JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Det kanske står någonstans tidigare i tråden, men vad har badrummet för mått?
Det är 1,81x2,72 nu efter kaklet så nästan 5kvm.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Snyggt jobb, tycker det blev bra med randen bakom toan även om jag va skeptisk till en början (y)
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Hej!

Den senaste veckan har jag grejat med lite av varje men det som är värt att ta bild på är fogningen i badrummet, en vägg och golvet kvar nu.:)

Pågående kakelarbete med vit fog i ett ofärdigt badrum, vägg och dörrparti sett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyfogade vita kakelväggar i ett badrum under renovering, en vägg och golv återstår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis kaklad badrumsvägg med nylagda vita kakelplattor runt ett fönster, arbetsmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En pågående badrumsrenovering med halvfärdiga kakelväggar och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis färdigställt badrum med kaklade väggar och nyligen fogat fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen fogad duschhörna med vita kakelväggar och mosaikgolv i olika nyanser av brun och beige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Wallin och 21 till
  • Laddar…
Hej!

Har jobbat hela veckan men har hunnit med lite mer fogning i badrummet. Nu är det klart sånär som på tre innerhörn.:)

Halvfärdigt badrum med vit kakelvägg och ljusgrå fog, rörinstallationer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyfogat badrum med ljusgrå fog i kontrast mot vita och bruna kakelplattor, med tre ouppfogade hörn synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis renoverat badrum med ljusgrå fogat kakel, bruna golvplattor och rörinstallationer för golvvärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild av ett kaklat badrumsgolv med ljusgrå fog, vägg i matchande kakel samt oavslutade hörn och golvvärmeinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen fogat badrumsgolv och delar av väggen i ljusgrått mot bruna plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyfogat badrum med vita väggkakel och bruna golvplattor, ljusgrå fog, och pågående installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är ljusgrå fog på både vägg och golv men man lurar ögat ganska mycket mot det bruna. Jag tycker det gjorde gott att det blev lite ljusare.:) Just nu håller jag på att dra skyddsslang i bjälklaget för golvvärmen till övervåningen.

//Fredrik
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Väldigt kul att följa, imponerad över hur du håller i gång och hur mycket du får gjort. Lärorik tråd.
 
T torgrimb skrev:
Väldigt kul att följa, imponerad över hur du håller i gång och hur mycket du får gjort. Lärorik tråd.
Tack för dom orden!:)

Kul att någon annan tycker att tempot är bra för jag tycker det går lite långsamt..:crysmile:

//Fredrik
 
  • Gilla
  • Wow
Greatstomp och 3 till
  • Laddar…
Det är nog många självbyggare som tycker det går sakta när man bygger själv, men när man utifrån betraktar någon annans bygge så tycker man det går snabbt.
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Hej!

I söndags så lånade jag en hjullastare och fyllde upp med mer jordmassor på baksidan, där börjar det bli färdigt för stunden. Får bli matjord och mer finplanerande med grävmaskin senare. Panelen till taket i farstukvisten har jag fått upp och skyddslangen för golvvärmen till övervåningen är äntligen klar.:)

Nyuppfyllda jordmassor på en tomt med gräs och lite röran, ingen hjullastare synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad panel på taket av en farstukvist med synlig skyddsslang för golvvärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av skyddsslangar för golvvärme i ett pågående byggprojekt med synliga golvbjälkar och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Hej!

Har jobbat hela helgen men nu dom senaste dagarna har det varit målning på schemat. Kände att det var dags att ta tag i utsidan.:) Framsidan är nu färdigmålad bortsett från salningar och foder. Baksidan är en bit på väg men har inte riktigt kommit lika långt där.

Hus med vit fasad och svart tak med ställning runt, under renovering i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och ett litet tips, när man tar av sig i bar överkropp men behåller hängslena så får man en väldigt snygg bränna:cool:
Person visar upp bränna på ryggen efter arbete utan tröja men med hängselbyxor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Nyfärgad husfasad med ställningar runtom och ojämn terräng i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
fremax och 16 till
  • Laddar…
Härliga bilder.
Funderade på vad jag skulle till i topptipset, blir ett solklart X. Tack för tipset ;) :p
 
  • Gilla
Fjällgossen
  • Laddar…
Hej!

Sedan sist gång har jag jobbat mycket och vad det gäller huset så har det varit fortsatt fokus på målning. Inte alltför lätt i den värmen som har varit det senaste så lite sol och bad har jag också unnat mig. Vissa delar är klara men nu har hela huset minst ett lager färg. Runt carporten och farstun har jag börjat riva ner ställningen.:)
Hus under renovering med pågående målningsarbete och nedmonterad ställning vid carporten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nymålat hus med carport och början till ställningsrivning under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hus under renovering med byggställningar runt fasaden och omgivet av skog och öppen mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nymålat hus med ställningar runt en del av fasaden under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Zlingo och 11 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Vad du sliter i denna värme (y)
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vad du sliter i denna värme (y)
Men ikväll har jag unnat mig:cool::love:
Ölburk på stranden vid solnedgång, strandväska och del av person i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
oscarwww och 13 till
  • Laddar…
Hej!

I helgen lånade jag hem en hjullastare och grovplanerade lite på framsidan och fyllde upp i carporten samt tog hand om en del fylle jag fått på den nedre planen. Igår fick jag upp taklisterna i garaget, dom ska spacklas och målas en gång till på plats. Annars så är det spackling och slipning i hela huset som jag grejar med just nu. Inte så mycket att ta kort på.:p

Nybyggt hus med grovplanerad mark framför, ställningar och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En vit villa under renovering med grovplanerad mark och byggmaterial på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Carport under konstruktion vid ett hus med grovplanerad mark och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggd carport med pågående markplanering och grusfyllning vid vit husfasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grovplanering av en tomt med hjullastare, stora grushögar, röd bil i carport och skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade taklister i ett garage med spår för spackling och målning, stege och otapetserade väggar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymålad grå vägg och vit taklist i ett garage med fönster och ledningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade vita taklister i ett rum med tejpade kanter runt dörröppning klar för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Kämpa på, det tar lika lång tid att spackla, slipa och måla som det tar att bygga huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.