Hej,
Jag tog bort ett Elko RS-uttag för något år sedan, och nu vill jag montera det igen. Men hur i hela Helsinki får jag bort de gamla kablarna?
Jag har prövat att stoppa in en platt mejsel i den lilla springan under hålen, men det gav ingenting. Att dra ut kablarna gav ingenting mer än att kablarna skalades.
Jag har för mig att jag hittat frågan tidigare i forumet,men hittade ingenting nu när jag sökte.
Glad midsommar!
Jag tog bort ett Elko RS-uttag för något år sedan, och nu vill jag montera det igen. Men hur i hela Helsinki får jag bort de gamla kablarna?
Jag har prövat att stoppa in en platt mejsel i den lilla springan under hålen, men det gav ingenting. Att dra ut kablarna gav ingenting mer än att kablarna skalades.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag har för mig att jag hittat frågan tidigare i forumet,men hittade ingenting nu när jag sökte.
Glad midsommar!
In med en smal mejsel i hålet intill N och L och tryck in.abbedabb skrev:Hej,
[bild] [bild]
Glad midsommar!
glad midsommar.
Tryck med en mejsel i försänkningen 1 samtidigt som du lirkar ur alla kardeler.
Gjorde som du sa, och den enda platta mejsel som passade i försänkningen gjorde bara rejäla märken i min hand.F fixarpelle skrev:
Logga in
Skapa konto
Prövade med en kryssmejsel, och la halva min kroppstyngd på den. Efter mycket stånkande fick jag loss jorden. Men de andra gick bara av:
Är det mig eller uttaget det är fel på?
Om någon kardel var böjd så kan den fastna.
Jag har använt en spårmejsel och gjort som jag beskrev med lyckat resultat, lägger uttaget mot väggen och trycker en del samtidigt som jag drar ur ledarna/kardelerna.
Om det är som på bild så använder jag en spetstång, om någon kardel inte var rak när dom anslöts så kan dom fastna.
Jag föredrar skruvar på elko uttagen.
Jag har använt en spårmejsel och gjort som jag beskrev med lyckat resultat, lägger uttaget mot väggen och trycker en del samtidigt som jag drar ur ledarna/kardelerna.
Om det är som på bild så använder jag en spetstång, om någon kardel inte var rak när dom anslöts så kan dom fastna.
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "spetstång"
Spetstänger
Spetstänger, även kända som långnäbbstänger, är ett populärt verktyg inom många yrkesområden, som elektronik, smyckesmakeri, och mekaniska jobb. Dessa tänger har en smal, spetsig näbb, vilket gör att de kan nå in i trånga utrymmen
Läs mer
Tack för bra förklaring. Tyvärr verkade det inte funka på min. Men jag har en till liggandes (också med tre kabelstumpar som sticker ut) som jag ska testa på.F fixarpelle skrev:Om någon kardel var böjd så kan den fastna.
[bild]
UPDATE: Det hade jag inte alls
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden