Inför kommande kakling, hink, fog- och putsbräda, 4&6mm tandspackel
300kr via Amazon.se

/Höghus

Kakelverktyg inklusive hink, fogbräda, tandspacklar med 4 och 6 mm tänder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 4 till
  • Laddar…
Verkar ha fått smak för stora gamla verktyg. Dagens köp, troligtvis ett Söderfors på 64kg.

leGoKHp.jpeg
 
  • Gilla
Fario och 13 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Bra val :geek: Printa ett täcklock så blir det nästan dammfritt när du kapar med grovdammsugaren inkopplad!
Smart det ska fixas
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Fyndade två Hultafors vattenpass.
Ganska slitna men hela och raka!
Lite färg o dom ser iaf ut som nya!
Två Hultafors vattenpass på en arbetsbänk i en verkstad med verktygsvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Va mest ute efter det långa, har ett kort sen innan, men perfekt när man behöver mäta båda sidorna av en stolpe samtidigt :rofl:
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Dags att ta upp svetsning igen då jag länge varit sugen på det samt att äldsta grabben börjat visa intresse för att lära sig svetsning. Så jag klickade hem en ESAB Rogue 180i PRO MMA-svets från Italien, till vad jag tycker ett hyfsat pris och kompletterade med lite pinnar och handskar.
ESAB Rogue 180i PRO MMA-svets med svetshandskar och elektroder på ett arbetsbord i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första svetsarna på över 20 år! Kanske inte proffs direkt men lite kunskaper verkar sitta kvar. :D
Kul var det i alla fall och med lite övning ska det nog gå att få ihop lite projekt framöver.
Flata stålstänger med amatörsvetsar på en träplanka under solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Vad kostade svetsen?
Köpte en äldre Luna i helgen men den väger ju säkert 30kg...
Ska svetsa ett staket så det funkar nog ändå men till nästa projekt
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Och vad väger det stora på bilden då?

Alatan Alatan skrev:
Verkar ha fått smak för stora gamla verktyg. Dagens köp, troligtvis ett Söderfors på 64kg.

[bild]
 
En liten hopfällbar kärra att köra runt grejer på, när pirran inte är lämplig. Tut-tut
Hopfällbar röd och svart kärra med en borrskruvdragare ovanpå, i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Då kom den :love:, stativet restat till september men det hindrar ju inte en provsågning :D.

Bosch-bordsåg för provsågning av träplankor, placerad på pallar utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack @FredrikR mfl för köpråden :).
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
F fabian2000 skrev:
Åh en sådan måste jag ha! Vilken modell köpte du och vilken diameter på grenar tuggar den i sig ungefär?
Jag köpte den på Nyvab i Älmhult.
Den tar 120 mm tjocka grenar.
Har använts flitigt i dagarna :cool:

Flis som matas ut från en grenkrossare till en släpkärra med trädgården och en röd lada i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Då kom den :love:, stativet restat till september men det hindrar ju inte en provsågning :D.

[bild]

Tack @FredrikR mfl för köpråden :).
Säg bara till om du behöver hjälp att motivera andra köp! ;)(y)
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Då kom den :love:, stativet restat till september men det hindrar ju inte en provsågning :D.

[bild]

Tack @FredrikR mfl för köpråden :).
Gratulerar till köpet! Jag var väldigt nöjd med min när jag hade den. Men det är en liten skitgris när det gäller spånhanteringen. Jag tätade min och det blev över förväntan. Enda nackdelen är att den kräver en sug när du använder den. Jag gjorde en tråd om tätningen som du kan kolla på.
Dag

https://www.byggahus.se/forum/threads/boch-gts-10-xc.354467/
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Tack för tipseni den tråden. Till en början blir det mest utomhussåga så spånhanteringen (eller avsaknaden av den) kan jag leva med. Däremot var kardborretipset för sladden smart, för det tänkte jag på redan när jag skulle bära ner den efter testsågandet... :)
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
ullberg
I en skruvdragartråd blev jag påmind att jag köpte min 12v flexichuck-dragare innan den fanns som borstlös och jag tror det var från den tråden @FredrikR identifierade en Boschkampanj på duab ( postades i tipstråden).

kändes som att stjärnorna stod i linje så jag slog till på en uppgradering. Chuckarna har jag sen tidigare så bara maskin och vanliga chucken. Tyckte även priset på 2x6ah + laddare såg bra ut (iof behöver jag väl inte fler laddare) så blev en sån också

Öppen verktygslåda med en bosch borrmaskin, extra batterier, laddare och instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyckte den förra var smidig men den här är ju ännu smidigare, låt vara att mitt montage av bitshållaren jämnar ut det, men den kanske jag tar bort…

hur gjorde du @FredrikR - du skrev villhöver i andra tråden så jag antar att du i alla fall var inne på produktsidan och funderade?

/U
 
  • Älska
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.