Herregud vad dålig appen är. Först så har den fått för sig att jag har en kod på ena dörren som den vägrar visa. Jag kan heller inte ställa in en. För frugan vägrar den ändra automatisk upplåsning från ena dörren till den andra. Fast det står rätt dörr i appen. Så då tog jag bort hennes konto och skulle bjuda in henne igen för att se om det funkade. Nej då har hon redan tillgång till låset och henne går inte lägga till.
 
Måste säga att efter allt som skrivs här om nya l3 så är det väldigt skönt att sitta på några gamla ”dumma” v2n! :crysmile:
 
  • Gilla
stigarn
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Måste säga att efter allt som skrivs här om nya l3 så är det väldigt skönt att sitta på några gamla ”dumma” v2n! :crysmile:
Ja nog är tanken bakom nya bra och bättre än gamla. Men inte utförandet. Känns som de släppt en ofärdig produkt.
 
C CNystrom skrev:
testat att lägga till en ny användare?
Om man skapar koder på låser, och sen installerar connecten, försvinner de första koderna och man får börja om från början med appen. Är det det som är problemet?
 
R rockthelobster skrev:
Om man skapar koder på låser, och sen installerar connecten, försvinner de första koderna och man får börja om från början med appen. Är det det som är problemet?
Nej jag installerade bara låset med grundläggande inställningar och lade in connect. Så jag var tvungen rensa bort användaren för att kunna lägga till en kod.
 
Hej, någon mer som upplever att batteriet i doorman l3 tar slut väldigt fort? Jag får byta ungefär en gång per månad.
 
P Pbsv skrev:
Hej, någon mer som upplever att batteriet i doorman l3 tar slut väldigt fort? Jag får byta ungefär en gång per månad.
https://www.yalehome.se/sv/support/smarta-las/yale-doorman-l3/felsokning/
Vad gör jag om jag har en för hög batteriförbrukning?
Kontrollera att vredet fjädrar tillbaka av egen kraft och inte blir ståendes snett. Orsaken till att vredet kärvar och blir ståendes snett beror vanligtvis på för lång vredpinne, kapa vid behov pinnen ytterligare 1 enhet. Säkerställ att nödutrymingen fungerar efter att pinnen har kapats.
En annan anledning till hög batteriförbrukning kan vara dålig kontakt med din Hubb eller Connect bridge. Flytta dessa och använd appens funktion för att kontrollera radiosignalstyrkan.


Om det inte beror på det ovanför bör du reklamera låset där det är köpt.
 
Redigerat:
R rockthelobster skrev:
Jag hade absolut problem att installera, slutade med att jag fick byta lås, se mina kommentarer tidigare. Jag upplevde att uppdatering av formbare tog riktigt lång tid, trodde den hade hängt sig. Men när jag körde andra gången lät jag den bara tugga på och då löste det sig.
Haft ganska god erfarenhet av norska supporten själv.
Notera att alla masterkoder och koder du lagt in försvinner när du kopplar till connecten, allt sånt sköts via appen när de kopplats.

Ok..för när jag anslöt conecten så kan jag inte längre komma in i dörren med masterkoden. Måste jag enbart använda appen nu?
 
  • Gilla
CNystrom
  • Laddar…
Smilfinken Smilfinken skrev:
Ok..för när jag anslöt conecten så kan jag inte längre komma in i dörren med masterkoden. Måste jag enbart använda appen nu?
Nej du kan lägga in användare med kod och/eller tag. Men du måste använda appen för att skapa dessa användare.
 
A
Min låssmed vägrar sälja L3 till mig. Han påstår att det är för mycket strul, så han ska ringa mig när jag får handla, annars får jag köpa v2n istället…

Enligt honom blir det ännu mer strul när man ska integrera det med Verisure.
 
S stigarn skrev:
Nej du kan lägga in användare med kod och/eller tag. Men du måste använda appen för att skapa dessa användare.
Nu hittade jag det! Super! Tack och bock!
 
Scouten skrev:
Min låssmed vägrar sälja L3 till mig. Han påstår att det är för mycket strul, så han ska ringa mig när jag får handla, annars får jag köpa v2n istället…

Enligt honom blir det ännu mer strul när man ska integrera det med Verisure.
Har kört mitt sedan april nu (bytte dock kistan på garanti pga fel modell)
Lås och Connect har funkat bra hela tiden..
 
Har haft mitt L3 i drift sedan juli.
Monterade och installerade allting själv, tyckte det var ganska bökigt faktiskt, funderade då på hur driftsäkert låset skulle bli, kändes inte riktigt bra.

Vips så var sedan allt igång och ingenting har strulat sedan installationen, kors i taket.
Ingenting har strejkat, men ett tips är att sätta Connecten väldigt nära låset, får för mig det är känsligt.
 
Sålt huset med ett v2n-lås i entrédörren samt verisures mini-hub och låsmodul. Hur tar den nya ägaren över låset på ett smidigt sätt? Han har skapat ett eget konto hos Verisure, men vi kunde inte lägga till modulen/låset som redan är inlagt på mitt konto. Behöver prylarna återställas på något sätt och hur gör man det i så fall? Just nu så har jag lagt in honom som administratör i min app så han kan skapa egna koder och så. Hade hoppats på att han skulle kunna "kicka mig" från systemet och själv bli den som äger låset, men nej, han kunde ta bort min sambo och barnen men inte mig, då jag står som systemägare. Inte konstigt i och för sig. Några tips hur jag ska gå tillväga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.