Har en camargue duschdörr som ramlar ur fästet. Den svarta ploppen skruvar upp sig och då faller hela glasdörren ur. Vad ska jag göra? Känns som en konstig konstruktör. Fanns i badrummet när jag flyttade in och är troligen från cirka år 2013/2014. Det är när jag öppnar och stänger dörrarna i duschhörnet som den snurrar upp och ur. En bild när ploppen är nere och en när den snurrat upp sig lite.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 835 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 835 inlägg
Välkommen till forumet!
Som jag ser det finns det två alternativ, antingen att efter varje användning skruva åt eller att byta ut duschdörren till en med bättre kvalitet.
Har du frågat säljaren om problemet fanns då och vad hen gjorde?
Som jag ser det finns det två alternativ, antingen att efter varje användning skruva åt eller att byta ut duschdörren till en med bättre kvalitet.
Har du frågat säljaren om problemet fanns då och vad hen gjorde?
Hej och tack för respons. Jag har bott här sedan 2015 och problemet kom för ngn månad sedan men nu räcker det att jag öppnar och stänger två gånger så har ploppen åkt upp och dörren trillar ur.BirgitS skrev:
BirgitS skrev:
När du skriver trillar ur blir jag lite orolig. Jag hoppas du vet att härdat glas exploderar förvånansvärt lätt om man tex. Slår ner en hörna i golvet. Ingen trevlig upplevelse kan jag säga.J Jenny Ca skrev:
Så ta det väldigt varsamt och byt till nya dörrar om du inte hittar en lösning på problemet.
Kanske kan du åka förbi någon Bauhaus butik och titta på en liknande dörr som är monterad där? Då kanske du kan lista ut vad problemet är.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Om det är en tapp som agerar axel så är det bara fixera den med något.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Om det är som det ser ut en plasttapp skulle du kunna dra i en skruv uppifrån för att få tappen att expandera och därmed minska glappet mot lagerbanan.
Du kan också dra i en liten skruv i tappen under lagret så den inte kan röra sig uppåt.
Det där borde vara ganska enkelt att åtgärda om det som jag tror.
Du kan också dra i en liten skruv i tappen under lagret så den inte kan röra sig uppåt.
Det där borde vara ganska enkelt att åtgärda om det som jag tror.
Liknande trådar
-
Hur skruva dolda skruvar i skarvar och ändträ utan sprickbildning?
Altan & Uteplats -
Hur långa regelskruvar behövs i ytterfasad
Byggmaterial & Byggteknik -
De två skruvarna till Purus plattan 300 multi
Vatten & Avlopp -
Hur smörja knarrande duschdörr?
Badrum -
Hur lossa skruvar utan spår som fäster skafferiet i väggen?
Inredning