Ska tapetsera sonens rum och har svårt att hitta en passande tapet! Någon som har nåt tips? Han är 2,5 år. Vill inte ha bilar, traktorer, drakar, dinousarier eller rymden i hans rum så jag tar mer än gärna emot tips på annat!

Sandberg har en katalog som heter Emma & Milton, där finns en hel del annat än...ovan nämnt. :)

Vi ville inte ha någon "typisk pojktapet" i sonens rum, men ändå något som kändes som ett barnrum. Vi valde tapeten Kaspar från Sandbergs Kaspar & Saga-kollektion, en grön tapet med hus på. Jag gillar den skarpt och du kan se den på Sandberg Tyg & Tapet AB eller på vår husbyggarsida, Huset under rubriken Axels tapeter. Den gör sig dock inte jättebra på de bilderna, tycker jag.

För övrigt har Sandbergs jättemånga fina tapeter, med matchande tyger till om man tycker att det är kul också!

/Jenny

Låt grabben peka ut en snygg tapet, det är ju hans rum...

Vi har också den gröna Kaspar från Sandbergs i dotterns rum. Helt underbar!

Här kan du titta på några tapeter som vi valt.

Villa Brodén: - Huset 21

Klicka på bilderna för att få en större bild!

Vi har satt upp denna från Måleributiken till vår dotter 1,5 år. Den är kanske inte direkt en barnrumstapet, men både vi och dottern gillar den. Och så är den könsneutral, vilket alltid är en fördel.

Välkommen till Måleributiken!

• ta8031001.gif
bigsnucke skrev:
Låt grabben peka ut en snygg tapet, det är ju hans rum...
Det fick min son göra. Han ville ha en 2 väggar Disneyblått, 1 röd och 1 rosa med en Disa eller om den hette Dira-bård. Försökte styra bort det men han är ybernöjd :)

En fördel med att måla och köra med bård tycker jag är att man snabbt och enkelt kan ändra vartefter barnet växer.

Faktiskt så blev hans färgval skitläckert.

Barn är kloka...

Jag vill ha en tapet från Sandbergs som är randig i olika gröna, blå och kanske vit (osäker) nyanser. Den skulle få vara fondvägg och så ha de andra väggarna vita eller ljusblå. De har även en superfin med helikoptrar som inte syns så där superväl, utan mer skimrar (de är samma färg som tapeten men blanka).
Jag vill inte heller ha nån hysterisk tapet med mönster från tex Cars-filmen. Fast jag vet en liten 2 åring som skulle vilja ha det;-)

Att ha en tapetserad fondvägg (för att få lite liv i det hela) och resten målade är en idé jag nog tänker använda mig av nästa gång jag ger mig på nå´t barnrum. Det är betydligt enklare att måla över ev. skavanker än att behöva tapetsera om hela rummet. (Det är lätt hänt att nå´n pöjkvasker tror att "helikoptermönster som inte syns så väl" eller annat är till för att fyllas i...)

N
kolla midbecs barnkollektion. Jag tyckte iallafall att de var så pass snygga att jag önskade att jag hade kids när jag såg dem =)

meya: Helikoptertapeten kommer iaf från Emma&Milton-katalogen.... :)

Varför inte bilar, dinosaurier, etc. i hans rum? Det är ju ingen stor grej att tapetsera nytt om några år när han/ni tröttnat!

Mina killar ville ha döskallar, och det fick de - på två väggar. De andra två är målade. Den dagen de tröttnar har vi två tapetserade väggar att göra om (3 rullar), och det är ju ingen big deal.

Killarna är helnöjda, och vi tycker att det ser tufft ut. Bilder finns i bloggen för den intresserade.

/alacs

Måla/tapetsera med härlig färg och sedan placera wallies kan vara en idé..?

www.inreda.com

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.