E Elsamimmi skrev:
Är det någon mer som har problem med Hemfint.se?
Jag beställde en dörr som skulle levereras för snart 6 veckor sedan .
Har inte hört ett ljud ifrån Hemfint. Har mailat åtskilliga ggr inget svar. Tele är det ingen som svarar. Fick kontakt på Facebook / messenger där jag ställde krav på återbetalning ,annulering av order då blev jag BLOCKERAD !
Tänk en gång extra om ni ska handla där ifrån.. Kolla omdömen på Google innan ni fundera på att köpa därifrån.
Beställde ett tvättställs skåp som kom hem snabbt på ca 4 dagar. Det fattades en trä del i lådan som jag påpekade direkt till dom. Det tog 2,5 veckor att få ett svar från lagret. Nästan en vecka senare fick jag svar att dom hade beställt en ny del från leverantören och det skulle ta 4 veckor till. Nu har det gått ca 5 veckor och dom svarar inte på mail !!
Jag påpekade hela tiden att hantverkarna måste åka hem och bygget stod still , men det sket dom fullständigt i. Jag tyckte att dom kunde ta den delen från en annan låda eller skicka en ny , men det svarade dom inte ens på. Nu fick vi gå på Bauhuse och köpa ett nytt skåp mm för att kunna renovera klart.
KÖP EJ HOS HEMFINT !!!
 
E
J jojon1972 skrev:
Beställde ett tvättställs skåp som kom hem snabbt på ca 4 dagar. Det fattades en trä del i lådan som jag påpekade direkt till dom. Det tog 2,5 veckor att få ett svar från lagret. Nästan en vecka senare fick jag svar att dom hade beställt en ny del från leverantören och det skulle ta 4 veckor till. Nu har det gått ca 5 veckor och dom svarar inte på mail !!
Jag påpekade hela tiden att hantverkarna måste åka hem och bygget stod still , men det sket dom fullständigt i. Jag tyckte att dom kunde ta den delen från en annan låda eller skicka en ny , men det svarade dom inte ens på. Nu fick vi gå på Bauhuse och köpa ett nytt skåp mm för att kunna renovera klart.
KÖP EJ HOS HEMFINT !!!
Känner igen mönstret att ingen svara...
 
E
E Elsamimmi skrev:
Hoppas den håller längre än 1 dag. Lägg till 200:- så hade du fått en riktig maskin istället för en leksak [länk]
har tillgång till ms170,föredrar den från hemfint
för övrigt anser jag det är leksaker bägge 2
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
Aldrig mer Hemfint!
Beställde växthus 15 sep, max 8 v leveranstid. Det kom i februari. När vi packade upp det saknades en ram som vi betalat 1500:- extra för och dessutom var växthuset ett annat än det vi beställt med flera olika sämre funktioner och betydligt mindre än det vi beställt och betalat. Nu håller jag sen tre veckor tillbaka på att försöka komma överens om skälig ersättning alternativt att häva köp men eftersom varje runda med kundtjänst tar en vecka drar detta ut på tiden så att det snart är försent för odlingssäsong 2021. Går inte att nå kundtjänst via telefon. Har mejl där de ursäktar att jag fått fel vara men sen tar det stopp. Varning!
 
  • Gilla
segv och 1 till
  • Laddar…
FUCK beställde en duschvägg från hemfint pga billigt, det stod leveranstid 1-2v. Nu kollade jag via mail på spårapostorder och där står det leveranstid.på 7-8v! Så länge kan jag inte vänta då jag har en hyresgäst som ska flytta in i slutet av månaden!

Vad ska jag göra? Har mailat dem detta och när man ringer så står det att de har semester stängt v.31 (får man ha det) men att man kan ringa dem nästa vecka mellan kl 10-12.

Började ju så klart kolla upp företaget efter detta och har hunnit bli ganska uppskrämd av alla kassa reviews. Vad tycker ni man ska göra i detta fallet? Har försökt läsa på lite på Konsumentverkets hemsida och så, det jag fick ut va att jag kan be om ett sista rimligt datum de kan leverera på och sedan kräva häv av köp. Jag vill inte ge.dem mer än en vecka pga uthyrningen. Dock står det att man måste ge dem en rimlig chans och inte kräva mer än bara ett par dagar, men jag kan inte.rimligtvis vänta så länge.

Några tips från de som krigat och fått sina pengar tillbaka?
 
Krilleman
Nästan samtliga bolag i Sverige har mer eller mindre semesterstängt under den klassiska sk. industrisemestern 28-31...

Nu försvarar jag inte bolaget i fråga då dom ofta varit omskrivna. Värt att notera!

Men hur kan man påstå dylikt att det är snudd på olagligt att ha semesterstängt?
Jobbar du på din surt förvärvade semester?

