416 630 läst · 2 360 svar
417k läst
2,4k svar
Vackra gamla hus till salu
Kan vara i förebyggande syfte om det har stått tomt längre tidR roli skrev:
https://www.lansfast.se/hitta/villa...vdt701/?utm_source=hemnet&utm_medium=referral
Gulligt hus, fast dom borde inte ha byggt ut det under balkongen, det var ful och passar inte den gamla stilen. En annan färg hade nog varit gulligare också, falurött eller nåt. Men fint läge.
Verkligen fint. Tycker ändå det var hyfsat bevarat och att utbyggnaderna nog kan fixas till att passa in bättre med relativt små medel. Finns betydligt mer förstörda. Men står som 1909, måste vara äldre, men de är väl som många hus där registret inte går längre bak än 1909.HOBBY ARCHITECT skrev:
Håller med ! Synd att de byggt under balkongen men annars mycket fint.HOBBY ARCHITECT skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 098 inlägg
Svårsålt, rimligen. Fint, stort hus, men hopplöst läge, och knepig planlösning, särskilt som de valt att renovera det. Svårt för dem att få igen några pengar från renoveringen. Är väl extremt sällsynt att någon som letar hus i de trakterna är beredd att betala den nivån. Att dessutom få två fastigheter och flera byggnader att underhålla till mer kostnad än profit, är som sagt svårt att få kalkylen att gå ihop tror jag.K Kirre2 skrev:
Sedan april 2020 (2,3) och december 2019 (2,3).H Haget skrev:
Men jag är inte med på varför det skulle peka på att huset är svårsålt? Snarare tvärtom.
Däremot undrar man ju varför det säljs vidare hela tiden...
Argsint granne?
Redigerat:
Ja, det var en jäkla omsättning… lokala mäklarna måste ju älska fastigheten!C cpalm skrev:
Det har väl vart med i diverse reportage och som tråd här på forumet? Ett jättejobb som gjordes på det, från ödehusstatus. Minns jag rätt så har de som räddat och renoverat det mesta sålt det, gissningsvis är det mycket jobb kvar och som sagt ett läge som kanske inte funkar för en heltidsjobbande barnfamilj som behöver vara på jobbet. Och för mycket jobb och för stort för ett pensionärspar. Men huset är ju underbart och minns jag hur arbetet gjordes från reportagen så är det riktigt bra gjort. Hur läget lokalt är har jag ingen aning om. 6 mil från Uppsala är väl inte orimligt om det är en person som behöver vara i Uppsala 2-3 dagar / vecka och den andra jobbar hemma. Men två heltid i U-a och barn på det, så är det inte rimligt. Oavsett, själva huset är ju skitfint. Och det kan ju räcka för att ögonen ska få njuta lite i denna tråden...