Tänkte förbättra förvaringsmöjligheterna bakom garaget. Kommer stå grejer året om, så vill ha så lite underhåll i form av ogräs som möjligt.
10x2.5m och väljer mellan grus eller enklaste betong marksten.
Trångt att komma åt med maskiner, så finns risk att jag får handgräva en del (eller allt).
Vad skulle forumet rekommendera?
Fördelar nackdelar?
Storlek på grus? (större, typ makadam 32m, är inget hinder).
10x2.5m och väljer mellan grus eller enklaste betong marksten.
Trångt att komma åt med maskiner, så finns risk att jag får handgräva en del (eller allt).
Vad skulle forumet rekommendera?
Fördelar nackdelar?
Storlek på grus? (större, typ makadam 32m, är inget hinder).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 609 inlägg
Tycker att du i princip har skrivit svaret själv. Plattor är bättre mot ogräs men är dyrare och kräver mer initialt arbete.
Tror du att grus duger kan du ju dock börja med det och sen lägga på plattor om ogräset blir för jobbigt. Så länge du inte har för grovt grus lär det gå utmärkt att lägga plattor på efteråt när vi nu vi pratar om ett undanskymt hörn som det där.
Tror du att grus duger kan du ju dock börja med det och sen lägga på plattor om ogräset blir för jobbigt. Så länge du inte har för grovt grus lär det gå utmärkt att lägga plattor på efteråt när vi nu vi pratar om ett undanskymt hörn som det där.
Jo kommer lägga en kantsten mot häck/grämatta.V Villa1949 skrev:
Just att få plant nog för plattor är något jag bävar för då det kan bli handgrävning
Liknande trådar
-
Rabatt, gräsmatta, grus, plattor eller annat mot husgrunden
Grund & Markarbeten -
Vilka plattor eller grus passar
Grund & Markarbeten -
Stenplattor eller grus runt fasaden
Trädgård allmänt -
Grusgång eller plattor på sluttande asfalt?
Grund & Markarbeten -
Är grus eller plattor bäst för avrinning från husgrunden?
Trädgård allmänt