Börjat montera screenmarkiser

Montering av screenmarkis på en glasveranda med en stegstege framför och utsikt över en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
K kettu skrev:
Golvlister o skötbord fixad.

Ikea/posten har tappat bort våran garderob, annars skulle jag få färdig rummet imorgon.

[bild]
Hej!

Ser väldigt fint ut, men ska ni ha skötbordet i ett sovrum? Då bör ni nog tänka om. Tillgång till vatten är ett måste i mitt tycke.

Vi fick vårt första i juni och vi har till och med möblerat om i badrummet för att kunna ha skötbordet precis intill handfatet.
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Rensat ur all tegel från gillestugan idag.

börjat dammsuga lite lugnt…

[bild] [bild]
Blir det en typ av golvvärme att lägga vattenrör på det där sättet? Ser väldigt spännande ut :)
 
Njingan Njingan skrev:
Hej!

Ser väldigt fint ut, men ska ni ha skötbordet i ett sovrum? Då bör ni nog tänka om. Tillgång till vatten är ett måste i mitt tycke.

Vi fick vårt första i juni och vi har till och med möblerat om i badrummet för att kunna ha skötbordet precis intill handfatet.
Stämmer, vi har en wc på andra sidan väggen. Så nära till ändå.
Det är ett liten hus, så får kompromissa. Tror det lyckas.
 
  • Gilla
Njingan
  • Laddar…
Grävt bort löst bruk, stenar och sågspån. Blir till att gjuta lite framöver...
 
  • Öppnat golv med synliga gamla tegelstenar, borttaget bruk och träbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
P-plats och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Helgens projekt var att byta ut lite vägg, från 70 till 120 mm, då det ska gå ett ventrör till källaren i väggen. Sen ska det öppnas upp till höger, till vänster är det redan avväxlat.
Det var lite pilligt att behålla skivorna på ena sidan av den rivna väggen, där det fanns skåp rev jag båda sidor.

Renoveringsprojekt visande en delvis rivet väggstomme med stödställningar i ett rum under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt där en vägg byggs om med synliga stolpar och ventrör, isolering på vägg, och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ombyggnad av vägg med ny ställning för ventrörsinstallation, ombonad sida till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Idag har vi slutfört vårt första rum sen vi flyttade in (nåja, det ska tydligen dit en stereo också och kanske mer väggprydnader). Det är sambons lilla salong (som även agerar genomfart från hall/kök till vardagsrum) som fått sig nya tapeter, eluttag, fönsterstopp och möbler. Vi delar väl inte riktigt smak men jag tycker ändå det blev bra. Bilden gör det inte riktigt rättvist, men så är det ju alltid.

Mäklarbilden före:
3pBQ5im.jpg

Efter omtapetseringen

w7XmrNS.jpg

Själv har jag äntligen börjat ta tag i nätverksdragningen. Har haft en enda lång kabel uppspikad på väggarna från en sida av huset där fibern kommer in till den andra där mitt kontor är. Hade en tanke att sätta patchpanel och uttag i varje rum, men eftersom vindens golv inte var utbyggt hela vägen bort så sköt jag upp den planen tills dess att en gångväg finns. Istället blir det dubbeluttag vid fiberconvertern, och sladd därifrån som letar sig vidare till ett dubbeluttag i överskåpet i garderoben i kontoret. Där väntar routern och ett till dubbeluttag som leder ner till skrivbordet. Fattigmans-patchpanel med andra ord :D

Här är delen där fibern kommer in. Ska dra kablarna ordentligt med kabellist från nätverksuttaget till röret till vinden, täta sistnämna och se till att ordna ett elluttag eller fyra högre upp. Funderar även på någon typ av ram och lucka för att täcka över alltihop. Tack vare router som stödjer POE-in så slipper jag ha el i garderoben, men får köra injektor här istället.

luVQqi5.jpg

Vet inte om detta räknas som nåt man gjord med huset, men en grill står numer på vår plywood-lagade veranda :)

lDAASMO.jpg

Min första gasolvariant och min första Weber. Det tog sin lilla tid att sätta ihop, men det var väldigt smidigt ändå.

Imorgon ska vi börja måla om köket om allt går vägen, det ser jag fram emot.
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Öst ned lite betong.
 
  • Nyligen utgjuten betong i ett öppet golvområde, omgivet av träreglar och tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Kulvert mellan hus och garage på plats så nu ska schakten för rören till bergvärmen iordningställas.

Utförande av schaktarbete med synlig kulvert och rörledningar för bergvärme vid husgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Visserligen härom dagen, men jag byggde ett enkelt vedförråd i söndags. Ska försöka hinna måla det i veckan och fylla upp det till helgen, sedan kan vintern komma.

Nybyggt enkelt vedförråd av trä under konstruktion vid tegelvägg med verktyg och gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nybyggt enkelt vedförråd av trä med vita plåtar framför en tegelvägg, verktyg syns på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggt vedförråd med vitmålade plankor och tak, intill en tegelhusvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Bra tips, havererar plattan lagom till nästa pumpbyte så kanske jag får chansen att försöka igen och då göra det bättre :)
Till nästa lvp kan du välja ett par murstenar på bygghandeln, kostar inte 50kr/st och fungerar utmärkt att ställa utedelen på. Att gjuta en armerad platta är överdrivet för den belastningen.
 
F fribygg skrev:
Till nästa lvp kan du välja ett par murstenar på bygghandeln, kostar inte 50kr/st och fungerar utmärkt att ställa utedelen på. Att gjuta en armerad platta är överdrivet för den belastningen.
Handlar mer om vad som ser snyggt ut när den stått där i 10+år.
 
  • Gilla
16386
  • Laddar…
Njingan Njingan skrev:
Blir det en typ av golvvärme att lägga vattenrör på det där sättet? Ser väldigt spännande ut :)

Det är nog nån typ av golvvärme som dom hittade på, på 70-talet. Rören ska bort nu i veckan :D
 
S
Nätshoppat till huset.
 
  • Stora trälastpallar framför ett rött hus med vita fönster och en häck i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En träpall fylld med tegelstenar, levererad för byggprojekt i hemmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Rensat ur all tegel från gillestugan idag.

börjat dammsuga lite lugnt…

[bild] [bild]
Kul att se framdriften med huset! Bra kämpat - blir superbra! Följer med spänning!

Hur går tankarna kring återställning av gillestugan? Hur tänker ni använda den framöver? Är det andra projekt i källaren ni planerar för?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.