Fick min deklaration igår men konverteringsbidraget på 14000 som jag fått bekräftat via annat brev syntes inte till.
Någon som vet hur det funkar?
Det skulle varit insatt på mitt skattekonto under januari.

När fick ni besked om att ni skulle få bidraget?
efter vad jag har hört, och detta var förra året, så var pengarna för de närmsta åren redan slut och om vi skulle få bidrag så kunde det dröja några år innan det kom med på skatten... eftersom det bara finns en viss summa för varje år så kan man bli beviljad men inte få pengarna förrän senare har jag försått det som. Var tydligen inte bara vi som konverterade... :rolleyes:

tex att vi får beviljat vår ansökan om bidrag men vi får pengarna från år 2009 års pott för att de andra pengarna för tidigare år är redan slut så vi får alltså vänta tills dess med att få ut pengarna... hmm, blev det rörigt eller förstår du vad jag menar??

Förresten! Hur lång tid tog det efter att ni skickat in ansökan tills ni fick besked? Skickade in vårt i höstas (okt/nov) efter vi bytt från olja till pellets och har ej fått svar ännu...

Jag fick ett preliminärt besked först och efter två månader kom det rätta.
Totaltid på ca 3-4 månader.

Dom flesta räntar nog sina 14000 på ett bolån.
Om man har en ränta på 4 procent så blir detta 560 kr på ett år....ungefär en skattad dagslön för många.

Hmm, kanske ska ta och ringa och kolla upp så allt står rätt till, är ju mer än fem månader sedan vi skickade in våra papper.
men några 14000 får nog inte vi, har för mig att det var en viss procent eller del (typ 1/3) av hur mycket man hade lagt ut på vad man konverterade till som man fick igen. vi bytte till pellets, kostade 27-28 000, så om jag kommer ihåg rätt så borde vi få tillbaka ca 9000. Men minnet kanske sviker mig...??

Nejdå jag kostade på med ny pelletspanna med brännare och kopplingar så kostade detta 52000.
Maxgränsen är 14000 men den exakta beräkningsformeln minns jag inte.

Ja, då minns jag kanske rätt ändå. vi hade tur som hade en panna från 2001 som vi kunde koppla på pelletsbrännaren på, vääldigt skönt att slippa oljan, tycker det märks redan i plånboken och vi har bara haft den i ett halvår!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.