25 896 läst · 25 svar
26k läst
25 svar
Kostnad för bygge av innervägg av gips med dörr?
Fortare? Aldrig.
Det är bara att gipsa den sidan först. När gipset är satt sätter man en skiva som är mindre än utrymmet mellan reglarna och fäster den med två hopskriv genom gipsen. Det går definitivt snabbare. Det går även att lägga en rest bit av regel eller bräda på samma sätt.
Men visst finns det fördelar med en hel OSB.
Det är bara att gipsa den sidan först. När gipset är satt sätter man en skiva som är mindre än utrymmet mellan reglarna och fäster den med två hopskriv genom gipsen. Det går definitivt snabbare. Det går även att lägga en rest bit av regel eller bräda på samma sätt.
Men visst finns det fördelar med en hel OSB.
Självklart. Tack.Ljus skrev:
Har du någon uppskattning om pris för detta? Om man gissar att väggen är ungefär mellan 2-3m lång, helt oisolerad med en enkel dörr till. Samt eldragning för två 2-vägsuttag?
Mvh,
Lägg i isolering när du ändå håller på. Det är onödigt att bygga en resonanslåda.
Se under stående montering, eftersom bredden på osb och gips vanligen är samma så bör man kapa den första skivan på bredden för att undvika att både osb och gipsskivan skarvas på samma regel.R Rillak skrev:
http://www.norgips.se/montering
Jag vet att detta är sent men jag undrar hur mycket en 10 m vägg inom ett hus med en innedörr skulle kosta,
behöver
13mm gips
11mm osb-skiva
45x95 regel
95mm isolering
cc 450
Ni kan kanske ochså hälpa mig med hur mycket av sakerna jag behöver,alltså hur många gips,osb,regel,isolering
behöver
13mm gips
11mm osb-skiva
45x95 regel
95mm isolering
cc 450
Ni kan kanske ochså hälpa mig med hur mycket av sakerna jag behöver,alltså hur många gips,osb,regel,isolering
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Trasigt och fel fönster till bygge, vem står för merkostnaden?
Juridik -
Nybygge och kostnad för elektriker
El -
Uppskatta kostnad för vatten, värme och ventilation i nybygge?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Kostnad för elinstallation vid nybygge
El -
Uppskattade kostnader för V/A och el vid nybygge ca 70 kvm
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.