hej! Jag har rivit av all vävtapet från väggarna i hallen. Först och främst, vad förespråkar om jag ska bredspackla väggen, eller bara spackla ojämnheter?
Ska jag kleta på latexfog på golvlister först och sen spackla-måla. Eller gör man det efter?
Ska jag kleta på latexfog på golvlister först och sen spackla-måla. Eller gör man det efter?
Jag vill inte ha något som passar tidsåldern, jag vill ha moderniserat. Den kommer bytas ut för den funkar inte.M maria01 skrev:
Dock gärna tillbaka till mina frågor ^^
Vad avgör om man ska bredspackla eller inte?
OkejM maria01 skrev:
Men jag kör på bredspackling. Har hört från vissa håll att man ska stryka med förankringsgrund innan man spacklar för bättre vidhäftning. Dock verkar det inte finnas något där ute på marknaden som heter förankringsgrund. Bara en enda bunke jag kan hitta som säljs av Flugger. Kanske finns det ett annat namn för det, eller är det överkurs i sig att använda sånt?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 832 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 832 inlägg
Radiatorn tillhör normalt föreningen så den får inte bytas ut innan man har fått lov av föreningen. Brukar krävas en garanti på att det är samma värmevärde (eller vad det heter) på den nya så att inte uppvärmningen hos grannarna påverkas.M maria01 skrev: