15 658 läst · 54 svar
16k läst
54 svar
Problem med husqvarna rider 11
Okej. Ska kolla vad jag kan hitta
QUOTE="mackan_kal, post: 4377022, member: 75663"]På min husqvarna pro flex 21 så hade givaren för att klippdäcket är uppfällt hamnat lite ur läge, så den startade inte av den anledningen. Kolla så den funkar, satt längst nere vid spakinfästningen på min.[/QUOTE]
QUOTE="mackan_kal, post: 4377022, member: 75663"]På min husqvarna pro flex 21 så hade givaren för att klippdäcket är uppfällt hamnat lite ur läge, så den startade inte av den anledningen. Kolla så den funkar, satt längst nere vid spakinfästningen på min.[/QUOTE]
Jag har för mig att motorn kommer ifrån en gammal murray.
Maskintok skrev:näpp finns ingen tillverkad till dessa bakaxlar.
Men går ju att göra annan lösning om man nu vill ha laddning.. går fint med en generator monterad på remmen vid växellådan.
inte en aning villken motor som TS har..
Däremot så tyckte jag mig känna igen elkablarna ifrån en tidig serie Briggs till stiga park. de hade just denna lösningen med likström som bo beskrev..
Men de motorerna som jag beskrev idag 2021 är av samma typ av generator som du finner på en cykel idag. eller om de ens kallas så...
.. nav någonting... Man kan inte minnas allt och framförallt det som är helt ointressant...
Håller du foten på bromsen när du ska starta?...sitter ju en säkerhetsbrytare där med...
Minns inte helt men på vissa rider modeller sitter det en extra nöd-stop någonstans...röd knapp typ...
Annars kan de va startrelät? Dött batteri kanske?(trasiga celler)
Minns inte helt men på vissa rider modeller sitter det en extra nöd-stop någonstans...röd knapp typ...
Annars kan de va startrelät? Dött batteri kanske?(trasiga celler)
Jag håller ner pedalen när jag startar, de är nytt batteri som jag laddar helatiden.
Motorn startar när jag kör batteri å direkt på startmotorn. Men när jag har motorn igång, klippbordet uppfällt, växelspaken på neutral ( där måste den vara dör att kunna starta) och lägger i P-bromsen sen när jag reser mig upp så dör maskinen. De gjorde den inte innan?
jag vet inte om de har med den neutral grejen att göra då den kanske inte känner av att jag har lagt i den samt att den inte vill starta?
Motorn startar när jag kör batteri å direkt på startmotorn. Men när jag har motorn igång, klippbordet uppfällt, växelspaken på neutral ( där måste den vara dör att kunna starta) och lägger i P-bromsen sen när jag reser mig upp så dör maskinen. De gjorde den inte innan?
jag vet inte om de har med den neutral grejen att göra då den kanske inte känner av att jag har lagt i den samt att den inte vill starta?
T trojlee skrev:
Då känns det ännu mer som att det är givaren för klippdäcket, det är väl det enda som gör att maskinen stoppar när du reser dig?A Apbt skrev:Jag håller ner pedalen när jag startar, de är nytt batteri som jag laddar helatiden.
Ja, jag tror de. Då bör de gå någon kabel från växelspaken till någon brytare eller sitter de en brytare direkt på tro?
[QUOTE="mackan_kal, post: 4378488, member: 75663"]Då känns det ännu mer som att det är givaren för klippdäcket, det är väl det enda som gör att maskinen stoppar när du reser dig?[/QUOTE]
M mackan_kal skrev:
[QUOTE="mackan_kal, post: 4378488, member: 75663"]Då känns det ännu mer som att det är givaren för klippdäcket, det är väl det enda som gör att maskinen stoppar när du reser dig?[/QUOTE]
[/QUOTE]A Apbt skrev:
spaken slår ihop en brytare som sitter under kåpan..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto