Jag verkar vara ute på ett hopplöst uppdrag...
Finns det en stor gräsklippare som inte är självgående?
Klippbred minst 46 cm
Uppsamlare minst 55 liter
Vikt gärna under 30 kg
Jag börjar att misströsta nu och funderar på en självgående, men då måste hastigheten vara på minst 5 km/h och med klippbred över 50 cm samt uppsamlare på minst 60 l.
Tacksam för tips!
Finns det en stor gräsklippare som inte är självgående?
Klippbred minst 46 cm
Uppsamlare minst 55 liter
Vikt gärna under 30 kg
Jag börjar att misströsta nu och funderar på en självgående, men då måste hastigheten vara på minst 5 km/h och med klippbred över 50 cm samt uppsamlare på minst 60 l.
Tacksam för tips!
Du får väl satsa på en sådan här då istället
https://www.toro.com/sv-se/homeowner/walk-behind-mowers/timemaster-21810
https://www.toro.com/sv-se/homeowner/walk-behind-mowers/timemaster-21810
Hej! De med drivning är alltid lite tyngre (och dyrare). Jag har även haft otur, nu senast med Honda Izy, där drivningen lagt av och blivit en broms. Går inte att koppla bort, jag har kollat med två verkstäder.M marcusjj skrev:
Kan nog fungera på en avlång och enkel gräsmatta, men jag skulle nog som du oroa mig över svängarna, även om det är färre med monstret. Inte gratis heller.Alfredo skrev:
Kollat med @Maskintok?Mats Berggren skrev:
om jag har förstått det hela rätt med hondan så är den bakhjulsdriven?
Och du vill inte ha den driften..?
Nu ligger hela kuggväxeln på och skapar ett motstånd när den skall gå?
Ah.. kapa remmen.
plocka ur några drev ur lådan och sedan är det klart..
mer än så krävs ej.
Alternativt är en rak stång..montera på hjulen. och sedan dit med stången genom chassit.. spara delar om de skulle behövas
Ah.. kapa remmen.
mer än så krävs ej.
Alternativt är en rak stång..montera på hjulen. och sedan dit med stången genom chassit.. spara delar om de skulle behövas
Maskintok skrev:
Jag är inte själv händig och när två verkstäder säger att det inte går, så får jag lita på det. De tar ju gärna emot mina pengarMaskintok skrev:om jag har förstått det hela rätt med hondan så är den bakhjulsdriven?
Ah.. kapa remmen.
mer än så krävs ej.