Som ett exempel lyfter jag tex faluplast som skriver detta på sin sida:
Soliknande symbol över texten "Semesterstängt" och meddelande om stängning vecka 29-30 med önskan om en skön sommar.

Makulera ordern skriftligt nästa vecka och handla på annat ställe. Ring gärna också, men skriftlig makulering ska det vara för att du ska ha ryggen fri om dom inte kan hålla det lovade 1-2 veckors leverans.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Nästan samtliga bolag i Sverige har mer eller mindre semesterstängt under den klassiska sk. industrisemestern 28-31...

Nu försvarar jag inte bolaget i fråga då dom ofta varit omskrivna. Värt att notera!

Men hur kan man påstå dylikt att det är snudd på olagligt att ha semesterstängt?
Jobbar du på din surt förvärvade semester?

Som ett exempel lyfter jag tex faluplast som skriver detta på sin sida:
[bild]

Makulera ordern skriftligt nästa vecka och handla på annat ställe. Ring gärna också, men skriftlig makulering ska det vara för att du ska ha ryggen fri om dom inte kan hålla det lovade 1-2 veckors leverans.
Så klart förtjänar alla semester, har man inte semester ersättare? det hade jag, svårt att se att Ikea skulle stanna din telefonlinje pga semester? Men det är inte det tråden ska handla om

Skriver jag till dem att jag vill reklamera varan pga inte levererad enligt avtal, inom reklamationstiden så borde jag vara safe?
 
H
Måste vara enklare att bara säga att du inte vill ha den längre än att reklamera.
 
H Hallerudsbo skrev:
Måste vara enklare att bara säga att du inte vill ha den längre än att reklamera.
A precis:) kanske formulerar mig klumpigt. Men då skriver jag till dem att jag vill åberopa min ångerrätt eftersom de inte kan leverera varan på utsatt tid.
 
Krilleman
S Stenberra skrev:
Så klart förtjänar alla semester, har man inte semester ersättare? det hade jag, svårt att se att Ikea skulle stanna din telefonlinje pga semester? Men det är inte det tråden ska handla om.
Hemfint verkar ha 22st anställda och en vinstmarginal på 2% enligt alla bolag. Dom har nog gjort sin beskärda del med försök att ha personal på plats hela sommaren. Om man vänder på steken så är det ju bra att det bara var en vecka och inte fyra. :rofl:

Hur många anställda har IKEA? Och hur många miljarder gör dom i vinst?
Där finns det betydligt mer muskler bakom.

S Stenberra skrev:
Skriver jag till dem att jag vill reklamera varan pga inte levererad enligt avtal, inom reklamationstiden så borde jag vara safe?
Ja, precis så. Men precis som någon redan sagt ovan, inte reklamera, bara makulera din beställning pga leveranstiden.

Jag skulle både ha ringt dit nästa vecka i kombination med ett kortfattat sakligt mail.
 
  • Gilla
Stenberra
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Hemfint verkar ha 22st anställda och en vinstmarginal på 2% enligt alla bolag. Dom har nog gjort sin beskärda del med försök att ha personal på plats hela sommaren. Om man vänder på steken så är det ju bra att det bara var en vecka och inte fyra. :rofl:

Hur många anställda har IKEA? Och hur många miljarder gör dom i vinst?
Där finns det betydligt mer muskler bakom.



Ja, precis så. Men precis som någon redan sagt ovan, inte reklamera, bara makulera din beställning pga leveranstiden.

Jag skulle både ha ringt dit nästa vecka i kombination med ett kortfattat sakligt mail.
Tänk om ikea hade betett sig på samma sätt säkert några miljarder mindre på sålda Billy hyllor
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Ja det är ett väldigt konstigt företag. Jag tänkte beställa en minigrävare för jag har mycket grävjobb.Hemfint hade ett erbjudande på 20% så jag beställde en.Det gick några dagar men jag fick ingen bekräftelse på ordern hade gått igenom så jag ringde och frågade vad som händer. Fick bara svar att man inte kunde prata med en försäljare för jag hade mer frågor om grävare.Frågade exempel hur dom lastar av Grävaren men fick återigen svar att ingen visste.Försökte förklara att jag kan ju inte flytta 1 6 ton för han men det kunde inte dom hjälpa till med.Till slut bad jag att dom markulerar order och jag kommer beställ Grävaren från ett annat håll.Det svar jag fick på mina funderingar vad att "jag förstår" fick jag till svar.Gick några veckor och till slut ringde VD upp och frågade om Grävaren jag beställde hur jag skulle lösa finansiering. Jag säkert sagt 10 gånger att jag kommer betala kontant och då så han hejdå.

Mycket märkligt företag som inte verkar vilja sälja några produkter.
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.