7 792 838 läst · 38 153 svar
7793k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
damgolf
Några kvinnor spelade golf. På ett av hålen gjorde en av damerna en ruskig slice och sände bollen in i en grupp av män som stod och väntade på sin tur att slå på ett annat hål. Kvinnan sprang genast dit för att be om ursäkt och för att se hur det hade gått. När hon kom fram låg en av männen på marken med händerna mellan benen och vred sig i plågor. "Får jag se på det där", frågade kvinnan. "Nej! Det... går snart...........över", stönade mannen. "Sluta tramsa nu", sa kvinnan, "jag är sjuksköterska och vet precis hur man tar hand om den här sortens skador".
Kvinnan rullade över mannen på rygg och förde hans armar åt sidorna. Därefter öppnade hon försiktigt hans byxor och stack ner handen och började massera.
Efter en stund frågade hon: "Känns det lite bättre nu?"
"Ja, det känns jättebra", sa mannen, "men jag har fortfarande fruktansvärt ont i tummen."
Några kvinnor spelade golf. På ett av hålen gjorde en av damerna en ruskig slice och sände bollen in i en grupp av män som stod och väntade på sin tur att slå på ett annat hål. Kvinnan sprang genast dit för att be om ursäkt och för att se hur det hade gått. När hon kom fram låg en av männen på marken med händerna mellan benen och vred sig i plågor. "Får jag se på det där", frågade kvinnan. "Nej! Det... går snart...........över", stönade mannen. "Sluta tramsa nu", sa kvinnan, "jag är sjuksköterska och vet precis hur man tar hand om den här sortens skador".
Kvinnan rullade över mannen på rygg och förde hans armar åt sidorna. Därefter öppnade hon försiktigt hans byxor och stack ner handen och började massera.
Efter en stund frågade hon: "Känns det lite bättre nu?"
"Ja, det känns jättebra", sa mannen, "men jag har fortfarande fruktansvärt ont i tummen."
Men guud asså!? Varför tror du man uppfann millimeterstocken? De gamla tumstockarna var det ju ingen som begrepp, men sen kom Karl Hilmer Nånting på att om man gör en millimeterstock som är lika lång som en tumstock så kan man översätta till nåt begripligt.nino skrev:
Klarar ni det här inlägget utan en wink-smiley i slutet?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
En bonus för att hålla sig till fredags temat:
When the bridegroom removed his socks, his new wife asked,
"What's wrong with your feet? Your toes look all mangled and weird.
"I had *tolio* as a child," he answered.
"You mean *polio*?" she asked.
"No, tolio. The disease only affected my toes."
When the groom took off his pants, his bride once again asked
"What's wrong with your knees? They're all lumpy and deformed!"
"As a child, I also had *kneasles*," he explained.
"You mean *measles*?" she asked.
"No, kneasles. It was a strange illness that only affected my knees."
The new bride had to be satisfied with this answer.
As the undressing continued, her husband at last removed his underwear.
"Don't tell me," she said.
"Let me guess...
*SMALLCOX*
When the bridegroom removed his socks, his new wife asked,
"What's wrong with your feet? Your toes look all mangled and weird.
"I had *tolio* as a child," he answered.
"You mean *polio*?" she asked.
"No, tolio. The disease only affected my toes."
When the groom took off his pants, his bride once again asked
"What's wrong with your knees? They're all lumpy and deformed!"
"As a child, I also had *kneasles*," he explained.
"You mean *measles*?" she asked.
"No, kneasles. It was a strange illness that only affected my knees."
The new bride had to be satisfied with this answer.
As the undressing continued, her husband at last removed his underwear.
"Don't tell me," she said.
"Let me guess...
*SMALLCOX*
Verktygstokig
· Blekinge
· 39 inlägg
Plockade upp en liftare härom dagen. Efter en stund sa liftaren jasså du vågar plocka upp liftare du, jag kunde ju vara en seriemördare
Jag svarade, chansen att det skulle sitta två seriemördare i samma bil är minimal.
Hann satt helt tyst resten av resan.
Jag svarade, chansen att det skulle sitta två seriemördare i samma bil är minimal.
Hann satt helt tyst resten av resan.
Nu är detta väl inte humor, men jag började ändå fundera på hur de kombinerade tum/cm-stockarna är.
Är de på exakt 2000mm och sen lite drygt 78 47/64 " långa på andra sidan.
Eller är den 78 3/4" eller 79" och sen får metersidan bli som den blir?
Det kanske beror på om den är köpt i Sverige eller USA, och när i tideräkningen ...
Det kanske beror på om den är köpt i Sverige eller USA, och när i tideräkningen ...
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Om man köper en från hultafors så är deras stämplade med Klass 3.Mikael_L skrev:Nu är detta väl inte humor, men jag började ändå fundera på hur de kombinerade tum/cm-stockarna är.
Exakt mätning – EU-klass III
Alla våra tumstockar i trä, glasfiber och aluminium är kalibrerade till allra högsta precisionsnivå och uppfyller EU-kraven för ledande mätstänger av klass III.
Det innebär att en 2 m-tumstock har en avvikelse på högst ±1,4 mm och att en 1 m-tumstock har en avvikelse på högst ±1 mm. Måtten över de ledade skarvarna har en avvikelse på högst ±0,5 mm.