Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
A
Ja hopp då har man tagit 2 doser inom 5 veckor..

Ingen trevlig upplevelse idag..
sköterskan stack fel och träffade benet.. i armen med god kraft....
Blev lite fundersam på vad som skedde..
kollade dit och då var jag tvungen att fråga om det var meningen att det skulle igenom benet för att få effekt .. ;):rofl:
ordnade till sig till slut... :D
 
  • Gilla
  • Haha
Scout och 2 till
  • Laddar…
E
Maskintok skrev:
Ja hopp då har man tagit 2 doser inom 5 veckor..

Ingen trevlig upplevelse idag..
sköterskan stack fel och träffade benet.. i armen med god kraft....
Blev lite fundersam på vad som skedde..
kollade dit och då var jag tvungen att fråga om det var meningen att det skulle igenom benet för att få effekt .. ;):rofl:
ordnade till sig till slut... :D
Åk och kolla upp dig så fort som möjligt.
Något verkar ha gått snett.
 
A
E El-Löken66 skrev:
Åk och kolla upp dig så fort som möjligt.
Något verkar ha gått snett.
Varför då?
regionen gick ju själva ut och sa 4 veckor emellan...
Eller tänkte du på sprutan i armbenet?
 
E
Maskintok skrev:
Varför då?
regionen gick ju själva ut och sa 4 veckor emellan...
Eller tänkte du på sprutan i armbenet?
Din text.. Verkar lite osammanhängande och svårbegriplig. Kanske bäst med lite extra tester..
 
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
A
E El-Löken66 skrev:
Din text.. Verkar lite osammanhängande och svårbegriplig. Kanske bäst med lite extra tester..
men va fan...
Du har väl ben i armen du med eller?
De ska ju sticka in nålen i muskeln..
Men sköterskan lyckades missa och träffa benet i min arm istället med nålen i sprutan.
Jag skulle åka in till akuten om jag började må dåligt eller fick enorm smärta i armen..

Vad är det som är svår tolkat?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
E
Maskintok skrev:
men va fan...
Du har väl ben i armen du med eller?
De ska ju sticka in nålen i muskeln..
Men sköterskan lyckades missa och träffa benet i min arm istället med nålen i sprutan.
Jag skulle åka in till akuten om jag började må dåligt eller fick enorm smärta i armen..

Vad är det som är svår tolkat?
Det är mycket viktigt att målen sticks in exakt rätt. Annars kommer biverkningarna som brev med post nord, det vill säga 50/50.

Någon får rätta mig om jag har fel här.

Sen var det några underliga symboler i texten också, det brukar det inte vara.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
P
E El-Löken66 skrev:
Du tror inte exakt samma sak sades om Pandemrix? :crysmile:
Nej. Eftersom det handlar om olika vacciner så sa man givetvis inte exakt samma sak.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
E El-Löken66 skrev:
Det är mycket viktigt att målen sticks in exakt rätt. Annars kommer biverkningarna som brev med post nord, det vill säga 50/50.

Någon får rätta mig om jag har fel här.

Sen var det några underliga symboler i texten också, det brukar det inte vara.

Skärmdump av en diskussionstråd på Byggahus.se med en användares inlägg om vaccinationsupplevelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

underliga figurer... Det är ju "gubbarna" från byggahus...när man skriver inlägg...

Och så jäkla noga tror jag inte att det är..
Den första sprutan stack de rätt in i muskeln ganska långt ner på armen... Så det blir nog bra...
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Du tror inte exakt samma sak sades om Pandemrix? :crysmile:
Pandemrix var väl ett prototypvaccin där man bara ändrade lite i ett existerande influensa vaccin, så det fanns ingen anledning att tro det skulle bli några nya okända biverkningar som narkolepsi*.
Att tro att Covid-19 vaccin ska ge narkolepsi är irrationellt.
Att vara rädd för vaccin för att någon medicin kan ge biverkningar efter flera års bruk är irrationellt.

Att vara lätt kritisk till nya vaccin är nog rätt sunt, men man väger för och nackdelar och fattar ett rationellt beslut :) eller så litar man på myndigheterna och att de har koll på säkerheten och att vaccinet är testat ordentligt enligt alla regler.

P pmd skrev:
Ju mer vi vet desto mindre gissar vi, vilket är bra. Dödstal ingår i vetandet, men det finns väl ingen större anledning att diskutera dem?
De är relativt lätta att ”mäta” dödstal. Min tanke var att jämföra risker med sjukdom och risker med vaccin per åldersgrupp.
Med tanke på hur låga riskerna är för allvarlig sjukdom död för de yngsta och att mRNA vaccinerna ger mer biverkningar för yngre än äldre så känns det inte självklart att vaccinera barn. Men jag har inte all data och har inte haft tid och ork att fördjupa mig i ämnet.


* Vad som orsakade narkolepsi har jag för mig vi redde ut ganska ordentligt i första Coronavirustråden.
Just det vaccin Sverige råkade köpa i stor mängd råkade ha denna biverkning, medan andra vaccin inte hade det problemet.
Den mest sannolika förklaringen, även om det inte är bevisad och förloppet som leder till sjukdomen är helt klarlagt, är att just Pandermix innehöll ett ”extra” protein från svininfluensaviruset som blev kvar i vaccinet pga tillverkningsprocessen. Man väl leta i gamla tråden med det är väl lite utspritt.
https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-1823#post-3892615
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
MaxHugo
Då var det dax...
6 september måste alla inom den offentliga sektorn i new York (delstaten) vara vaccinerade mot Corona. Förmodligen kommer hela landets offentligt anställda bli tvingade till att vaccinera sig.
Frågan är om även Sverige kommer följa efter med liknande tvång..
 
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
P
Förmodligen kommer inte Sverige att göra sammalunda. Regeringsformen 2 kap. 6 § säger att "Var och en är gentemot det allmänna skyddad mot påtvingat kroppsligt ingrepp". Det innebär förstås inte att det offentliga är förhindrat att avskeda folk som inte vaccinerar sig mot covid-19 men det är ett tungt vägande skäl mot ett sådant förfarande.

Privata arbetsgivare kan göra som de vill.
 
A
MaxHugo MaxHugo skrev:
Då var det dax...
6 september måste alla inom den offentliga sektorn i new York (delstaten) vara vaccinerade mot Corona. Förmodligen kommer hela landets offentligt anställda bli tvingade till att vaccinera sig.
Frågan är om även Sverige kommer följa efter med liknande tvång..
Trodde jänkarna var mer liberal i sin ställning emot staten... :thinking:
 
P
Det är ju frivilligt att arbeta inom den offentliga sektorn i New York State så det är osannolikt att en domstol kommer att se vaccineringsregeln som ett brott mot författningen.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
njo men ändå..
folket brukar ju ha åsikter ändå... speciellt mot att politiker sticker fingrarna i deras självständighet.... Blir honungen för bitter i smaken så blir det som när Biden skulle väljas in... folk stormar politiska byggnader...
 
P
Om jag inte har räknat fel så är det guvernörsval New York State nästa år. Då har folk en chans att visa sitt eventuella missnöje.
Andrew Cuomo har förstås en del andra problem som minskar hans chanser att bli återvald. :worried:

Det är även val till den lagstiftande församlingen nästa år (tror jag), så valmanskåren har ett mycket bra tillfälle att visa missnöje med hur covid har hanterats (eller belöna politikerna om den så vill).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.