Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A
H heimlaga skrev:
Det är ju modernt och trendigt med nedskärningar och inbesparingar och även om jag av princip motsätter mig alla former av mode och trender är det banne mig dags att ni sparar in på skiten ni kastar på varandra i den här tråden!
Det kommer inte ut någonting vettigt av det där skitkastandet.

Själv har jag också ett förflutet med ett antal tvister och enligt flera vänner och bekanta och också enligt en skolad psykolog beror detta på att jag verkar försiktig och godmodig och litet osäker bland folk. Det innebär att de som är ute efter att trampa ned folk tror sig se ett lätt offer i mig. Sedan visar det sig att jag gärna backar en liten bit för god sämjas skull men bortom en viss rimlighetsgräns backar jag inte en millimeter utan tar till storsläggan i stället och tvisten är ett faktum.
Det här är bara ett exempel på varför man inte skall lägga folk till last att de "hamnar i tvister".

Med detta sagt hävdar jag fortfarande att Marjattas delägare skall få bo kvar och det skall hon själv också. Det här handlar om det där egendomsskyddet som just de rika och elitistiska brukar prata så mycket om. Nu gäller det Marjattas och hennes delägares egendomsskydd.
Hon har lika stor rätt att skita blankt i Elitfolket som de har att köpa fastigheter runtom. Staffan har summerat det hela väldigt bra. Skit i det.

Sedan kommer frågan om denna ELIT grupp finns och vad de tar sig för. Min uppfattning är fortfarande att om de verkligen finns och om de verkligen anser sig ha rätt att avhysa boende i området som inte uppfyller deras krav på klasstillhörighet då är det bästa man kan göra att driva dem till vansinne med demonstrativa underklassfasoner som inte bryter mot någon lag eller kommunal ordningsstadga eller planebestämmelse. Att köra med en 1000-kronors skrotbil samtidigt som man i alla frågor betraktar sig och bilen som likvärdig med herrarna i deras vrålåk är ett bra sätt. Herrarna brukar bli så påtrampade att de mer eller mindre försvinner ned i jorden när man inte låter sig imponeras utan bara kallt konstaterar att "Det ser krångligt ut att byta vevlager i den där. Hur gjorde du det senast?".
Säkert finns det många andra liknande ömma punkter. "Mina hemodlade jordgubbar är minsann godare än det där ynkliga vinet som du betalar 1200 kronor flaskan för" eller någonting liknande.
Jag håller med, din psykolog-beskrivning stämmer bra in på mig också, vi har tydligen samma taktik. Jag har dock aldrig tagit mig tid till att gå till någon psykolog, men din verkar duktig.
 
A
T tanaris skrev:
Låter väldigt märkligt. Hur många grannar är med i den gruppen? Det ser ju ändå ut att vara ett 150-tal fastigheter i området.

Finns gruppen ens?
Området består av två bitar med en stor väg emellan. Jag gissar på en framtida delning av dessa två områden, och det närmast golfbanan får ett tjusigt namn typ "Allervik", med en viadukt under den stora vägen för golfbilarna. Den andra delen får ett lite lummigare namn, typ "Värmdöskog", det är där jag bor.
 
M
Du får väl bilda en patrask-grupp som motvikt, ni kan gå runt i omatchande strumpor och klistra atomkraft nej tack dekaler på överklassbrevlådorna samtidigt som ni sjunger Arbetets Söner.

Det borde vissa von oben var skåpet skall stå!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
A
Eller kanske Sverigedemokraterna och Moderaterna-dekaler. En av mina grannar har gått över "till den mörka sidan".
 
W woom skrev:
Har Flashback svämmat över och börja läcka in här?
Jag är aktiv på Flashback och kan säga att det är en hårdmodererad sajt just pga deras tidigare historik. En sådan här tråd utan referenser skulle stängas.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
A
R Rampage2216 skrev:
Jag tycker du ska gå med i gruppen, alternativt luska info från dem hur de tänkt gå vidare och mer exakt vilka de vill ha bort.

Och du ska givetvis spela in samtliga samtal du har med dem i smyg för att ha bevis.

Det är människor som de som hade behövt känna på hur det är att vara hemlös, utstött, oönskad.

Sen kan du samla alla som inte delar deras "vision" och skapa en motgrupp. Inte för att få bort dom, utan bjud in dom att umgås med alla. Fixa ett kafferep på gatan, spela lite brännboll i ett grönområde eller bjud in alla på kräftskiva i någons trädgård. Visa dom att de udda är lika mycket människor som de är.
Nappar de inte, fine. Ni får roligt och trevligt tillsammans och de kommer inte lyckas skrämma bort någon.
En motgrupp låter fint, att bjuda grannar hem till trädgården, corona-säkert, "stug-ägarna", på en kopp kaffe och kanske en liten (icke-hembakt) kaka. Eller ett glas vin och lite ostar. Vi som är "kvar" i våra stugor, behöver hålla ihop. "Rör inte min stuga".
 
  • Gilla
  • Älska
Marjatta Lakso och 1 till
  • Laddar…
M
Anonymiserad skrev:
Eller kanske Sverigedemokraterna och Moderaterna-dekaler. En av mina grannar har gått över "till den mörka sidan".
Då kan vi ju stryka den grannen från elit listan, SD är ju verkligen patraskstämpel oavsett hur rätt de må ha i vissa sakfrågor. Ingen nyrik statussökande person med onödigt stor brevlåda skulle komma på idén att komma ut som sverigedemokrat! Är det något riktig överklass vill ha så är det fortsatt sossestyre som håller plebejet i ordning och ger de som förtjänar det undantag från beskattning.
 
