Gruppen som gjorde mega hits med texter på max 4-5 ord =Silver Convention "Get up and boogie" , var i USA 1976 och den spelades typ 2 gånger i timmen på alla radiostationer, suck! "Fly Robin fly" , lika kort text....

Låg som bäst 2a på Billboard :surprised:

 
  • Gilla
  • Ledsen
DiscoDuck och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[media]
Precis så! :crysmile:
Life will never be the same, life is changing!
För att fortsätta på Hadda-temat ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Apropå telefoner, finns det någon nu levande själ som har en telefonbänk?

Är man under 30 vet man kanske inte vad en telefonbänk är men förr i tiden frågade man aldrig "Var är du?" när man ringde någon, för man visste redan var de var.
[bild]
Folk man ringde till satt i hallen på en särskild möbel där telefonen stod och där telefonkatalogen låg i en låda.

Telefonkatalogen var för övrigt en massa olika böcker där alla hushåll som hade en telefon var uppskrivna med namn, adress och titel/yrke.
Själv brukar jag svara när det ringer på någons mobil. -Nu får DU ta det där. Med hänvisning till att ibland var det ingen som ville/orka svara när det ringde på telefonapparaten med snurrskiva. Jag kan bara nämna att ”de” tittar lite oförstående på mig! (Dom fattar ju ba ingenting asså)
 
  • Gilla
Skrutten18 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min första smart phone var en HTC Touch

[bild]

Kört HTC sedan dess men nu sist blev det en OnePlus 8 pro då HTC inte gör flaggskepp längre.

Min bästa telefon någonsin var HTC Desire Z :love:
[bild]
Japp HTC Desire Z var riktigt bra. Höll fast i den så länge det gick. Saknar fortfarande tangentbordet… :love:
 
  • Gilla
  • Älska
Bimbler och 1 till
  • Laddar…
Man var ju prylbögiast av alla på KTH med denna Cassiopeia

En Casio Cassiopeia Pocket PC med en stor skärm och navigeringsknappar, en tidig mobil enhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade en liten mekanisk IBM disk i den på 1 GB

Två IBM Microdrive hårddiskar på 340 MB och 6 GB jämte en amerikansk kvartsdollar på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Japp HTC Desire Z var riktigt bra. Höll fast i den så länge det gick. Saknar fortfarande tangentbordet… :love:
Ja, fyfan vad jag saknar det. :heart:
 
  • Gilla
Donn och 2 till
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
Cykelbilen hette väl Fantom. Eller fanns det flera olika?

[bild]
Cykelbilen Fantom, pojkbåten Jack, sportbåten Flugan, armborstet Nimrod.

Sen fanns det en cykelbåt och en masonitkanadensare också, som jag inte minns namnen på. Det kanske fanns ytterligare någon båt som hette Rapid?
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
Cassiopeian fick mig att tänka på tiden med alla otaliga compaq ipaq jag haft (var det därifrån Apple fick namnet ipad från?). Dessa hade jag faktiskt glömt att jag haft :crysmile:.

Compaq iPAQ Pocket PC med startskärmen synlig, visande program som Inbox och Calendar.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Cassiopeian fick mig att tänka på tiden med alla otaliga compaq ipaq jag haft (var det därifrån Apple fick namnet ipad från?). Dessa hade jag faktiskt glömt att jag haft :crysmile:.

[bild]
Den hade inget eget wifi så jag fick ta ut microdisken och stoppa i en wifi på CF sticka för att kunna använda KTHs wifi :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
P
HP-67, generation 2 av världens första programmerbara kalkylator med magnetkortsläsare/skrivare, HP-65.
Min egen är nerpackad nånstans så ni får hålla tillgodo med en bild från nätet.
hp67.jpg
 
  • Gilla
videopac och 6 till
  • Laddar…
Video2000
 
  • Gilla
videopac och 2 till
  • Laddar…
Någon mer än jag som hade en snake twist?

Blå och vit snake twist leksak i olika former mot vit bakgrund.
 
  • Gilla
Sofriko och 15 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
HP-67, generation 2 av världens första programmerbara kalkylator med magnetkortsläsare/skrivare, HP-65.
Min egen är nerpackad nånstans så ni får hålla tillgodo med en bild från nätet.
[bild]
Jag hade en senare itteretation, borde ligga kvar någonstans i gömmorna

En Texas Instruments TI-84 Plus grafräknare bredvid dess avtagbara lock på en ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
nino nino skrev:
Video2000
Vi hade betamax för att pappa tyckte VHS var för kast. På någon vänster fick han tag på star wars, vi hade även en 40 tums tjock TV, man var kung i grannskapet :)

Några år senare hade vi en Barco CRT projektor och laser disk :p
 
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Var sjuk så jag fick hyra en film, kommer inte ihåg vilken det var, när jag kom hem var det inte vhs utan en större kassett (video2000 eller vad det var)
 
  • Ledsen
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.