Jäkla blåsandet (och regnande).. tomaterna har fallit som furor.. *mutter*.. vinden har legat från ett ovanligt håll.. i normala fall står de pall för stormbyar!

Nedblåsta tomatplantor vid trästolpe på träveranda bredvid rött hus och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Har nu sått den sista biten gräs efter ett år av projekt. Började fundera på redskapsboden i sisådär september förra året, gjöt plintar i oktober och sedan passade jag på att snygga till lite omkring också. Eller ja, det är ju subjektivt förstås. Någon gång ska jag kanske sammanfatta mitt projekt och alla misstag jag gjorde med entusiastisk kompetens. En projekttråd!

Nu återstår att göra en inmätning eller vad det heter så att jag bevisar att jag (förhoppningsvis!!) har placerat boden där jag lovat kommunen, så att jag kan ansöka om slutbesked så att jag därefter kan ställa in grejer i den.
 
  • Nyligen sådd gräsmatta med redskapsbod i bakgrunden och anlagda rabatter i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
En ny gång till dass är på gång. .Vi har tröttnat på att snubbla på rötter och vi hoppas att en ny gång ger en jämnare marknivå. Jag markerade dragningen med markduk och de stenar jag har hemma. När vi har hämtat grus ska vi jämna till stenkanten och fortsätta bygga gångkanter. Så småningom blir det grus i gången, rejält med grus så att det bygger lite på höjden.

Konstruktion av ny gångväg med markduk och kantstenar mot en bakgrund med en uteplats och ett rött uthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji och 8 till
  • Laddar…
Trädgårdshumor:

Tecknad bild av en polis som kollar på en fjärils ID vid en bilolycka; fjärilen säger "Det är en gammal bild".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
bengan-84 och 7 till
  • Laddar…
Idag har jag klippt äppelträd nr 2. Detta äppelträd har jag inte beskurit lika hårt som vårt stora äppelträd men jag hoppas ändå att vi inte får lika mycket frukt nästa år eftersom vi inte kan äta några av äpplena annat än några få.

#mask #äpplen #äppelträd
 
  • Gilla
Lhagse och 2 till
  • Laddar…
Rensat ur dammen på ogräs, löv, grenar och nån grön andmat på ytan. När vi fyllt på den kubiken vi tagit bort så tittade en liten firre fram. Han har överlevt 3 år utan tillsyn. Hans kompis var tyvärr död.

Övertäckt damm med andmat och omgivande växtlighet samt en bit av en trall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsdamm täckt med grön andmat och omgiven av växter och ett staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Högen av rensat ogräs, löv och grenar på en trädgårdsgång nära dammen, synligt arbete från dammrensningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hög av bortrensat ogräs, löv och grenar från en damm framför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsdamm omgiven av gröna växter och buskar med en träbro och trädgårdsslang, nyligen rensad från växtavfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En renad damm med gröna växter på ytan och en överlevande fisk som syns i det mörka vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Renstädad trädgårdsdamm med grönska, grenar och en träbro i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Fox Lane och 8 till
  • Laddar…
Person böjd över gräset bakom stor stenbumling på äng med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Haft tävling vem som vann att rulla stenbumlingar, jag förlorade!
En gammal slägga på en kluven björkbit med flisor och bark på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen har slägga fått arbeta (den måste ha många år på nacken) med att klyva delar av björken.
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Klippt häcken.
 
Varit ute och fixat med baksidan av gräsmattan. Vattnat ut Ferrogent igår kväll och idag körde jag med elkrattan (AL-KO Vertikalskärare med "mossrivarvalsen"). Efter det kom en del bös upp i gräsmattan trots att jag körde med uppsamlaren, plus att tidigare liggande gräs reste sig och var för långt. Därmed var jag illa tvungen att klippa med rotorklippare med uppsamlare för att rensa efter elkrattans verk.. Hoppas på en mer homogen färg i gräsmattan till nästa år, ska dra ut lite mer gräsfrön imorgon efter dagens verk.
Välunderhållen gräsmatta efter behandling med vertikalskärare, omgiven av en trädgård med blommor och buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Krattat/skrapat barr och bös från ett förrådstak. Lika mycket som jag gillar våra stolta raka stora tvillingtallar, lika lite gillar jag att kratta barr ur rännor, från "gräsmattan" och från förrådstaket.
Den som uppfinner tallar som inte barrar får Nobelpriset i biologi av mig.
 
  • Gilla
Jiji och 4 till
  • Laddar…
karra karra skrev:
Varit ute och fixat med baksidan av gräsmattan. Vattnat ut Ferrogent igår kväll och idag körde jag med elkrattan (AL-KO Vertikalskärare med "mossrivarvalsen"). Efter det kom en del bös upp i gräsmattan trots att jag körde med uppsamlaren, plus att tidigare liggande gräs reste sig och var för långt. Därmed var jag illa tvungen att klippa med rotorklippare med uppsamlare för att rensa efter elkrattans verk.. Hoppas på en mer homogen färg i gräsmattan till nästa år, ska dra ut lite mer gräsfrön imorgon efter dagens verk.
[bild]
Jo, jag går också och hoppas på en mer homogen färg Person klipper gräsmatta nära en rödtegelbyggnad med växande blommor och ojämn gräsbevuxen gång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Ledsen
Mnbvcxz och 11 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Jo, jag går också och hoppas på en mer homogen färg[bild]
Skönt med någon mer som har en riktig gräsmatta! :)
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Skönt med någon mer som har en riktig gräsmatta! :)
Det är tveksamt om bland annat Rölleka räknas som gräs i en gräsmatta
 
karra karra skrev:
Det är tveksamt om bland annat Rölleka räknas som gräs i en gräsmatta
Jag kallar de flesta av mina gräsmattor för grönytor istället. Det sänker ambitionsnivån något :)
 
  • Gilla
Fox Lane och 11 till
  • Laddar…
halper halper skrev:
Jag kallar de flesta av mina gräsmattor för grönytor istället. Det sänker ambitionsnivån något :)
Vi är inne på samma linje och säger grönmatta. :D
 
  • Gilla
Fox Lane och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.