Någon mer som kör en bosch multicut såg?
Köpte den för ett tag sedan plus ett sågblad (basic)
Men är de något fel på min såg,,?, har försökt såga med den ett par gånger men kommer ingenstans...Har försökt att köra mjukt och att ta i med hela min kraft ( och jag är stark men lyckas bara såga ca 1cm per minut..
Allt ser ut att stämma på sågen och bladet sitter rätt..
Någon mer som har problemet?
Mvh
Köpte den för ett tag sedan plus ett sågblad (basic)
Men är de något fel på min såg,,?, har försökt såga med den ett par gånger men kommer ingenstans...Har försökt att köra mjukt och att ta i med hela min kraft ( och jag är stark men lyckas bara såga ca 1cm per minut..
Allt ser ut att stämma på sågen och bladet sitter rätt..
Någon mer som har problemet?
Mvh
Verktygstokig
· Halland
· 7 546 inlägg
Vad och hur tjockt försöker du såga?
28 mm är en orimlig utmaning för den där skiten. Jag har varianten mer inriktad på t ex trädbeskärning och liknande, men samma maskin i grunden. Den får jobba ordentligt och man får jucka och fippla så fort en gren är några cm tjock. Oerhört mycket ljug och stora ord i reklamen, men det finns ingen som helst fördel mot en vanlig sticksåg. Tyvärr för oss som köpt en.
Verktygstokig
· Halland
· 7 546 inlägg
Söker man på nanoblade här på forumet får man ett gäng besvikna tester också. Verkar vara skit.
Har en sådan och har inga problem att såga 34mm trall med den. Det är dock stor skillnad att såga tvärs träfibrern elle längs med den. Sågar man tvärs fiber går det mycket lättare än längs fibern. Tycker det är underbart att kunna såga hål i mitten utan att behöva förborra först.
Ofta behövs inte förborra för sticksåg, ställ den bara på högkant och räta upp och för den framåt samtidigt så dyker bladet fint.J jhenrikj skrev:
Köpte nytt blad idag (basic) efter att det gamla gick av, skär som varm kniv i smör. Tar bara några sekunder att såga av en 34x145 trall. Verkar som det är väldigt stor skillnad från blad till blad för det som följde med sågen var mycket sämre.
Liknande trådar
-
Varför fungerar inte induktionsspisen BOSCH HLN39A050U ?
El -
Korslaser Bosch Professional GLL 3-50 - Södertälje
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Hjälp välja tvättmaskin. Siemens IQ500 vs Bosch Series 8
Vitvaror -
Hur får man bort värmeväxlaren på en Bosch diskmaskin SMU50M32SK/43
Vitvaror -
Utegivare Bosch Compress 5000?
Värmepumpar