Plockat små bär till mellis!
Färska jordgubbar och vilda bär på en silduk, handplockade för mellanmål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fadai och 6 till
  • Laddar…
Rensat hängrännor.. skulle komma 30-40 mm regn under kvällen,. Pumpade oxå över vatten till tomma tunnor.. så vi kan fylla fler ikväll (y):cool:
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
S
Snigla Snigla skrev:
Rensat hängrännor.. skulle komma 30-40 mm regn under kvällen,. Pumpade oxå över vatten till tomma tunnor.. så vi kan fylla fler ikväll (y):cool:
Häng tvätten ute den här gången. ;)
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Eftersom vi klippte häcken ganska tidigt i år så är det dags att klippa igen.

Person med hörselskydd klipper häcken med elektriska häcksaxar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag gillar det, så länge det inte är ett måste. Men snart är det dax för :coffee:.
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
J
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Eftersom vi klippte häcken ganska tidigt i år så är det dags att klippa igen.

[bild]

Jag gillar det, så länge det inte är ett måste. Men snart är det dax för :coffee:.
Klippa häcken är kul! Städa efteråt är mindre roligt... frun hävdar att det ingår.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Immobil och 4 till
  • Laddar…
Nyplanterade jordgubbsplantor i organiserade rader på en jordlott med gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Planterat lite jordgubbsplantor :)
 
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Klippt gräset och klätt in grindstolparna.
Har visserligen sågat, hyvlat och hakat brädor i några dagar nu, men idag målades det grundfärg och så monterades dom.
Nu återstår bara att fixa stolphattar också.

Nymålad röd grind med stolpar inklädda i trä och ett grönt gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat rött staket med grindstolpar och nysågade brädor i en välskött trädgård, gräsmatta och blommande buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd stuga med nyklippt gräs och nyinstallerade grundmålade grindstolpar utan stolphattar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålade röda grindstolpar vid en väg med en röd stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 16 till
  • Laddar…
Har med tummen mitt i handen och andan i vrångstrupen omplanterat några smulgubbar som redan börjar få små gröna bär. Hade i oförstånd planterat dem tillsammans med smultron i en långsmal rabatt där både smultron och -gubbar hade fyllt lådorna med små snoddar (utlöpare kanske de heter) och det började bli rätt vilt. Jag vill faktiskt att de ska sprida sig och fylla upp utrymmet där de växer (hellre fler plantor och färre bär än plantor och ogräs som jag måste rensa) så jag flyttade smulgubbarna till utanför den ännu inte sådda gräsmattan.

Nu hoppas jag bara de sprider sig lite till (om de överlever) innan säsongen är slut. Nästa vår blir det ogräsdragande.
 
  • Nyplanterade smulgubbar i en trädgård med barktäckt mark och säckar med trädgårdsjord i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Har också snott en pressening runt två IBC-tankar. Det sägs annars bli problem med alger. Har ingen aning om det är ett reellt problem så, som vanligt, i oförstånd så kämpade jag med att sno en stor bångstyrig pressening runt dem. Tankarna är inte tomma, så de går inte att flytta. Istället fick jag försöka lirka in presseningen på baksidan, dra lite grann på ena sidan, räta till och ut på andra, dra lite till och så vidare. Sedan blev det alldeles för mycket över så på toppen ligger en stor hög under några gamla stenplattor. Superproffsig installation.

Skulle vilja sätta ett enkelt ”skåp” runt dem men allt man bygger med bräder kräver säkert bygglov så jag vet inte om man ens orkar tänka på det.
 
  • Två IBC-tankar täckta med en svart pressening och stenplattor på toppen, stående vid en tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
A
när frugan sa...
slå åt kaninerna älskling...
Fick lite känsla och sveptes med... ooppsss... Röd trävilla med gräsmatta och ojämnt klippta grässtycken som antyder kaninform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En ojämnt klippt gräsmatta med synliga grässtigar framför ett rött trähus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyklippt gräsmatta framför ett rött hus med löv och gräsklipp spridda över gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
A
Maskintok skrev:
när frugan sa...
slå åt kaninerna älskling...
Fick lite känsla och sveptes med... ooppsss... [bild] [bild] [bild]
Det där får räcka.. :crysmile:
Gräsmatta med nyslaget gräs och löv, landskap med lada i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
Trädgård med gräskant grävd och grässvål i skottkärra, vipphortensior och flaggstång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kantgrävning genererar en jäkla massa grässvål.. 3 el 4 kärran.. på bara den den murbitens längd..

Två krukor med vipphortensior 'Strawberry Blossom' framför stensteg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har köpt två fina vipphortensior (Strawberry blossom) på Lidl också (mucho fina).

Köpte min sista fining på plantskolan (superfin, mitt favoritsmycke i trädgården).. men när den fyllt vuxen åt sorkjäkeln upp den..poof! Så jag har dragit mig för att köpa en ny.. (den kostade ju 400 spänn)

För 49.90 kr/st på Lidl kunde jag chansa! (y)
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Klippt bort överblommat, plockat och skänkt bort mängder av körsbär. Plockat krusbär och fotat köksträdgården i motljus. Köksträdgård i motljus med olika växter och två pudlar på en stig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
Tillverkat stolphattar till grindstolparna och monterat dom. Frugan hade önskemål om att de skulle målas också, annars hade jag tänkt vänta tills allt annat skulle målas en gång till.
Verkstad med nygjorda trästolphattar på arbetsbänk, verktyg och målarutrustning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmabyggda trästolphattar staplade på ett arbetsbord i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ommålad röd grindstolpe med ny tillverkad stolphatt av trä framför ett rött hus med vita fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny målad stolphatt på en grindstolpe bredvid ett rött staket med grönt gräs och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd stuga med tegeltak och nygjorda stolphattar på röda grindstolpar, målade gula dörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödmålat trästaket med nyinstallerade stolphattar vid en landsväg, intill en röd stuga med gult dörrparti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 17 till
  • Laddar…
Lånat faderns skogsleksak och skall äntligen göra färdig det sedan länge påbörjade mur- och trapprojektet hemma! En röd skogsmaskin framför en vit villa under konstruktion av en stenmur och trappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Hojte och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.