Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Marjatta Lakso skrev:
Jag märkte inte om att jag startat ett nytt konto. Tillbaka till poolen. Där blir man åtminstone uppvärmd (32 C) och inte utfryst.
Nu har du bekräftat till 100% att du tramsar, är full, hög, schizzo, eller valfritt. Du är inte inne på ämnet och bryr dig ej. Om du håller på såhär i verkligheten med grannarna kan jag förstå deras missnöje, hade bett min granne dra åt helvete om den tramsat på detta vis.
Beklagar om du var seriös i trådstarten men jag tvivlar.
 
  • Gilla
  • Arg
Maria T och 4 till
  • Laddar…
A
Marjatta Lakso1 skrev:
"ELIT-klubb" påstod grannen ett par hus längre bort. Inte en förening, som t ex Villaägarna. Det vore kul att fråga någon om ELIT-klubben kan fixa några medlemsrabatter, som Villaägarna, t ex på målarfärg, virke och försäkringar (jag har tyvärr noll koll på vad de erbjuder numera). Kanske en hantverkarförmedling "Bra ELIT-byggare"? Men de vill nog inte ha mig som medlem.
Ingen formell förening, tror jag. Informell, antar jag.
 
Marjatta Lakso skrev:
Är du en mobbare? De flesta gillar honom, faktiskt.
Nej jag är offret här.
 
Jag tror att hela historien är uppdiktad. Från början till slut.
 
  • Gilla
j_mac och 3 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Om det nu är så att historien i den här tråden är sann. Så är det ju lite patetiskt. De är här i "Elitgruppen" (bara att kalla den för det...), de är väl ganska precis sådana som man inte vill ha som grannar.
Exakt, men bra att veta om det så man kan hålla sig långt borta!
 
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Jag blev knivrånad i skolan 1997. Och jag har bevittnad våld mot lärare säkert 10 gånger under perioden 1993-1997.
Detta förekom inte ens i någons vildaste fantasi då jag gick i skolan på 60-talet. Då hade alla respekt för lärare, äldre människor och även elever emellan. Idag är det precis tvärtom. Snacka om att samhället förändrats till det sämre.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Påminner om gruppboendet som man vill bygga i Kvicksund mellan Eskilstuna och Västerås?
Gärna ett gruppboende men inte här!
 
E
Det finns givetvis ingen ELIT-grupp, hur kan det skrivas 16 sidor om detta.

Troligen ett resultat av psykotisk paranoia eller någon av Robbans antagonister.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
MATA INTE TROLLEN! :mad::mad::mad::mad::mad:

Stickan
 
  • Gilla
j_mac och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
E El-Löken66 skrev:
Det finns givetvis ingen ELIT-grupp, hur kan det skrivas 16 sidor om detta.

Troligen ett resultat av psykotisk paranoia eller någon av Robbans antagonister.
För att allt TS skriver har sjukt högt underhållningsvärde. Man blir liksom provocerad, förvånad och lite glad på samma gång. TS är ett komiskt geni.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
Appendix och 4 till
  • Laddar…
tompas11 tompas11 skrev:
Detta förekom inte ens i någons vildaste fantasi då jag gick i skolan på 60-talet. Då hade alla respekt för lärare, äldre människor och även elever emellan. Idag är det precis tvärtom. Snacka om att samhället förändrats till det sämre.
Hade bara lärare, läkare och allt annat "högre" respekterat människan med på den tiden och eleverna respekterat lärare och läkare som är kunniga så hade det varit så ultimat det bara gått.

I vår skola tog respekten slut när vi lämnade. Vi hade lärare från gamla gardet som ingen vågade jävlas med, men de var heller inte jävliga mot oss och vi var vänner.

Historierna mina föräldrar och farföräldrar berättat är ju bara hemskt om hur läkare tandläkare och lärare betedde sig.
 
A
Marjatta Lakso1 skrev:
Jag trivs med min fastighet.

Villaägaren, en man, påstod att jag hade låtit en hund att kissa på hans brevlåda. Därför tvingade han mig att ställa mig på knäna framför hans brevlåda, genom att trycka ner mina axlar. Sedan räckte han fram hinken med vatten och en disktrasa och beordrade mig att tvätta hans brevlåda, som inte ens såg smutsig ut, inget hundkiss syntes. Jag protesterade.

Trots att jag sa att jag inte äger någon hund och inte har hållit i kopplet när hunden slog sin drill och inte är släkt eller i nära relation med personen, som höll i kopplet, tvingade han mig att tvätta lådan. Det var en god vän som gick på promenad och höll i hundens koppel, med sina föräldrar som var på besök. De mådde väldigt dåligt efter incidenten, men jag var mest arg.

Jag ringde mannen senare och frågade, om han var någon slags kvinnohatare, men han sa, att han ville straffa mig för att jag hade uppfostrat min man dåligt. "Men jag har ingen man", protesterade jag. "Jo, det har du visst det, vi vet att ni två k****ar med varandra", sa han. "Fast jag varken k****ar eller har någon man", protesterade jag. Jag bor på en annan gata än han, så jag undrar, vilken röntgen-syn han har som kan se in i sovrummet hos sina grannar. Och se händelser, som inte ens har hänt.

Jag började kalla gubben för "Herr Hinkis" efter händelsen. Han är säkerligen en ELIT-medlem, så arrogant som han var. Jag tror inte att han har hört sitt nya namn, som jag har gett honom efter incidenten, för länge sedan.

Jag undrar hur många brottsrubriceringar som han skulle kunna få: olaga tvång, beskyllning, kränkning, förtal?
"Brevlåde-förnedringen" med kompisens hund hände för typ 20 år sedan. Lite långsint att tänka att det är därför som de kräver att han ska bort från området.
 
Om det här är sant är det verkligen för jävligt.
Jag skulle kontra med att köpa en skrotfärdig grävmaskin och ställa på tomten bara för att krossa elitplanerna.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
T Ejmelie skrev:
Varför har du två olika konton på forumet nu? :thinking:
Strul med datorn.
 
A
H heimlaga skrev:
Om det här är sant är det verkligen för jävligt.
Jag skulle kontra med att köpa en skrotfärdig grävmaskin och ställa på tomten bara för att krossa elitplanerna.
Det står överallt på området gamla grävmaskiner i olika storlekar och fabrikat. Fast inte på min tomt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.