Snigla Snigla skrev:
Har du våtfodret står framme dygnet runt? Fylls/byts om det är slut eller typ en gång om dagen? (Hur länge håller det framme? Vi kastar om det är kvar på morgonen, efter N fått på kvällen)

Beror på, byts minst 2 gånger om dygnet iaf, och fylls på vid behov :)
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Gustav har fri tillgång av torrfoder och
blötfoder får han en till tre gånger per dag
beroende på hur fort han äter upp det. :love:

Han är knepig med blötfodret. :worried:
Spelar ingen roll om han får med sås eller gel,
slickar alltid i sig det blöta och lämnar köttet,
så jag ger bara 1-2 cm som jag klämmer ur en 80 g påse. :rolleyes:
Köper hellre sås än gel eftersom sås har färre additiv...:rofl:
Klokt, har aldrig tänkt på det med additiv men mina katter har föredragit sås och gjort som Gustav. Slicka såsen först och lämnat köttet så man får kasta torkade bitar när det är dags för blötmat nästa gång. Äter de inte blötmaten på någon dag får de 3-4msk tonfisk istället, den brukar gå ner så skålen blir ren slickad
 
  • Älska
dicliff
  • Laddar…
J
Katt som fick morgonduscha pga bajsolycka...
En blöt katt med stora ögon efter en dusch sitter på ett köksgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Katt som fick morgonduscha pga fågelmassaker...
Blöt katt sitter på en bänk och ser uppåt med hängande päls efter en dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tur i oturen att jag var hemma och kunde ägna morgonen åt damage control. Man förlåter dem snabbt ändå.
Två katter i nära kontakt, en svarthårig med gula ögon och en vit-brun i vila på en soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Tule54 och 17 till
  • Laddar…
Mikael_L
S Sona2012 skrev:
Slicka såsen först och lämnat köttet så man får kasta torkade bitar när det är dags för blötmat nästa gång.
Samma med Frasse, men vi har kommit på att ifall vi mosar bitarna lite med gaffel, och ev stänker på lite lite extra vatten, så brukar allt gå ner.

Det beror också på vilken mjukmat som bjuds på. Någon sort tvärvägras, ev slicka lite lite på såsen/gelen, andra sorter blir bitarna kvar, och jag vi har nog provat någon sort där det mesta slank ner.
Men vi skippar mjukmaten allt mer, den verkar ju ändå inte vara uppskattad, och nu har jag typ helt glömt vilka sorter som funkade och vilka som inte gjorde det.

Däremot har vi under denna sommar upptäckt att vi kan ha i 4-5mm vatten i botten på en skål, sen fylla på med torrfoder i ett enkelt lager. Det verkar Frasse gilla mer än bara torrfoder, men det bästa, då slickar han skålen helt ren och tom på vattnet också, dvs ett sätt att få i han vatten - perfekt, ty denna katt ser vi annars aldrig dricka. Han hittar väl någon skitig pöl utomhus antar jag.
 
  • Gilla
Jiji och 6 till
  • Laddar…
Qaspian sitter och njuter av solen. Katt med sele sitter i en blommande trädgård bland rosor och stenar i solskenet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
topsiekret och 16 till
  • Laddar…
Karlia
Färgmatchad med rosorna :love:
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Samma med Frasse, men vi har kommit på att ifall vi mosar bitarna lite med gaffel, och ev stänker på lite lite extra vatten, så brukar allt gå ner.

Exakt samma med mina. Får mosa bitarna lite, och så smyga på lite lite vatten allt eftersom såsen försvinner :p
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Långhårig katt på köksgolv med en blå nackkudde runt halsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Doris strejkar på köksgolvet. Jag spontanköpte en nackkudde, tänkte att det kanske kunde vara ett alternativ till tratten. :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Igen och 10 till
  • Laddar…
Fadai
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Doris strejkar på köksgolvet. Jag spontanköpte en nackkudde, tänkte att det kanske kunde vara ett alternativ till tratten. :rolleyes:
Ha ha! De är otacksamma små odjur. Jag byggde en trappa för att katten skulle ta sig upp på bokhyllan, hon vägrade gå nära den.
 
  • Gilla
  • Haha
Igen och 4 till
  • Laddar…
Det verkar inte som att de tänker som vi :thinking::D
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Och de tänker inte tänka om, det lämnar de till oss :D:heart:
 
  • Gilla
  • Haha
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Exakt samma med mina. Får mosa bitarna lite, och så smyga på lite lite vatten allt eftersom såsen försvinner :p
Det går inte Gustav på!!! Har försökt!!! :crysmile::rofl::heart:
 
  • Haha
  • Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Jag provade idag, ingen kisse som gick på det här heller. De tittade anklagande på mig, försökte jag lura dem?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kvällens Bärra. :love:
Kattens tassar och svans sticker fram under en blåvit rutig soffa på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
hobbs och 14 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kvällens Bärra. :love:
[bild]
Fin rumpa! :rofl::love::heart:
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.