2 479 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Flytspackla tunnare än rekommenderat?
Hej
Jag funderar på att jämna ut min betongplatta I ngära rum för att sedan lägga på ny cellplast och spån ovanpå. Idag är det den väldigt ojämn, stora gropar på kanske 3cm.
Tanken är att flytspackla i hela rummet men slippa höja toppen mer än någon liten millimeter då hela nedervåning är i samma nivå. De flesta spackel jag hittat säger att minsta höjd är 5mm, hur viktigt är det att följa det? Finns det något med lägre minstabygghöjd?
Har ni rekommendationer på märke tar jag gärna emot de också!
Jag funderar på att jämna ut min betongplatta I ngära rum för att sedan lägga på ny cellplast och spån ovanpå. Idag är det den väldigt ojämn, stora gropar på kanske 3cm.
Tanken är att flytspackla i hela rummet men slippa höja toppen mer än någon liten millimeter då hela nedervåning är i samma nivå. De flesta spackel jag hittat säger att minsta höjd är 5mm, hur viktigt är det att följa det? Finns det något med lägre minstabygghöjd?
Har ni rekommendationer på märke tar jag gärna emot de också!
Kan detta vara en variant om man vill ha ett slätt betonggaragegolv?
Körbart och till tyngden?
Körbart och till tyngden?
Ska man ha flytspackel som ytskikt rekommenderas ett industrispackel.Tex https://www.bauhaus.se/cm-industri-...svXf-6HehIRW3wrtAp-VFYuCqzyHdI1BoCx-cQAvD_BwE