  • Gilla
  • Älska
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Nej, varför skulle jag göra det? Jag har inget intresse av att stalka någon, däremot låter området du bor i, som du målar upp det, riktigt spännande. Något man skulle vilja se i verkligheten.
Jag brukar inte släppa in folk i mitt hem, särskilt när jag inte vet, om vederbörande ens når upp till tangentbordet, eller "tryck-knapparna", som kompisen Jar-Jar Binks brukar kalla det. Du kanske behöver sitta med en gammaldags telefon-katalog under pojkrumpan, för att nå fram.
 
M mnils skrev:
Då kan vi ju stryka den grannen från elit listan, SD är ju verkligen patraskstämpel oavsett hur rätt de må ha i vissa sakfrågor. Ingen nyrik statussökande person med onödigt stor brevlåda skulle komma på idén att komma ut som sverigedemokrat! Är det något riktig överklass vill ha så är det fortsatt sossestyre som håller plebejet i ordning och ger de som förtjänar det undantag från beskattning.
NB, Marjattas inlägg säger inte specifikt att grannen gått över till SD, kan även vara överklasspartiet M. Det enda som sägs är "den mörka sidan" även om det kanske sannolikt är SD.

En slätröd solblekt Volvo 745 med baksätet permanent nedfällt och lastutrymmet fyllt med målarburkar och verktyg, rostiga skärmkanter, en handmålad SD-logga på varje sida och bumpersticker med reklam för Lantmännen borde höja blodtrycket hos grannarna. Gärna med lagom läckande avgassystem och oljeläckage från motorn.

Se bara till att den är besiktigad och skattad och att däcken är lagliga.
 
  • Haha
  • Älska
Marjatta Lakso och 1 till
  • Laddar…
M
A Anders_Nilsson skrev:
En slätröd solblekt Volvo 745 med baksätet permanent nedfällt och lastutrymmet fyllt med målarburkar och verktyg, rostiga skärmkanter, en handmålad SD-logga på varje sida och bumpersticker med reklam för Lantmännen borde höja blodtrycket hos grannarna. Gärna med lagom läckande avgassystem och oljeläckage från motorn.
Men då förfular hon ju sin egen tomt, det är det är ju att ge dem vatten på sin kvarn!
Kan du tänka dig något mer förnedrande för en nyrik pösmunk än att upptäcka en atomkraft nej tack klibba på sin gigantiska brevlåda som de lika uppblåsta grannarna kan se? Eller ännu värre kanske redan har sett!
 
  • Gilla
  • Älska
Marjatta Lakso och 1 till
  • Laddar…
A
A Anders_Nilsson skrev:
NB, Marjattas inlägg säger inte specifikt att grannen gått över till SD, kan även vara överklasspartiet M. Det enda som sägs är "den mörka sidan" även om det kanske sannolikt är SD.

En slätröd solblekt Volvo 745 med baksätet permanent nedfällt och lastutrymmet fyllt med målarburkar och verktyg, rostiga skärmkanter, en handmålad SD-logga på varje sida och bumpersticker med reklam för Lantmännen borde höja blodtrycket hos grannarna. Gärna med lagom läckande avgassystem och oljeläckage från motorn.

Se bara till att den är besiktigad och skattad och att däcken är lagliga.
Det räcker det även med gångstavar på en promenad, men vill man riktigt reta upp dem, så är vanliga skidstavar bra, annars duger joggingbyxor från den lokala lågprisaffären jättebra, förutsatt att baken hänger halvvägs till knäna.
 
M
  • Wow
  • Gilla
Marjatta Lakso och 2 till
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Området där TS bor. Det var inte särskilt svårt att hitta, men det är mot reglerna att outa folk så jag kan inte peka ut det.
Nej, det får du verkligen inte göra, för då skulle jag behöva klä på mig i sommarvärmen. Som det är nu, så är jag naken inomhus, eller i poolen iklädd enbart en fleece-jacka (mot bromsarna, som vill ta en tugga). Skulle några "ornitologer"/"porrnitologer" få för sig att börja spana här med kikare, så får jag allvarliga problem.
 
A
T tanaris skrev:
Tilltalsnamnet då, var kommer det ifrån?
När du blir trött på att spela på ditt vanliga dataspel, för att roa dig i sommarvärmen, kan du alltid ta fram dina gamla video-snuttar, som du spelade in när du ville vara "cool", som t ex "Stargate" dvs "Stjärtporten" eller bara "Stjärtisen", fast vi har själva inte spelat in ett enda avsnitt.
 
A
J Jan Maxe skrev:
Värre med dig och harry73 som insinuerar att TS hittar på saker. Hatar människor som vräker ur sig sånt utan den minsta aning om det är rätt eller inte.
I "slukhåls"-fallet var det mina syskon i Finland, Vanda, norr om Helsingfors, som hittade på att "huset hade sjunkit och var bortom räddning och måste rivas". Deras våldsamhet var en viktig anledning till att jag flyttade långt hemifrån. Föräldrarna såg aldrig vad som hände hemma. Det var knytnävar (brodern), klösning och slag (systern), inlåsning så att jag inte kom till skolan (systern), stöld av alla mina julklappar och födelsedagspresenter (hon fick mest pengar för dem när de var i ursprungs-present-förpackningar) och sedan gav hon bort resten av mina grejer till sina väninnor, för att vara populär. Så det var ingen större överraskning, att de försökte få min miljon från arvet. Det var dock en chock. Jag har "portat" dem härifrån under de 15 senaste åren. Jag slutade också att åka till Finland för att träffa dem, pga att det var plågsamt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.