L Lövdalen skrev:
Vi byggde Varbergshus, 1-plans på 156m2 (Grimsholmen modern) i Örebro, med carport o isolerat förråd på 14 m2..Lösvirke, grundmålad fasad och vi gjorde målningen själva. Gjorde en del extraval och tillägg och hamnade på ca 4.3 milj med tomt + VA. Hade egna avtal med lokala entreprenörer som var vana att arbeta ihop. Byggaren höll i samordningen. Vi höll budget och allt funkade perfekt. Har byggkalkylen kvar.
även jag tar gärna del av kalkylen om du har möjlighet att skicka över den.

Peetu@sillanpaa.nu

R Radius skrev:
även jag tar gärna del av kalkylen om du har möjlighet att skicka över den.

Peetu@sillanpaa.nu
Mailar över den :D

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
H
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Så här mycket kan det kosta att bygga ett småhus, i lösvirke eller prefab.

Vad kostar det att bygga?
Tycker att det är som att jämföra äpplen och päron. Man måste också jämföra vad man får för pengarna, speciellt konstruktionsmässigt, hur är väggar och tak uppbyggda, hur tjocka är väggarna, isolering, board, vilka fönster osv.
Inredning, golv, kök, badrum osv. vad och vilken kvalitet ingår i standardutförande!

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
L Lövdalen skrev:
Vi byggde Varbergshus, 1-plans på 156m2 (Grimsholmen modern) i Örebro, med carport o isolerat förråd på 14 m2..Lösvirke, grundmålad fasad och vi gjorde målningen själva. Gjorde en del extraval och tillägg och hamnade på ca 4.3 milj med tomt + VA. Hade egna avtal med lokala entreprenörer som var vana att arbeta ihop. Byggaren höll i samordningen. Vi höll budget och allt funkade perfekt. Har byggkalkylen kvar.
Åh, Kan du slänga iväg kalkylen till mig också vore det uppskattat! bembelats@hotmail.com

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
Sammy_j Sammy_j skrev:
Jag är intresserad :) har du detta som excel?
Sammy_j Sammy_j skrev:
B Byggjonny skrev:
Har dem I appen byggkalkyl, skriv din mail så skickar jag
har du det kvar är intresserad mitt mail är marre@lslz.se
mvh

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
Kan inte man lägga upp kalkylen här istället eller skicka PM till varandra istället? Fem sidor med folks e-postadresser och meddelanden om att man skickat mail är inte jätteintressant för alla andra.

• Gilla
H_kan@88 och 4 till
  • Laddar…
L Lövdalen skrev:
Hej

Skulle också gärna ta del av kalkylen om du har möjlighet att maila den till christian@actmb.se

Mvh

• Gilla
Lövdalen
  • Laddar…
Har fått många önskemål om att ta del av vår produktionskalkyl på vårt hus så jag lägger ut den.
Vi byggde 156 m2 m, lösvirke, Varbergshus men inte på totalentreprenad då de inte bygger på detta i Örebro.
Tecknade egna avtal med välrefererade hantverkare (som även Varbergshus hade kontakt med) och hade mycket gott stöd av Varbergshus kontaktperson under tiden.
Gjorde en del förändringar med högre takhöjd, annat kakel/klinker, vitvaror samt byggde till förråd/carport, Vi fick även med iordningställande av tomten samt en brunn för bevattning i budgeten.
Kalkylen beror ju dock i slutändan på vilka val man gör.
I denna kalkyl kan du lägga in dina egna kostnader för beräkning.
Total elförbrukning (värme/vatten/el) ligger på 10500kwh/år.

• Gilla
Drömmenomhus och 8 till
  • Laddar…
L Lövdalen skrev:
Har fått många önskemål om att ta del av vår produktionskalkyl på vårt hus så jag lägger ut den.
Vi byggde 156 m2 m, lösvirke, Varbergshus men inte på totalentreprenad då de inte bygger på detta i Örebro.
Tecknade egna avtal med välrefererade hantverkare (som även Varbergshus hade kontakt med) och hade mycket gott stöd av Varbergshus kontaktperson under tiden.
Gjorde en del förändringar med högre takhöjd, annat kakel/klinker, vitvaror samt byggde till förråd/carport, Vi fick även med iordningställande av tomten samt en brunn för bevattning i budgeten.
Kalkylen beror ju dock i slutändan på vilka val man gör.
I denna kalkyl kan du lägga in dina egna kostnader för beräkning.
Total elförbrukning (värme/vatten/el) ligger på 10500kwh/år.
Vill bara påpeka att lagfartskostnaden verkar vara felaktig. En nolla har letat sig in :)
Annars, kul o se en kalkyl! Verkar rimligt att bygga nåt kul nu.

• Gilla
Bannad-användare
  • Laddar…
J JesperV skrev:
Vill bara påpeka att lagfartskostnaden verkar vara felaktig. En nolla har letat sig in :)
Annars, kul o se en kalkyl! Verkar rimligt att bygga nåt kul nu.

Hejsan! lagfartskostnaden var på 86300kr

L Lövdalen skrev:
Hejsan! lagfartskostnaden var på 86300kr
Och ni betalade 800 000kr för tomten? :)

J JesperV skrev:
Och ni betalade 800 000kr för tomten? :)
Det är totalt för lagfart/pantbrev. Kunde delat upp det men det ligger på samma faktura från Tingsrätten/länsstyrelsen

Sammy_j Sammy_j skrev:
Är även intresserad. Med vänlig hälsning,
Costaz1981@gmail.com

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.