richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Hej,
har en Klippo Excellent H där motorbromsvajern gått av, har mailat min lokala handlare för typ två veckor sedan men de verkar ointresserade. Så blir att beställa online, men vad ska jag ha?
Den rackarns etiketten har dock åkt bort från klipparen, men det är svårt att säga ålder…
Det här kan säkert @Maskintok reda ut.
https://www.reservdelaronline.se/so...lect=0&search_query=5033134-01&submit_search=
Jag gissar att det är någon av dessa, men det står ju inte specifikt något om H varianten, men sprängskissen stämmer bättre för den för 17 PRO, men säkert bara schematiska bilder.
har en Klippo Excellent H där motorbromsvajern gått av, har mailat min lokala handlare för typ två veckor sedan men de verkar ointresserade. Så blir att beställa online, men vad ska jag ha?
Den rackarns etiketten har dock åkt bort från klipparen, men det är svårt att säga ålder…
https://www.reservdelaronline.se/so...lect=0&search_query=5033134-01&submit_search=
Jag gissar att det är någon av dessa, men det står ju inte specifikt något om H varianten, men sprängskissen stämmer bättre för den för 17 PRO, men säkert bara schematiska bilder.
Bästa svaret
En bild på hela handtaget vore bra.richardtenggren skrev:Hej,
[länk]
Men 5854020-02 är vajern för excellent H.
5854020-05 är vajern för pro17 H.
Men om höljet är helt och allt finns så skulle jag åka på biltema och köpa en repsats för vajer.. 82-621 79 kr..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 890 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 890 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Perfekt! Jag beställer den och ett luftfilter(har redan ny olja och nytt stift hemma)Maskintok skrev:
Jag förstår inte hur jag kunde missa denna dock, får skylla på tidig morgon
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 890 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 890 inlägg
Ursäkta om jag verkade tvär...Claes Sörmland skrev:
muskelfästet för skulderbladet small igår på höger så jag är lite sisådär idag...
Men ja.
på PRO 17 H så har man avvibrerande handtag så vajern måste vara längre.
Excellent H har den äldre varianten handtag så då kan vajern vara kortare..
Men det går alltid att sätta dit vad man vill..
Bara att fixa till en spännare på vägen
Liknande trådar
-
Hur hittar jag info om gammal 220v el-gräsklippare av märket Klippo?
Trädgårdsmaskiner -
Priskrig? på Klippo Cross-Cut kniv - förr 399:- NU 89:-
Trädgårdsmaskiner -
Klippo Pro 21 S GVC drivaxel av - lönt fixa?
Trädgårdsmaskiner -
Klippo Excellent H - orsak till oljeläckage på kamaxel?
Trädgårdsmaskiner -
Oljebyte gräsklippare - vad gör jag för fel? - klippo lb553se
Trädgårdsmaskiner