Man brukar väl lista och sen tapetsera och skära mot listen så man slipper ev springor mellan list och vägg men det är ju betydligt enklare att tapetsera först
 
nino Ramnemark skrev:
Man brukar väl lista och sen tapetsera och skära mot listen så man slipper ev springor mellan list och vägg men det är ju betydligt enklare att tapetsera för
Det är nog väldigt olika hur man väljer att göra. Jag har övervägt det alternativet också men valde att gå den enkla vägen. Jag hoppas slippa springor osv när det är nytt och rakt.:)

//Fredrik
 
  • Nytillpassade gipsskivor med en röd installationsdosa i hörnet, visande tät passform utan springor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Det är nog väldigt olika hur man väljer att göra. Jag har övervägt det alternativet också men valde att gå den enkla vägen. Jag hoppas slippa springor osv när det är nytt och rakt.:)

//Fredrik
Konstigt att jag blev citerad när det var Nino som skrev, men jag håller med dig :crysmile:(y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Konstigt att jag blev citerad när det var Nino som skrev, men jag håller med dig :crysmile:(y)
Det är något som inte stämmer, för jag citerade er båda och svarade dig att jag har luft mellan tak och vägg med en förtydligande bild.:crysmile: Vi får väl se om det kommer in sen:crysmile:
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Konstigt att jag blev citerad när det var Nino som skrev, men jag håller med dig :crysmile:(y)
de visade som du skrivit det igår. Men idag är de Nino
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Det är nog väldigt olika hur man väljer att göra. Jag har övervägt det alternativet också men valde att gå den enkla vägen. Jag hoppas slippa springor osv när det är nytt och rakt.:)

//Fredrik

Hoppas det, blir nog bra oavsett man tänker ju inte på sånt där annat än när man gör det och strax därefter
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Har ni inte räknat ut att jag och herr R är samma person än :D:D
 
  • Haha
Isak90 och 1 till
  • Laddar…
Vad blir det för taklister?
Kommer du måla skivorna eller blir det bra som dom är i paketet?
 
C cap skrev:
Vad blir det för taklister?
Kommer du måla skivorna eller blir det bra som dom är i paketet?
Jag tror att det blir svanhals som taklister, antingen 44 eller 56mm.:) Huntonitskivorna är målade och klara som dom är.:)

//Fredrik
 
C cap skrev:
Vad blir det för taklister?
Kommer du måla skivorna eller blir det bra som dom är i paketet?
Måla vilka skivor? :thinking:
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Måla vilka skivor? :thinking:
Huntonitskivorna, vissa har åsikten att man bör måla dom fastän dom är färdigmålade.
Jag har dockbaldrig förstått varför.
 
C cap skrev:
Huntonitskivorna, vissa har åsikten att man bör måla dom fastän dom är färdigmålade.
Jag har dockbaldrig förstått varför.
Det känns som att det resultatet bara blir sämre. De är ju lite lätt blanka med så då ska det häftgrundas och sen målas isåfall.

Jag satte Huntonit hos mina föräldrar för 11 år sedan och de såg lika fina ut som de jag satte i förra huset mellan 2013-2020. Så det finns ingen anledning :p
 
Som sagt jag har inte riktigt kläm på varför, men kan tänka mig att man vill ha matt färg.
 
Hej!

Har fått upp taket i sovrummet och fått hämtat det sista köksskåpet för ugnarna som varit slut på Ikea.:)

Renoverat sovrum med nytt takstom och isolering synligt, samt plasttäckt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymålat vitt tak i sovrum med synligt eluttag för taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nytt vitt tak i sovrummet med synliga kablar för belysning och högskåp från Ikea.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ikeaköksskåp monterade på vägg i ett rum under renovering med synliga elinstallationer och takbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
torgrimb och 8 till
  • Laddar…
Hej!

Jag har satt taket i badrummet. Sedan har jag fått upp resten av tapeten i vardagsrum/kök samt börjat ut i hallen.:)

Ej färdigställt tak i badrum med synliga träreglar och isolering samt vägg med vita kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat vitt tak i ett badrum med kaklade väggar i vitt och brunt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete med osatta gipsskivor och upphängda köksskåp i ett halvfärdigt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt med nytt badrumstak och osynlig övervåning, byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förra veckan var jag också iväg och hämtade hem två pall med gips till övervåningen, ville få upp det innan tapet och trappa är på plats.:)

Stapel med gipsskivor på trägolv i ett pågående renoveringsprojekt av ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsrum med isolerade väggar och ett gipspall i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • En oavslutad renovering med gipsväggar och osatta köksskåp i ett rum med ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Öyivind och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.