Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
R
mikethebik mikethebik skrev:
Nej, jag skäms definitivt inte för en sådan jämförelse.
Jag vet mycket väl att jag överdrev, men för mig är det synnerligen upprörande med alla dessa mörka ideer som poppar upp och som i slutänden öppnar Pandoras ask med den ena tokigheten efter den andra.

!984 är närmare än vi tror, synd om mina efterkommande...
Fast du borde verkligen skämmas, oavsett om du överdrev eller inte. Att jämföra förintelsen med att ovaccinerade kanske inte får gå på fotbollsmatch är i bästa fall smaklöst. Det finns inga paralleller att dra mellan att försöka stoppa en pandemi och att utrota ett folkslag om man är någorlunda funtad.

Av någon anledning tycker jag också synd om dina efterkommande.
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Hur gammal är du? Hur gammal du var för 12 år sen är knappast relevant för analogier med biverkningar för covidvaccin. Dessutom är Pandemrix ett helt annat vaccin, så att vara rädd för covidvaccin pga biverkningar från Pandemrix tycker jag verkar tämligen irrationellt. Covidvaccinerna har testats grundligt.
Tja. Det är orelevant.

Som sagt så är detta förhastade vaccin orsaken till ett hundratal döda människor i Sverige idag. Och vårdens sätt att bemöta vissa av de som kommit i tidningen är katastrofalt, men jag är inte förvånad. Jag har nästintill noll respekt för sjukvården.
Ta 2 alvedon så går det bra.
 
  • Haha
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
A
vart kan jag hitta information om att vaccin som finns skulle vara väl fram forskat?

hittar bara motsatsen... :thinking:
om det vore väl fram forskat så tyder det på att vetenskapen haft indikatorer på att viruset fanns långt innan utbrottet kom..

labb kanske?
gåva från sovjettiden vid gränsen till Kina...
kineserna öppnade något de inte hade en aning om.... :thinking:
 
Snailman
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns en tydlig korrelation mellan avsaknaden av intelligens och anti vaccers
Aha! Jag har ju inte vaccinerar mig och har gått på CTH, så borde väl vara någotsånär intelligent, så anti vaccers är ovanligt intelligenta alltså (y) ;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Aha! Jag har ju inte vaccinerar mig och har gått på CTH, så borde väl vara någotsånär intelligent, så anti vaccers är ovanligt intelligenta alltså (y) ;)
Hade du vaccinerat dig så hade du haft examen från KTH
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
A
Snailman Snailman skrev:
Aha! Jag har ju inte vaccinerar mig och har gått på CTH, så borde väl vara någotsånär intelligent, så anti vaccers är ovanligt intelligenta alltså (y) ;)
Varför kommer detta upp varje gång..
Att man är emot något skulle ha med intelligens att göra... tycker det isåfall verkar tvärtom... De som påstår sig vara så smarta är en smitthärd åt oss normal begåvade..
;):thinking:
 
Snailman
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hade du vaccinerar dig så hade du haft examen från KTH
Ja, de verkar smarta där, Hanif Balis bror gick maskin där, de fick visst läsa någon genuskurs nämnde han, läste du också många sådana kurser?
 
Snailman Snailman skrev:
Ja, de verkar smarta där, Hanif Balis bror gick maskin där, de fick visst läsa någon genuskurs nämnde han, läste du också många sådana kurser?
Nej, däremot fick de ha extrainsatt mattekurs för att folk inte lärt sig vad de skulle i grundskolan
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
R Rkarlsson skrev:
Som sagt så är detta förhastade vaccin orsaken till ett hundratal döda människor i Sverige idag.
Nej, det har inte dött hundratals människor i Sverige pga. covidvacciner men däremot slapp några tusen människor dö under tredje vågen därför att de var vaccinerade.
 
  • Gilla
linneac och 7 till
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det har inte dött hundratals människor i Sverige pga. covidvacciner men däremot slapp några tusen människor dö under tredje vågen därför att de var vaccinerade.
i april så var det 161 personer som dött i samband av att ha blivit vaccinerade..
skall ställas emot 1.5 miljoner vaccinerade..
Och de flesta hade fått astras vaccin, av de döda..
 
