Om ni har störande vägljud utanför kan jag verkligen rekommendera denna ventil.

Väggventil Tilluft Fresh TL80F-dBS, svart ljuddämpande skum över ett vitt ventilkåpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag hade tidigare bara "raka rör" och då hörde man i princip när någon slog igen brevlådan. Med sådana ventiler hör man inte mycket alls, väldigt effektiv ljuddämpning utan att inkräkta på flödet.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Om ni har störande vägljud utanför kan jag verkligen rekommendera denna ventil.

[bild]

Jag hade tidigare bara "raka rör" och då hörde man i princip när någon slog igen brevlådan. Med sådana ventiler hör man inte mycket alls, väldigt effektiv ljuddämpning utan att inkräkta på flödet.
Det är faktiskt lugnt hos oss. Det är tyst i hela kvarteret. Sen sover vi genom världskrig ändå ;)
 
Vill helst skruva fast dem i fasaden. Tycker alla ”clips” fästen och liknande är skit. Möjligt att det hade gått att limma med röd Tec 7 men nu har jag redan köpt de gallren så det blir så :)
 
Ventilationen fixad lagom till bönderna gödslade åkrarna :p. Idag luktade det inte gammal gubbe, utan skit, i hela huset :crysmile:.
Vi jobbar på med att köra saker mellan husen, sälja saker från husen och sakteliga packa upp lite saker. Vi försöker även hitta på lite kul saker så grabben inte glöms bort. Imorgon blir det Leos lekland :)
 
  • Gilla
  • Haha
Lennonice och 7 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Om ni har störande vägljud utanför kan jag verkligen rekommendera denna ventil.

[bild]

Jag hade tidigare bara "raka rör" och då hörde man i princip när någon slog igen brevlådan. Med sådana ventiler hör man inte mycket alls, väldigt effektiv ljuddämpning utan att inkräkta på flödet.

Köpte precis en sån nyss själv.
Vet inte om jag fått för lite delar men det sitter inte något rör innanför ljudisoleringen ska det verkligen va så?
Kan ju tycka att det borde ligga ett rör med isolering runt
 
Åsa Lund
Det ska vara rör utanpå isoleringen, inte inuti
 
Jag tror vi ritat upp nya köket iallafall. Det blir planlösningen som vi gjorde innan, förutom att vi inte flyttar LLVP till vardagsrummet utan låter den sitta utanför grabbens sovrum. Köket kommer bli Ikea Bodbyn Grå men vitvarorna kommer köpas separat. Ska hitta någon lämplig bänkskiva då vi inte vill ha laminat i detta huset.

Planlösning:
Planritning av ett entréplan med kök, vardagsrum, sovrum, toalett och inglasat uterum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från Hallen/Entrén:
3D-ritning av planlösningen för ett kök med Ikea Bodbyn Grå skåp och överskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från matrummet/vardagsrummet:
3D-ritning av planlösning för ett kök med grå köksskåp och luckor från IKEA Bodbyn serien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-ritning av ett kök i Ikea Bodbyn Grå stil, sett från hallen/entrén.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-ritning av ett kök i grått med skåp och diskho, designat i ett rum med trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ovanfrån:
Skiss av planlösningen för ett nytt kök sett ovanifrån, innehåller köksö och skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
naresjo och 4 till
  • Laddar…
Inte kollat på HTH Gds serien?
 
nino nino skrev:
Inte kollat på HTH Gds serien?
Frun pekar, jag köper :p:crysmile:
 
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Frun pekar, jag köper :p:crysmile:
Kallas visst för WAF?
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Wife-assisted furnishing?
 
kashieda kashieda skrev:
Wife-assisted furnishing?
Wife approval factor-so important in everything connected to houses
 
  • Haha
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Nu är vi flyttade. 100% kaos med gamla möbler som ska säljas från dödsboet, våra möbler som vi ska ha, och vissa av våra möbler vi ska sälja. Katten är den som är minst nöjd med flytten. Han ylade hela bilresan hit, och sen gick han runt drygt 45 minuter i huset och ylade. Nu har han hittat en gammal klassisk plats och då nöjde han sig

Svart katt ligger på en säng med stenmönstrat överkast i ett rum efter flytt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utsikt över en trädgård vid skymning med stenlagd gångväg, välvårdade buskar och belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Katt som sitter på en tegelvägg bredvid en utomhuslampa och en ampelplanta över en grå soffa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Jonatanm535 och 20 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.