redarn redarn skrev:
Om jag fick skäll i det läget hade jag med stor glädje lämnat över hela uppgiften till min fru.

(Eftersom jag känner både mina begränsningar och min fru hade jag gjort detta redan innan jag fick skäll, då min fru är mycket bättre än mig på att sälja saker på blocket)
Samma här, men hon har drygt 100 annonser ute på FB så ibland hjälper jag till om vi vill ha bort det lite snabbare. Pengarna från allt som säljs hjälper till att köpa allt det nya. Igår blev det kyl och frys till nya köket. Bägge som följde med huset var sönder. Blev även en extra frys till källaren :)

Prismatchade även 2st Fresh Intellivent Sky på Hornbach igår och fick dem för samma pris som vad Intellivent P kostar. Blir intressant och se om ”luktsensorn” fungerar som tänkt :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Blir intressant och se om ”luktsensorn” fungerar som tänkt
Det gör den. Den drar igång helt oombett trots att det givetvis bara luktar rosendoft och hallon vid mina toalettbesök. :oops:
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
S
Dalbotant Dalbotös skrev:
Det gör den. Den drar igång helt oombett trots att det givetvis bara luktar rosendoft och hallon vid mina toalettbesök. :oops:
kanske måste duscha?
 
Börjat lägga lite golv i grabbens rum. Det ska bara ligga ett år eller två tills det är dags för hans rum. Vi köpte ett billigt golv på rusta, och det märks när man lägger det :sweat:
 
  • Nyinstallerat laminatgolv i ljust träimitation med pågående verksamhetskablar i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med risk för att slå in en öppen dörr.. Testa att bildgoogla om du inte vet vad något är, dvs ta ett foto och sök med fotot på Google
 
M Moxmox skrev:
Med risk för att slå in en öppen dörr.. Testa att bildgoogla om du inte vet vad något är, dvs ta ett foto och sök med fotot på Google
Jag känner mig som en gammal gubbe. Behöver man någon app för det? :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Har du android så öppna Google-appen (den med ett G, inte Webbläsaren/Chrome!) och tryck på kameran till höger om sökfältet! Finns säkert ett sätt på iPhone med men vet inte hur..


Annars får du Googla på hur man googlar :crysmile: Google-appens gränssnitt med sökfält och kameraikon för bildsökning.
 
Bildgooglade på din fula lampa. Fick en träff på en julkula för 49kr och en på seguso morano för 10 000kr. Sanningen kanske däremellan? :thinking: Intrigen tätnar..
 
  • Gilla
  • Haha
Nillea och 5 till
  • Laddar…
Detta är ju ett kul kit. Men är det värt något?
Allt verkar drivas av en borrmaskin och genom den får man ut sticksåg, cirkelsåg, svarv, fräs, slipsten och förmodligen mer. Tyvärr har vi inte hittat själva borrmaskinen :/
@Frustrator kanske vet något? :)

Öppet träskåp med multifunktionsverktyg inklusive cirkelsåg och svarv, utan borrmaskinen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • AEG cirkelsåg i närbild utan borrmaskin, dammig och placerad på en arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En samling verktygsdelar inklusive en cirkelsåg, svarv och slipsten i en verkstad, utan synlig borrmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Multifunktionellt verktygsfäste märkt "AEG STS 17" för borrmaskin utan borrmaskinen synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett verktygskit för hemmasnickaren utan borrmaskin, inkluderar svarv och andra tillbehör på en träverkstadsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handhållen AEG Heimwerker HTH107 multiverktygskit, använder borrmaskin som drivkraft, utan borrmaskinen synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Användarmanual för verktygstillbehör till borrmaskin med bild på bearbetning av material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handhållen bruksanvisning för AEG Heimwerker verktygskit visande konvertering till sticksåg och andra verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla verktygstillbehör som slipsten utan sin drivande borrmaskin på en trähylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en gammal Wolfcraft manual för borrar-drivna verktyg, ej komplett set.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Detta är ju ett kul kit. Men är det värt något?
Allt verkar drivas av en borrmaskin och genom den får man ut sticksåg, cirkelsåg, svarv, fräs, slipsten och förmodligen mer. Tyvärr har vi inte hittat själva borrmaskinen :/
@Frustrator kanske vet något? :)

[bild]
Värdet vet jag inte men delar till ett sånt set +borrmaskinen fanns till salu på byring &bråte tidigare. Värt att kolla där?
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
S
Aldrig sett så många delar förut. Måste finnas någon samlare.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Dags för dig att lägga tipsen i ”blocket tips tråden ”. :crysmile:

//AA
 
Denna fina väggen kommer att ryka. På visningen trodde jag det var klinker och tänkte inte mer på det. Nu på tillträdet så ser jag att det är marmor. Skivorna är ca 2 cm tjocka. Det hade ju varit kul att spara det som gnistskydd till den nya kaminen och innan för ytterdörren. Men det är väldigt porigt och djupa gropar.
Finns det något sätt att göra något åt det, eller ska man ge upp att försöka rädda dem och använda dem?
 
  • Vägg beklädd med porös marmorskivor ovanför en spis, med synliga djupa gropar och skivpaketering på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en porös marmoryta med djupa gropar och ojämn textur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en porös och ojämn marmoryta med synliga gropar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S saiter skrev:
Dags för dig att lägga tipsen i ”blocket tips tråden ”. :crysmile:

//AA
Där har det ju bestämts att man inte får tipsa om eget.
 
  • Wow
  • Ledsen
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Ingen som har någon tanke om marmorn? Jag känns som att det blir svårt, men det är synd att slänga. Hade varit kul att spara lite av hans grejer i det nya
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.