Jag såg programmet om Skebo igår. Fantastiskt hus. Måste kosta mycket bara att underhålla det från att inte försämras.
Programiden är dock flortunn och man har uppenbara problem med att fylla ut programtiden. Den manlige programledaren låtsas gräva i historieböckerna och den kvinnliga ska "hjälpa till med renoveringen".
I detta avsnitt måste historien drygas ut med omotiverade förflyttningar mellan varje "avslöjande" medan renoveringen bestod i att lyfta ut en heltäckningsmatta. Det underliggande fernissade golvet "slipades" sedan med en minimal hörnslip och penslades med en egenblandad i färgad fernissa. Det såg förfärligt ut när den brunfärgade fernissan lades på. När resultatet på slutet visades såg golvet istället nyslipat ut med en helt annan ytbehandling. Vad hände? :)

• Gilla
yonna
  • Laddar…
C
imported_Benno imported_Benno skrev:
När resultatet på slutet visades såg golvet istället nyslipat ut med en helt annan ytbehandling. Vad hände? :)
Sa exakt samma sak till sambon - "så där ljust var det inte när de målade!" (fick dock inte medhåll)...
Tyckte mig också ana ett betydligt mörkare parti i bakgrunden som kameran undvek när slutresultatet visades.
Blev kanske lite fel där?

Men då skulle du sett Ernst orangerirenovering som vi var och tittade på härom året. Det ger en helt ny dimension till begreppet byggfusk. Tycker ändå Erika verkar göra ett ordentligt jobb även om hon bara fixar någon smågrej i varje program.

Redigerat:
Jag gillar mer historien bakom husen i den här serien än den lilla renovering som programledaren gör.
En del hus har ju haft en väldigt intressant historia.

C
Gick tillbaka och kollade på play, och de ser ut att ha målat "frisen" i en mörkare nyans än resten av golvet.
Så det kanske var medvetet(?)

Del av ett rum med personer och olikt målat trägolv, frisen mörkare än golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.