2 163 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
kan man ha både el och vatten i sama rum?
Håller på att renovera på ovanvåningen och har en liten liten toalet som jag kommer flytta till ett större rum. Och då kommer jag ju att få et litet litet rum över och täkte att det hade ju varit jätte bra att ha till ett teknink rum och sätta in elskåpet där och även grejer till nätverk. och sen fundera vi att dra golv värme på ovanvåningen och det hade ju varit perfekt att ha dom koplingaroch shunt och det som behövs och även vatten rören nerifrån som ska till det nya badrummet tänkte jag dra genom detta rum. så min fråga är är det lämpligt att göra så här?
Det är inga problem rent lagligt.RobertC skrev:Håller på att renovera på ovanvåningen och har en liten liten toalet som jag kommer flytta till ett större rum. Och då kommer jag ju att få et litet litet rum över och täkte att det hade ju varit jätte bra att ha till ett teknink rum och sätta in elskåpet där och även grejer till nätverk. och sen fundera vi att dra golv värme på ovanvåningen och det hade ju varit perfekt att ha dom koplingaroch shunt och det som behövs och även vatten rören nerifrån som ska till det nya badrummet tänkte jag dra genom detta rum. så min fråga är är det lämpligt att göra så här?
Du kanske bör bygga så att inte elskåpet sitter tex under vattenkopplingar och dylikt dock
I normalfallt skall ju dock ledningar inte läcka, men om man skall reparera så kanske det droppar eller skvätter till när man öppnar dom, så ur en praktiskt synvinkel kanske det är bra om du delar upp det lite med en skärm/mellanvägg eller bara bra avstånd mellan ?
/K
Liknande trådar
-
Du har ju hela helgen på dig - både ute och inne
Socialt & Projekt -
Elmätare HAN enhet med både lastbalansering och övervakning?
Villalarm & Hemautomation -
Har Gardena uppfunnit både trådlös el och tankestyrning?
Trädgårdsmaskiner -
Diskmaskin fyller och tömmer samtidigt, haft både I30 & I20 som felkod
Vitvaror -
Kan jag bygga altan med golvbjälks-överhäng mot både långsida & gavel?
Altan & Uteplats