Har en camargue duschdörr som ramlar ur fästet. Den svarta ploppen skruvar upp sig och då faller hela glasdörren ur. Vad ska jag göra? Känns som en konstig konstruktör. Fanns i badrummet när jag flyttade in och är troligen från cirka år 2013/2014. Det är när jag öppnar och stänger dörrarna i duschhörnet som den snurrar upp och ur. En bild när ploppen är nere och en när den snurrat upp sig lite.

• Duschdörr i frostat glas med öppen svart fästplupp vid övre gångjärn, markerad med vit pil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glasduschdörr med svart plopp i fäste som har skruvat upp sig, risk för att dörren faller ur.
    Skapa konto
Redigerat:
BirgitS
Välkommen till forumet!

Som jag ser det finns det två alternativ, antingen att efter varje användning skruva åt eller att byta ut duschdörren till en med bättre kvalitet.

Har du frågat säljaren om problemet fanns då och vad hen gjorde?

Limma fast den

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Som jag ser det finns det två alternativ, antingen att efter varje användning skruva åt eller att byta ut duschdörren till en med bättre kvalitet.

Hej och tack för respons. Jag har bott här sedan 2015 och problemet kom för ngn månad sedan men nu räcker det att jag öppnar och stänger två gånger så har ploppen åkt upp och dörren trillar ur.
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

BirgitS
Tyvärr är ju inte camargue kända för sin kvalitet utan motsatsen.

Prova med lite loctite eller motsvarande.

J Jenny Ca skrev:
Hej och tack för respons. Jag har bott här sedan 2015 och problemet kom för ngn månad sedan men nu räcker det att jag öppnar och stänger två gånger så har ploppen åkt upp och dörren trillar ur.
När du skriver trillar ur blir jag lite orolig. Jag hoppas du vet att härdat glas exploderar förvånansvärt lätt om man tex. Slår ner en hörna i golvet. Ingen trevlig upplevelse kan jag säga.

Så ta det väldigt varsamt och byt till nya dörrar om du inte hittar en lösning på problemet.

Kanske kan du åka förbi någon Bauhaus butik och titta på en liknande dörr som är monterad där? Då kanske du kan lista ut vad problemet är.

Om det är en tapp som agerar axel så är det bara fixera den med något.

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Om det är som det ser ut en plasttapp skulle du kunna dra i en skruv uppifrån för att få tappen att expandera och därmed minska glappet mot lagerbanan.

Du kan också dra i en liten skruv i tappen under lagret så den inte kan röra sig uppåt.

Det där borde vara ganska enkelt att åtgärda om det som jag tror.

Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Om det är en tapp som agerar axel så är det bara fixera den med något.
Ja det är en tapp som sätts i men vet inte varför den nu rör sig uppåt

• En tapp som sitter ovanpå en silverfärgad dörrkarm och rör sig uppåt.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.