Tokslut Tokslut skrev:
BOB sylt å saft. "Billigt och Bra"... dyrt socker idag va...
Är rädd för att bäst före datum har passerat på mina.
 
  • Tre burkar med sylt och gele på en hylla: körsbärssylt, jordgubbssylt och rönnbärsgele.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
P pmd skrev:
Fyll en sprejflaska med koncentrerad spolarvätska. Spreja på rutan och vänta en liten stund. Sen kan du sopa bort issörjan istället för att kämpa med att skrapa.

Kom ihåg att ha fönstren lagom mycket nervevade (ungefär halvvägs brukar bli bra), så att varmluften åker ut snabbare.

A/C i bilar har vi väl redan nämnt som en sak vi har glömt att vi inte hade. Numera känns det olidligt i en bil utan A/C på sommaren.
Är det någon som minns den elektriska fönsterskrapan, ännu en i raden av oändliga meningslösa "uppfinningar"?

Minns att pappa hade en sådan. Skulle anslutas i cigarettändauttaget. Tog väl en timme att få bort isen, sedan startade inte bilen eftersom batteriet var slut. Delvis också beroende på att han envisades med att ha eluppvärmd sits (fanns inte standard på Citroën GS) som också skulle anslutas till ström på samma sätt. Ingen timer heller, så jag minns många morgnar av svavelosande haranger innan man skulle gå till skolan, eftersom han glömt dra ut den kvällen innan. :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Tror att Ssanyong har en tävlande till den titeln(fulaste bilen) men annars har du helt rätt, därför är även jag intresserad av en Multipla. Var väldigt nära att köpa en Maserati Biturbo härom året bara för att i min värld känt som världens sämsta bil, säkert trevlig att köra när den till äventyrs fungerade, vilket väl var rätt sällan.
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
Minuten för att ta ut pengar.
 
  • Kvitto från bankomat med texten "Minuten" och transaktionsdetaljer inklusive datum, tid, automatnummer, kortnummer och uttaget belopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
ichigo och 3 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Är det någon som minns den elektriska fönsterskrapan, ännu en i raden av oändliga meningslösa "uppfinningar"?

Minns att pappa hade en sådan. Skulle anslutas i cigarettändauttaget. Tog väl en timme att få bort isen, sedan startade inte bilen eftersom batteriet var slut. Delvis också beroende på att han envisades med att ha eluppvärmd sits (fanns inte standard på Citroën GS) som också skulle anslutas till ström på samma sätt. Ingen timer heller, så jag minns många morgnar av svavelosande haranger innan man skulle gå till skolan, eftersom han glömt dra ut den kvällen innan. :rofl:
Är det en sånhär?
28564-5.jpg

Här är den moderna onödiga skrapan.
Animation_Ice_Scraper_V02_Final_FullHD_12.jpg
 
Kopplingston mellan riktnumret och abonnentnumret.
 
  • Hand sveper över sifferkombinationen 08-23 60 20 med texten "Nu kan du slå alla siffror i en följd" under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Kjell K. och 8 till
  • Laddar…
Olsin Olsin skrev:
Minuten för att ta ut pengar.
500:- var ju en mindre förmögenhet 1979 :surprised:
 
  • Gilla
ichigo
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Åjo!:D

[bild]
Den tilltalar inte medelsvensson. Finns att köpa för nästan inga pengar så det borde vara en bra hantverkarbil.
 
Olsin Olsin skrev:
Minuten för att ta ut pengar.
Sen hade vi cash. Måste vara bland det dummaste i "bankomat" världen.

Cashladdare.JPG
 
  • Gilla
  • Haha
videopac och 3 till
  • Laddar…
Ni har väl betalat radiolicensen och prenumererat på Röster i radio.
 
  • Gammal radiolicens från första kvartalet 1951 med namn och adress, stämpel och licensavgift.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
videopac och 4 till
  • Laddar…
En halv böj och en helböj på Bolaget.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Jonas Persson
R Rkarlsson skrev:
Åjo!:D

[bild]
När de väl kommer ut på blocket så är de så satans dåligt skötta.
Jag vill ha en bara för att de är en av de fulaste bilarna i världshistorien.
Den måste ha ritats på världens jävligaste fylla när datorerna var lediga så barnen fick leka runt i paint.[/QUOTE]

Den hade elva mugghållare...

Röd kompaktbil med ovanlig design och gula fälgar parkerad utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Rkarlsson
  • Laddar…
En elak jäkel :crysmile:
 
  • Lurigt leende barn i rutig skjorta lutande framåt med en hammare i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
När de väl kommer ut på blocket så är de så satans dåligt skötta.
Jag vill ha en bara för att de är en av de fulaste bilarna i världshistorien.
Den måste ha ritats på världens jävligaste fylla när datorerna var lediga så barnen fick leka runt i paint.
Den hade elva mugghållare...

Visa bilaga 536516[/QUOTE]
Finns några hundra på https://www.autoscout24.it.
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Ja, det var ju en del psalmer som skulle läras in. Det stod i läroplanen på den tiden tror jag. Och psalm 474 och 475 var man ju tvungen att kunna till skolavslutningen i kyrkan.

Men vi sjöng även annat minns jag. Men jag kommer inte ihåg vad boken hette. Det var inte "Nu skall vi sjunga", den var tidigare... Någon som minns? Det var en serie med böcker vill jag minnas.
Sjung svenska folk?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.