Hej hej!
Jag har en AEG gersåg som jag behöver ett sågbord till för ett kommande altanprojekt. Är sågbord universala som passar till de flesta sågar eller är de märkesspecifika? Finns det bra universalbord? Har nämligen svårt att hitta ett vettigt bord till min maskin :(

Jag är osäker på om de kallas sågbord, det är vilket fall som helst den där stälningen man monterar bordet på för att kunna använda den ståendes. Ställ, stativ, arbetsbord etc.

41,4 * 33 är hålens mått på sågen för montering.

Redigerat:
Vermilion Vermilion skrev:
Hej hej!
Jag har en AEG gersåg som jag behöver ett sågbord till för ett kommande altanprojekt. Är sågbord universala som passar till de flesta sågar eller är de märkesspecifika? Finns det bra universalbord? Har nämligen svårt att hitta ett vettigt bord till min maskin :(

Jag är osäker på om de kallas sågbord, det är vilket fall som helst den där stälningen man monterar bordet på för att kunna använda den ståendes. Ställ, stativ, arbetsbord etc.

41,4 * 33 är hålens mått på sågen för montering.
Monteringsplattan som följer med borden passar mig veterligen dom flesta kap och ger sågar.
Det är monteringsplattan man sätter fast i bordet med snabbfästen. Denna följer ju givetvis med vid köp av sågbordet.
Jag vet folk som kör julas sågbord till makita, bosch och givetvis julas egna såg.

• Gilla
Vermilion
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.