Hej,

Har tänkt att hyra en FESTOOL RO150FEQ-PLUS och har en Kärcher WD 6 grovdammsugare. Är det någon som vet om det fungerar eller måste man jaga nån sorts adapter ?

Jag har deras sänksåg. Där passar slangen direkt på iaf.
så den borde passa.

A Aeroabuser skrev:
Jag har deras sänksåg. Där passar slangen direkt på iaf.
så den borde passa.
Ok, vore ju skönt att slippa jaga adaptrar osv, bra att det fungerar bra med sänksågen, ser ut att vara samma anslutning på slipen.

Jag har i och för sig äldre Rotex och sänksåg, men på mina maskiner ansluts slangen invändigt i stosen på sänksågen och utvändigt på slipen. Slipens anslutning är cirka 28mm i diameter på min.
Men jag tror slipen har gjorts om.
Festool sänksåg och Rotex slipmaskin med synlig slanganlutning mot arbetsbänk med hålgaller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slanganslutningar på verktyg med fokus på den äldre Rotex slipen och en sänksågs utvändiga stos.
Skapa konto

Dammavledningsslang ansluten till en sänksåg med arbetsbord och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Måttverktyg som visar diametern 27,95 mm på en slipmaskins anslutningsstos.
Skapa konto

Jag har haft samma problem som löste sig för mig nu, så tänkte att jag dokumentersr för eftervärlden

Jag har en RO90 som jag köpte beggad. Den har iaf 27mm anslutning och min kärcher WD4 har 35 mm. Jag köpte en adapter på clas ohlson(https://www.clasohlson.com/se/Slangadapter-för-verktyg-Kärcher/p/51-1348).

Slangadapter med avkapad ände för anslutning mellan dammsugare och verktyg.
Skapa konto

När jag kapat bort den smalaste diametern så sitter den som en smäck. Bra gummi som suger mot festool kopplingen. Mina bäst spenderade 69kr på länge..

.

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.