Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Hehe, det tror jag inte. :D
Om man byter ut får mot...riskerar att få...då?
 
P
harry73 harry73 skrev:
Men jag försvarar hans rätt att tycka annorlunda och tro på konspirationsteorier.
Det gör jag också (även om just den personen faktiskt har hävdat att han inte tror på konspirationsteorier).

Jag försvarar dock inte någons rätt att lura i godtrogna personer att falska konspirationsteorier är sanna. Tvärtom. Som med allt annat som en del tror på utan evidens (som tomtar, troll och gudar) så bör (läs ska, enligt min mening) det hållas privat och ska inte behöva påverka samhället i stort.

Tyvärr måste jag dock acceptera att det finns en rätt att lura folk, till viss del åtminstone.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ansvarsfullt beteende vore nog klokt för hela befolkningen.
Ja, verkligen. De som har vaccinerat sig ligger dock lite före de ovaccinerade där.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
J
P pmd skrev:
Det gör jag också (även om just den personen faktiskt har hävdat att han inte tror på konspirationsteorier).
Det är ju till och med värre att sprida konspirationsteorier då... som man själv inte "köper".

De andra verkar ju ändå ha goda intentioner... hoppas jag.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
P
A Andy78 skrev:
Kanske men det kommer flyta på som vanligt.
Covidpass eller krav på vaccinering kommer att upphöra om det har allt för stor påverkan på ekonomin negativt.
Stor smittspridning har negativ påverkan på ekonomin så det väl självreglerande på nåt vis.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Därvidlag har ovaccinerade samma "fördel" som vaccinerade.
Jämförelsen var mellan körkort och vaccinering samt mellan att köra bil utan körkort och att vara ovaccinerad.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Det finns en stor skillnad mellan ett utbildningsradion och ett vaccinerar.
???
Jag tycker dina åsikter angående vaccinpass är skrämmande
Nu har vi förmodligen en missuppfattning igen. Vad är mina åsikter angående vaccinpass, enligt dig?
Och varför blir du rädd av dem?
 
P
harry73 harry73 skrev:
Du verkar vara helt immun för andras argument. Jag vet inte om du jobbar i vården, jag hoppas faktiskt inte, för det kan inte vara roligt att berätta för de att man får en biverkning av ett medicin
Varför detta påhopp?
 
M mickef skrev:
Effekten för immunitet är, vad jag förstår 0 %, "poängen"/skyddseffekten mot allvarligt sjukdomsförlopp är kring 80%, smittbärareffekten ?, IVA-skyddseffekten rätt hög.
Effekten för immunitet? Det tolkar jag som att man inte blir sjuk alls ens med milda symptom. Den siffran för tex pfizer varierar mellan 84 och 95% beroende på vilken studie man tittar på och när i tid efter vaccinering man mäter. Dvs, den är inte noll procent.

Hur mycket man smittar har jag inte sett några siffror på mer än uppgifterna från FHM att man smittar väsentligt mindre än som ovaccinerad.

Vad finns mer att fundera på egentligen - du vet ju att vaccinet fungerar skitbra, eller hur?
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nu finns det nog några fler än dessa fyra, skulle jag tro. Eller hur?
Ja, det finns knappt 8 miljarder människor på jorden. Drygt 60 miljoner av dem i Italien.
Men eftersom endast en bråkdel av alla biverkningar "utreds så noga som möjligt" är "risken så liten, att andra kan bortse ifrån den".
Slutsatsen är svår att dra av premissen där.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
F
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Hade du blivit lika vulgär och stöddig, om det varit tvärs om.

Staffans
Thatsformetoknowandforyoutofindout
 
MathiasS MathiasS skrev:
Effekten för immunitet? Det tolkar jag som att man inte blir sjuk alls ens med milda symptom. Den siffran för tex pfizer varierar mellan 84 och 95% beroende på vilken studie man tittar på och när i tid efter vaccinering man mäter. Dvs, den är inte noll procent.

Hur mycket man smittar har jag inte sett några siffror på mer än uppgifterna från FHM att man smittar väsentligt mindre än som ovaccinerad.

Vad finns mer att fundera på egentligen - du vet ju att vaccinet fungerar skitbra, eller hur?
Jag vet inte men funderar inte heller.
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Fel. Det är de som inte handlar, som diskrimineras. Stor skillnad.

Staffans
Att välja att inte agera är också en aktiv handling.
 
harry73
P pmd skrev:
???
Jävla autokorrekt :crysmile:
Jag menar att det finns en skillnad mellan ett utbildningskrav och ett vaccinkrav.
Genom att jämföra körkort med vaccinpass, säger man egentligen att det är rimligt med ett vaccinpass för att utesluta ovaccinerade från en del av samhället.
Det öppnar för långtgående konsekvenser som man ser i bl a Frankrike, Italien och USA.
Därför anser jag att det är viktigt att inte introducera ett vaccinpass, och blir det ett vaccinpass, då bara för att använda i länder där vi inte styr över reglerna
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
F fsn skrev:
Thatsformetoknowandforyoutofindout
Lika korkad, som vanligt, men inga könsord, idag? Konstigt.
Tips. Engelskan, har till skillnad mot svenskan inga sammansatta ord.

Staffans
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.