Maskintok skrev:
i april så var det 161 personer som dött i samband av att ha blivit vaccinerade..
Tänk på att det under en genomsnittsmånad dör cirka 8000 personer, och om vi då säger att det är 5% av befolkningen som vaccineras per månad så har 400 av dem blivit vaccinerade den senaste månaden. Om vi säger att nuvarande vaccinationstakt är hela befolkningen på 10 månader med två sprutor så vaccineras 20% av befolkningen på en månad, dvs 1600 personer som dör har blivit vaccinerade den senaste månaden, eller cirka 400 den senaste veckan. 57 personer som dör har vaccinerats de senaste 24 timmarna. Aftonbladet kan därför skriva: "VACCINERADES PÅ FÖRMIDDAGEN — DÖD SAMMA EFTERMIDDAG" och det är helt korrekt. Sådana fall kommer naturligtvis att inträffa. På samma sätt som följande rubriker i Aftonbladet är tänkbara:

"Drack ett glas vatten och föll ner död"
"Såg på 'På spåret' — dog samma natt"
"Köpte nya gardiner; Kjell dog tre dagar senare"

Det som är intressant är att fastställa om det finns något orsakssamband, inte om någon som skulle ha dött samma vecka av en långvarig sjukdom fick vaccinet på måndagen. Att AstraZenecas vaccin i sällsynta fall kan orsaka svåra biverkningar verkar stämma, men även dem måste ju sättas i relation till risken att bli minst lika allvarligt sjuk i sjukdomen.

Om en person per miljon vaccinerade dör av ett vaccin men 100 av en miljon dör av sjukdomen, och vi vet att alla så småningom kommer att bli sjuka om de inte vaccineras så är det ju fortfarande 100 gånger bättre att vaccineras. Inget är riskfritt i livet, och poängen är ju inte att vaccinen är 100% säkra – de är de så klart inte – utan att det är ännu större risk att bli allvarligt sjuk av sjukdomen än av vaccinen.

Det enda som återstår, och som jag tycker man med rätta kan diskutera, är eventuella långtidseffekter. Ingen kan säga om vaccinen har en fördröjd effekt som syns om 25 år, för det har helt enkelt inte gått 25 år än. Man kan tycka att de inte borde ha det, och man kan gissa och hoppas och lita på att det ska bli så, men det går inte veta med 100% säkerhet förrän det har gått 25 år. (Eller i alla fall känner inte jag till något sätt att bevisa det efter kortare tid.)
 
  • Gilla
Fairlane och 8 till
  • Laddar…
A
halper halper skrev:
Tänk på att det under en genomsnittsmånad dör cirka 8000 personer, och om vi då säger att det är 5% av befolkningen som vaccineras per månad så har 400 av dem blivit vaccinerade den senaste månaden. Om vi säger att nuvarande vaccinationstakt är hela befolkningen på 10 månader med två sprutor så vaccineras 20% av befolkningen på en månad, dvs 1600 personer som dör har blivit vaccinerade den senaste månaden, eller cirka 400 den senaste veckan. 57 personer som dör har vaccinerats de senaste 24 timmarna. Aftonbladet kan därför skriva: "VACCINERADES PÅ FÖRMIDDAGEN — DÖD SAMMA EFTERMIDDAG" och det är helt korrekt. Sådana fall kommer naturligtvis att inträffa. På samma sätt som följande rubriker i Aftonbladet är tänkbara:

"Drack ett glas vatten och föll ner död"
"Såg på 'På spåret' — dog samma natt"
"Köpte nya gardiner; Kjell dog tre dagar senare"

Det som är intressant är att fastställa om det finns något orsakssamband, inte om någon som skulle ha dött samma vecka av en långvarig sjukdom fick vaccinet på måndagen.
jag skrev aldrig att det var fruktansvärt eller en onormal avvikelse.. Utan att jo folk har dött efter att ha blivit vaccinerade..
Och det är en liten mängd mot vad som påstods från början..
 
BirgitS
Maskintok skrev:
i april så var det 161 personer som dött i samband av att ha blivit vaccinerade..
skall ställas emot 1.5 miljoner vaccinerade..
Och de flesta hade fått astras vaccin, av de döda..
Fast att människor dör inom två veckor efter vaccinationen betyder ju inte att de dog pga. vaccinationen. Tar man äldreboenden där de boende hinner leva typ i genomsnitt 1 år så innebär det ju att 2 % dör varje vecka och vaccinerar man då 10 000 under en månad så blir det ju normalt att 200 av dem dör under en månad. Nu vaccinerar man ju inte folk som direkt är döende men det finns ju många där som dör plötsligt pga. en hjärtattack eller en stroke.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Fast att människor dör inom två veckor efter vaccinationen betyder ju inte att de dog pga. vaccinationen. Tar man äldreboenden där de boende hinner leva typ i genomsnitt 1 år så innebär det ju att 2 % dör varje vecka och vaccinerar man då 10 000 under en månad så blir det ju normalt att 200 av dem dör under en månad. Nu vaccinerar man ju inte folk som direkt är döende men det finns ju många där som dör plötsligt pga. en hjärtattack eller en stroke.
Vill gärna se något på detta för enligt medier så var det fastställda dödsfall av vaccinet...
 
MaxHugo
Kan någon ringa och väcka @El-Löken66 så vi kan få ordentliga svar idag! :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
Jonobe och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.