S
F Fredrik7865 skrev:
Hon får också fixa på huset precis så mycket som hon vill :)
Okej men jag tänkte att hon också vill ha semester från barnen.
 
I Isak90 skrev:
Jag är helt med på vad du menar:p Det kommer ske lite parallellt med köket, jag ville hänga upp skåp nu så jag kan se hur det kommer bli och ifall jag har tänkt rätt osv. De kommer inte skrivas fast med täcksidor än. Lättare att ändra något nu när tapet osv inte är på plats. Överskåpen kommer byggas in och få taklist så det blir inget tak över skåpen.

Ja i normala fall så stämmer det, inte hos mig dock. Jag ska ha en täcksida även under alla skåp och då även under kyl och frys som dessa står på. Jag har även höjt alla skåp ett par centimeter för att få bättre arbetshöjd.

Ja just nu lutar det åt att kapa 40-överskåpen till 30cm och då får jag ca 188cm så då får det bli någon täcklist på ett par centimeter med ventilation.

Tack för era åsikter.:)

//Fredrik
körde med täcksida under allt utom kylen och frysen.
 
D djanlov skrev:
körde med täcksida under allt utom kylen och frysen.
Ja det lutar det åt nu, att låta kyl och frys stå rakt på golvet. Men ingenting är bestämt än.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Det har hänt lite sen sist.:) Bestämt mig för att ställa kyl & frys på golvet så nu är överskåpen på plats. Sedan fick jag bygga en halvvägg för för att hänga upp skåpen till kökshalvön.


En underkonstruktion för kök med överskåp upphängda och två tomma bottenmoduler på golvet i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köksrenovering med en halvvägg under konstruktion och omonterade skåpstommar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köksrenovering pågår med nya vita överskåp installerade och en halvvägg byggd för kökshalvön med verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renovering pågår med nysatta överskåp och en halvvägg för kökshalvön i ett ljust, under konstruktion kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Sedan har det varit mycket städning och så har sovrummet fått tapet och stommar till garderober.:)
Renoverat rum med halvvägg i gips, osatta takbjälkar, och skyddsplast på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyrenoverat rum under konstruktion, vita väggar utan tapet, träbjälkar i taket utan gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat rum under konstruktion med slipat gipsvägg, öppet takbjälklag och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen tapetserad vägg i sovrum med neutral färg och synlig hörnlist vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit överskåp hängande på en halvvägg i ett pågående renoveringsprojekt av ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Varför har du distanser mellan köksskåpen? :thinking:
 
P
Nyfiken - varför har du inte satt tak och spacklat det samtidigt som väggar?
 
  • Gilla
Mlindahl
  • Laddar…
Åsa Lund
P pathal skrev:
Nyfiken - varför har du inte satt tak och spacklat det samtidigt som väggar?
Ja, och smygarna...
 
S
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Ja, och smygarna...
Det fixar målaren. :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Torbjärn Torbjärn skrev:
Varför har du distanser mellan köksskåpen? :thinking:
Jag ska ha täcksidor mellan varje skåp.:)

P pathal skrev:
Nyfiken - varför har du inte satt tak och spacklat det samtidigt som väggar?
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Ja, och smygarna...
För att det inte blir varken gipsat tak eller smygar.;) Taket blir Huntonit Symfoni.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Aha varför det va täcksidor mellan skåpen? De kommer väl inte synas?

Jag satte upp stommen nyss och jag satte skåpen dikt an hoppas jag inte gjort fel :surprised:
 
Man kan sätta täcksidor mellan skåpen och låta dem liva med lucka/låda för att få en mer platsbyggd känsla. Det går även att leka med materialen. Vi satte ekfaner skivor mellan våra skåp för att skapa mer liv samt att skapa en brygga mellan väggskåpen (med ekluckor) och bänkskåpen (med vanliga IKEA luckor). Men att sätta skåpen direkt mot varandra är inte fel på något sätt och standardutförande
 
Torbjärn Torbjärn skrev:
Aha varför det va täcksidor mellan skåpen? De kommer väl inte synas?

Jag satte upp stommen nyss och jag satte skåpen dikt an hoppas jag inte gjort fel :surprised:
S Slarvern skrev:
Man kan sätta täcksidor mellan skåpen och låta dem liva med lucka/låda för att få en mer platsbyggd känsla. Det går även att leka med materialen. Vi satte ekfaner skivor mellan våra skåp för att skapa mer liv samt att skapa en brygga mellan väggskåpen (med ekluckor) och bänkskåpen (med vanliga IKEA luckor). Men att sätta skåpen direkt mot varandra är inte fel på något sätt och standardutförande
Precis som Slarvern skriver så kommer dom i liv med låd-/luckfronter. Jag kommer även sätta täcksidor över och under alla skåp så varje lucka/front är inramad av täcksidor.:)

Ungefär så här kommer det bli. Fast med en stående täcksida och taklist mot taket för att få ett ännu mer platsbyggt utseende.:)
Vit köksskåpslucka med gyllene handtag, omgivet av täcksidor och kakelvägg, renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Olaf3 och 10 till
  • Laddar…
Aha snyggt! :love:
 
Hej!

Större delen av vardagsrummet är också tapetserat nu. Samt att klädkammaren har fått innertak.:)
Nyrenoverat vardagsrum under arbete med tapetserade väggar och osatt innertak, stege och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis tapetserat vardagsrum under renovering med synligt innertak i klädkammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum under renovering med tapetserade väggar och nytt innertak under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Innertak i klädkammare med synliga isoleringsmattor och träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat vitmålat innertak i klädkammare med synliga väggar och takspotlights.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Ny tapetserad vägg i ett vardagsrum under renovering med synliga elledningar och stege.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Halvfärdigt vardagsrum under renovering med tapetserade väggar och synligt innertak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat vardagsrum med ny tapet och synliga kablar och rör innan taket är på plats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Hej!

Större delen av vardagsrummet är också tapetserat nu. Samt att klädkammaren har fått innertak.:)
[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

//Fredrik
Snyggt jobbat.
Det är svårt att se men tänk på att ha en liten springa mellan tak och vägg, annars gnisslar det när huset rör på sig ☺️:crysmile:
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.