ut el också? Det är ju inte otänkbart att man vill stå där och vispa eller mixa.
Vi har både el och vatten och jag måste säga att det är ett av de 'bra' valen vi gjorde när vi byggde huset.
Vi har både el och vatten och jag måste säga att det är ett av de 'bra' valen vi gjorde när vi byggde huset.
jag hade tänkt dra el till köksön också, men jag ritade varken ut el eller avlopp på bilden, den var tillräckligt otydligt som den såg ut nu
Ok, fördelen med vanlig prisol är ju att jag inte behöver bila så attans mycket... Fördelen med prisol+ är väl att de är mindre känsliga... eller hur gjuter jag in rören, är det bara att slänga dem i betongen, eller ska man skydda dem på något annat sätt?
Ok, fördelen med vanlig prisol är ju att jag inte behöver bila så attans mycket... Fördelen med prisol+ är väl att de är mindre känsliga... eller hur gjuter jag in rören, är det bara att slänga dem i betongen, eller ska man skydda dem på något annat sätt?
VVS-kungen, tack, men min ritning var inte så noga när det gällde just det, utan mer fokuserad på att ha ett "u-format" rör som försvinner ner i backen vid befintlig diskbänk och dyker upp igen vid ön. Däremot hade det säkert varit en senare fråga som jag nu redan fått svar på...
Jag ska kolla upp pex också, även om priset inte är så kritiskt då det bara är ca 2 meter den ska. Tack!
Jag ska kolla upp pex också, även om priset inte är så kritiskt då det bara är ca 2 meter den ska. Tack!