Åsa Lund
D djanlov skrev:
det är en ph5
Menar du lampan i inlägg #273?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Menar du lampan i inlägg #273?
Snigla citerade ett inlägg där man ser PH5an men även den svarta som var i matrummet. Den hittade vi ingen info om och är redan såld. PH5an ska vi spara och använda. Även om jag hittat en snyggare PH5a ;)
 
  • Blå och grå PH 5 pendellampa designad av Poul Henningsen visas på en webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D-bug
  • Laddar…
Jaa.. den svarta var ju mer min stil :D hade passat med vissa andra lampor ju ;)
 
Mer kul att hitta.
Målningar av Ian Sidaway

Trio av inramade målningar av segelfartyg av Ian Sidaway, luta mot en soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett som bekräftar äktheten av en glasmålning av Ian Sidaway, med historisk beskrivning, daterad omkring 1850.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Revs och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Mer kul att hitta.
Målningar av Ian Sidaway

[bild] [bild]
Jag mailade honom och fick svar att han har gjort dem. Lite kul historia. Sen är frågan om någon vill köpa dem oavsett :p
 
  • Skärmbild av ett öppet e-postmeddelande med svar om tillverkning av glasmålningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Revs och 18 till
  • Laddar…
Idag har vi pysslat lite i trädgården. Sågat ner barrbusken framför köksfönstret så man ser ut mot gatan och grävt ner rör till fiber. Även sålt lite prylar :)
 
  • Trädgård med utsikt mot gatan, grävd mark för fiberinstallation och en tom skottkärra, bredvid ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skottkärra framför en husvägg med nedsågad barrbuske och grävd jord för fiberkabelinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppgrävd trädgård med rör för fiberinstallation, grönt gräs och verktyg synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgård vid hus med nedsågad barrbuske och grävd mark för fiberinstallation mot bakgrund av gata.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
-RB- och 11 till
  • Laddar…
Hur djupt liggerröret? Ser ut som 20-30cm? Ska fiberkonvertern sitta precis där den går in eller tänkte du dra fibern vidare i huset? (Ska själv handgräva ner fiberrör om en vecka)
 
tehvicke tehvicke skrev:
Hur djupt liggerröret? Ser ut som 20-30cm? Ska fiberkonvertern sitta precis där den går in eller tänkte du dra fibern vidare i huset? (Ska själv handgräva ner fiberrör om en vecka)
Den ligger inte så djupt, typ 20cm. Det är ju mest för ens egen skull i framtiden, man vill inte gräva av. Jag tänkte dessutom dra i ducten i en 20 slang och sen i 50 slangen, då ska det allt klara av ett spadhugg :p. Jag ska dra vidare inne så tjänstefördelaren sitter i mediaskåpet.
Jag gräver själv dels för att de inte ska gräva av robotklipprens slingor, dels för att få den dit jag vill ha den och till sist vill jag ha 50-rör som skydd. Grävning ingår från stadsnätet men det känns bättre såhär :)
 
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Vi behöver ett skärmtak till entrén då det regnar ända in mot dörren och det bidrar även till fukten i källaren. Frågan är hur det kommer se ut? Vad tycker ni, och vilket tycker ni?

Enkelplans tegelhus med svart tegeltak och vit ytterdörr utan skärmtak, med trädgård i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Entrétak i glas och metall på en webbplats, modell gop Stratus 205cm, med pris 4 395 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett färdigt skärmtak för entré - Färstutak Jabo Entré 2000 på en webbsida med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modern entrétak i aluminium monterat ovanför en husdörr för att skydda mot regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Halvfabrikat är inget för dig :) Bygg ett rejält tak över entren och dra ut det så ni får väderskydd och lite tak över en sittplats för morgonkaffet. Samma yttertak som huset har men inte lika stark lutning, stolpar i ytterhörnen.
Jag tror du skulle göra nåt riktigt snyggt som passar till huset.
 
  • Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
MrJay
  • Gilla
NoiseMaker
  • Laddar…
O Olaf3 skrev:
Halvfabrikat är inget för dig :) Bygg ett rejält tak över entren och dra ut det så ni får väderskydd och lite tak över en sittplats för morgonkaffet. Samma yttertak som huset har och samma lutning, stolpar i ytterhörnen.
Jag tror du skulle göra nåt riktigt snyggt som passar till huset.
Skillnaden där är att
1. Det är knepigt att få tag i likande pannor
2. Vill helst inte hålla på med pappen på taket då den är 55 år
3. Det kräver bygglov :crysmile:

Jag håller med er men det måste uppfylla det ovan.
Vi har ju en grind i valvet vid garaget och det hade kanske sytt ihop om man gör en likande Jabo-trä konstruktionen men konsoler i matchande metall istället.

Ett annat problem är att det är 190cm brett och frågan är hur mycket det sviktar i mitten utan en konsol där
 
Redigerat:
Detta passar bättre men det måste vara 190cm brett och det är inte riktigt plats för grövre dimensioner så det kommer nog svikta i mitten
 
  • Vitt skärmtak på 190cm med svarta takpannor ovanför en dörr, monterat mot mörkbrun vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AXS AXS skrev:
Två förslag:
[länk]

[länk]

Gå på något i metall och rakare. Koppar skulle vara fantastiskt men kanske lite väl dyrt.
Alternativ 2 är helt omöjligt om du ser huset. De finns inget att fästa i ovan då det blir dikt mot stupröret för att inte slå i huvudet

Däremot är detta riktigt snyggt. Men 14k :rolleyes:
 
  • Brunröd entrétak i design med hipptak-stil och integrerade LED-lampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Location och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.