Hennke85 Hennke85 skrev:
Snyggt!! Så långt har jag inte kommit med plåtbockandet än.
Hemligheten heter manuell kantvik :cool:;)
 
M Maijckel skrev:
Hemligheten heter manuell kantvik :cool:;)
Jag har en Biltema men den tar bara typ 750 mm i bredd. Får väl uppgradera mig framöver. Förövrigt då har mitt lilla tak varit skorsten i ett tidigare liv, eller skulle blivit, har använt frånklippet på en premodulskorsten.
 
  • Gilla
Maijckel
  • Laddar…
Karlia
Andra lagret färg på staketet vid uteplatsen - jag kanske hinner bli klar innan höststormarna!

Nymålat staket med grå färg framför en trädgård med grönska och skymningen i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
richardtenggren richardtenggren skrev:
I min första lägenhet hade jag 2,5 m lång platsbyggd garderob, de enda hyllplanen var botten på överskåpen :p

Jag löste det med några trådbackshurtsar. :)
Jo precis så har vi också haft det tidigare. Hyresvärden hade renoverat det som syntes men garderoberna stod kvar platsbyggda och utan hyllplan. Antar att historierna är sanna, att man förr i tiden minsan fick gå flera mil i snön utan strumpor till skolan varje dag, och anledningen verkar ha varit brist på hyllplan ;)


—————

Fortsatte härja vidare och vi har hunnit klart med tapetseringen i ett av rummen. Det jag istället ska visa är dock nåt som kanske snarare borde visas upp i skämskudde-tråden om det finns en sådan.

En, två stycken av reglarna under golvet på verandan har gett vika och sviktar mer och mer varje gång man går på dom. När det inte verkade göra den minsta skillnad att stötta upp underifrån på det stället jag testade, hade jag inte lust att riva upp resterande dolda skruvar (vad är det för djävulskap?) och försöka mer. Vi orkar heller inte riva och bygga upp verandan igen i år då vi har så mycket annat efter inflytt, utan vi smällde upp 15mm tjock plywood, 2.5x1.2 meters skivor för att försöka avlasta, så bygger vi nytt till våren. Det är inte vackert men det känns som att det funkar rätt bra.


Plywoodplattor ovanpå gammalt verandagolv för att stabilisera sviktande reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Ny målad grön ytterdörr med fönster ovanför, husfasad och utemöbler framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målat ytterdörren. Blir att springa genom källaren i nån vecka innan det torkat.
 
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 22 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
[bild]
Målat ytterdörren. Blir att springa genom källaren i nån vecka innan det torkat.
Riktigt snygg dörr och nyans!!:love:
Anar att det kan vara linoljefärg och undrar vilken nyans och märke du har använt?
 
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Riktigt snygg dörr och nyans!!:love:
Anar att det kan vara linoljefärg och undrar vilken nyans och märke du har använt?
Ja, massiva dörrar är fint men dom kräver sitt underhåll :D.
Engwall o Claesson bruten efter färgprov från Flyggers nyans "Gran".
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Ja, massiva dörrar är fint men dom kräver sitt underhåll :D.
Engwall o Claesson bruten efter färgprov från Flyggers nyans "Gran".
Gillar också massiva dörrar, vi har vasadörren från allmogesnickerier sen några år tillbaka och är helnöjda men är sugen på att byta färg på den.
 
Rensat ur all tegel från gillestugan idag.

börjat dammsuga lite lugnt…

Ett tomt rum med nakna tegelväggar, öppen spis och trasiga tegelstycken på golvet efter renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dammsugare och slang på ett betonggolv framför en vägg med putsat tegel under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Nyinstallerade underskåp och träbänkskivor i ett rum med verktyg och arbetsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fått dit underskåp och bänkskivor. Snart dags att börja sortera in alla bra att ha saker.
 
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Lite skillnad får man ju ändå säga att det blev. (y) Återstår en liten sittmöbel och en bokhylla, sen får gubben vara nöjd. :heart: Renoverat rum före möblering med en sliten brun dörr och tomma väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat arbetsrum med gröna väggar, skrivbord med dator, stol och en dekorativ växttapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 19 till
  • Laddar…
Plockat bort ett lager klickgolv, ett lager plastmatta under folie och nu landat i ett till lager plastmatta med tema Orienten. Hoppas på att nå undergolvet imorgon, men skulle inte förvåna mig ifall det ligger minst ett till lager plast med något festligt tema här under.
 
  • Renoveringsarbete i kök med borttaget klickgolv, en dammsugare och verktyg på avskalat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gammal köksinteriör med orientaliskt mönstrad plastmatta och vita skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Lite skillnad får man ju ändå säga att det blev. (y) Återstår en liten sittmöbel och en bokhylla, sen får gubben vara nöjd. :heart:[bild] [bild]
Jättefint!
 
  • Älska
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
H hattkatt skrev:
Plockat bort ett lager klickgolv, ett lager plastmatta under folie och nu landat i ett till lager plastmatta med tema Orienten. Hoppas på att nå undergolvet imorgon, men skulle inte förvåna mig ifall det ligger minst ett till lager plast med något festligt tema här under.
Vilket stort och härligt kök!
 
  • Älska
hattkatt
  • Laddar…
Golvlister o skötbord fixad.

Ikea/posten har tappat bort våran garderob, annars skulle jag få färdig rummet imorgon.

Ett nyfixat barnrum med vita golvlister, ett vitt skötbord och en blommig väggdekor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.