Hej,
Jag lyckas inte få tillbaka packningen som den ska vara vid "sumpen" i diskmaskinen. Kan det vara så att den har töjt ut sig eller sätter jag dit den fel? Som det är nu läcker det tills det blir felkod och måste tippa maskinen för att vattnet ska rinna ut.
Har försökt få packningen rätt men jag lyckas inte. Kan inte komma på att något annat skulle vara fel. Hur gör jag? Kan det vara så att hela behållaren blir sned när jag sätter tillbaka fästet?
Jag lyckas inte få tillbaka packningen som den ska vara vid "sumpen" i diskmaskinen. Kan det vara så att den har töjt ut sig eller sätter jag dit den fel? Som det är nu läcker det tills det blir felkod och måste tippa maskinen för att vattnet ska rinna ut.
Har försökt få packningen rätt men jag lyckas inte. Kan inte komma på att något annat skulle vara fel. Hur gör jag? Kan det vara så att hela behållaren blir sned när jag sätter tillbaka fästet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du bytt sumpen?Frida Olsson skrev:Hej,
[bild] [bild]
I bland trillar den dit lätt.
Det brukar vara fett och kladdigt där och det är bra för då glider den lättare på plats
Ibland funkar det att montera den i sumprn görs och ibland runt öppningen
electroluxaren skrev:
Har inte bytt sumpen, lossade fästet till den (borde jag inte gjort). Var ett annat fel med maskinen först och skulle försöka kolla om det var stopp någonstans, i all hast fick jag för mig att vrida på fästet och sen fick jag inte tillbaka det ordentligt.
Men ska testa att sätta den runt öppningen. Så sjukt svårt att komma åt bara!
Nu fick jag fast den. Nu är det bara ursprungsfelet kvar. Dvs den fylls med vatten sen händer inget.
Tack för all hjälp! Kanske dags att köpa nytt då.
Liknande trådar
-
Electrolux diskmaskin ESF9000X2 läcker
Vitvaror -
Hur tömmer jag en trasig diskmaskin manuellt på vatten?
Vitvaror -
Diskmaskin - inkommande varmvatten? + luckans nedre packning
Vitvaror -
Siemens diskmaskin - trasig igen - packning/list som släpper - läckagerisk?
Vitvaror -
Läckande packning vatteninlopp diskmaskin, aquastop
Vatten & Avlopp