maah maah skrev:
Idag fick jag dit lite sockelskivor.
Den i mitten är öppningsbar så jag kommer åt virket som jag förvarar där.
Det är välventilerat och kan blåsa rakt igenom så oroa er inte för fukt :cool:

[bild] [bild]

Det ska fyllas upp med grus så det inte är glipor nedtill som nu.
Snyggt!
Sockelskivor är i min plan med

Hur stora öppningar har du för ventilation?
 
Appendix Appendix skrev:
Snyggt!
Sockelskivor är i min plan med

Hur stora öppningar har du för ventilation?
Jag har en öppning som är under gamla delen på huset och sen blir det öppet på andra sidan under trappan. Så det kan blåsa in från två håll i alla fall.
Öppning under husets gamla del och en öppning under trätrappan med grus, rör och växter runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppning under hus med synlig trapp, stolpe och blå presenning, omringat av buskar och grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Mlindahl skrev:
Var de stora fönster eller var de dörrar som var vid sovrummet? Tänkte vad planen utanför är sen (ledsen om du nämnt det) ^^
Det är dörrar. Vi har inte bestämt oss, men det bästa förslaget nu är en balkong med glasräcke.
Vi har ett tag på oss innan dottern når upp till handtagen så vi är öppna för förslag :D
 
  • Gilla
Mlindahl
  • Laddar…
Fick dit skivor på andra sidan också nu på kvällen.
Jag förborrar med självborrade skruv och sen skruvar jag med rostfria skruv.
Kapar gör jag med diamantklinga och vinkelslip.
Ett hus med nya fasadskivor och verktyg på marken, skivorna ser något blöta ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På bilden är skivorna lite blöta därför ser det lite konstigt ut.

Usch, det är många lass med grus som kommer behövas för att få en bra yta runt huset.
 
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Bygg en altan. Sen kan du klia dig i skägget om hur du ska få ut ditt smart lagrade virke. ;)
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Bygg en altan. Sen kan du klia dig i skägget om hur du ska få ut ditt smart lagrade virke. ;)
Jag kan ju bygga en altan av det lagrade virket så är problemet löst!
Blir en speciell konstruktionen av lite läkt, panel och 4st 45x120.

Vi har faktiskt morgonsol och kvällsol där när solen står som högst.
Kanske blir en liten altan med trappa ned hitåt i bild. Med glasräcke för att inte inkräkta på utsikten från rummet.
 
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Jag har en öppning som är under gamla delen på huset och sen blir det öppet på andra sidan under trappan. Så det kan blåsa in från två håll i alla fall.
[bild] [bild]
Perfekt. Då är det underfär som jag tänkt att göra :)
Skulle du få fuktproblem är det bara montera ventiler på den skiva där du tycker det är stillastående.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Idag blev jag klar med dotterns rum. Vi valde att göra det enkelt för oss att bara måla tapeterna, finishen är inte på topp men det kanske inte en 10-månaders bryr sig om :cool:

Till en början behåller vid den gamla dörren mot köket. Praktiskt att ha koll när man gör nåt i köket och hon leker där inne.

Renoverat barnrum med mörkgråa väggar, vit stol, en bokhylla och inbyggd garderob, fönster med utsikt mot trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat barnrum med målade väggar, fönster med två katter, en bokhylla och en garderobsdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat barnrum med öppen dörr till köket, målad bokhylla i samma färg som väggen, och inbyggd garderobsdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är bara en bokylla, vi har flyttat runt den mellan bilderna :rofl:
Den är målad med snickerifärg i samma kulör som väggen.
Renoverat rum med målade tapeter, taklampa, och grön bokhylla bredvid en inbyggd garderobsdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörren bredvid bokhyllan är en inbyggd garderob. Nyrenoverat barnrum med målade tapeter och bokhylla i samma färg, samt gammal dörr och inbyggd garderob.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat barnrum med ljusgrå väggar och vit dörr som leder till köket, och träfärgat laminatgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat barnrum med målade tapeter, taklampa, fönster och en katt på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat barnrum med målade väggar, trägolv, designerlampa och en bokhylla bredvid en inbyggd garderobsdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 9 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Idag blev jag klar med dotterns rum. Vi valde att göra det enkelt för oss att bara måla tapeterna, finishen är inte på topp men det kanske inte en 10-månaders bryr sig om :cool:

Till en början behåller vid den gamla dörren mot köket. Praktiskt att ha koll när man gör nåt i köket och hon leker där inne.

[bild] [bild] [bild]
Det är bara en bokylla, vi har flyttat runt den mellan bilderna :rofl:
Den är målad med snickerifärg i samma kulör som väggen.
[bild]
Dörren bredvid bokhyllan är en inbyggd garderob.[bild] [bild] [bild] [bild]
Kanske måla in garderobsdörren i samma kulör som hyllan?
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Idag kom det en leverans med en jävla massa kartonger.
Det är lika mycket jobb med att ta hand om emballaget som att skruva ihop skiten! :rofl:

Barn står framför flera stora kartonger i ett hem, ser ut som förberedelser för möbelmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Oumbärlig maskin när man skruvar IKEA-möbler.
Skruvdragare och möbeldelar omgivna av kartonger som en del i ett möbelmontageprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Länge än såhär kom jag inte på en flaska vin.
Ett korridor med vita skåp, en borrmaskin på golvet och en arbetsstation med bordslampa och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Omonterade vita hyllsektioner i ett rum med trägolv, nära ett fönster med en bordlampa och dekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Blir sjukt med skräp, satt ju in 28 st lådor i våra garderober i våras, måste varit smidigt med trådbackar ändå ;)
 
Trådbackarna va väldigt smidiga (y)
Dock så skruvade jag alla glidskenor på fel höjd först, en aning irriterande.

Vill ha alla mina kläder på galge så långt det är möjligt. Är bara kalsonger, strumpor och träningskläder som ska ligga i trådbackarna.

Vi utökar från dagens 180cm garderober till totalt 580cm, hoppas det ska räcka ett tag :surprised:
 
  • Gilla
  • Haha
Zlingo och 3 till
  • Laddar…
Nyfiken! Hur har det gått? Semester eller?
 
Pappaledig och frun jobbar så det händer inte så mycket här. Men allt är klart förutom hängrännor.
Ska göra klart det och ta lite mer bilder på det färdiga resultatet sen.
 
  • Gilla
KarolinaA och 1 till
  • Laddar…
Hej, har följt denna tråd lite sporadiskt och måste säga att jag är imponerad av projektdrivningen du genomfört liksom vissa andra byggprojektstrådar på forumet.
Bra jobbat:) Speciellt med tanke på att flera av er inte är i branschen och fått mycket gratis genom jobbet så att säga./

Du kan ha redovisat detta, och att jag missat...
Men är lite nyfiken på estimering av din förlorade arbetskostnad (eller att du ger dig själv timkostnad) kontra pris på utlejning av hela arbete totalentreprenad.
Har du räknat på detta?

Mvh Pette
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.