A
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det går tyvärr inte här i Halland :(

Från systemets hemsida:
Områden med hemleverans
Till dessa områden kan du beställa hemleverans:
  • Skåne län
  • Stockholms län
  • Uppsala län
  • Västerbottens län
  • Västernorrlands län
  • Västra Götalands län
  • Örebro län
  • Delar av Jönköpings län (Postorterna Jönköping, Tenhult, Huskvarna, Norrahammar, Taberg, Månsarp, Bankeryd och Habo)
  • Delar av Östergötlands län (Postorterna: Bestorp, Borensberg, Borghamn, Boxholm, Brokind, Fornåsa, Gammalkil, Horn, Kisa, Klockrike, Linghem, Linköping, Ljungsbro, Mantorp, Mjölby, Motala, Nykil, Rimforsa, Skänninge, Sturefors, Tjällmo, Ulrika, Vadstena, Vikingstad, Vreta Kloster, Väderstad, Åtvidaberg och Ödeshög.
  • Mälardalen: Arboga, Eskilstuna, Kolbäck, Kvicksund, Kungsör, Köping, Mariefred, Stallarholmen, Strängnäs, Strömsholm, Torshälla, Valskog, Västerås, Åkers styckebruk.
  • Kungsbacka
  • Sala
ombud då?
Jag plockar hem till om bud och har gjort ett bra tag för att slippa stå i kö... Och nu vid corona så är det mycket smidigt..
 
T
FredrikR FredrikR skrev:
Mycket, dom är absolut inte billiga men deras utbud är väldigt bra med påfyllning veckovis.
Fraktfritt över 999:-, brukar vara här i Borlänge på 3dygn. (y)
Nä, 200 spänn för en Westy 12 är inte billigt. Men... tillgång och efterfrågan. Och Belgiuminabox har ju konkat.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
J
T tanaris skrev:
Nä, 200 spänn för en Westy 12 är inte billigt. Men... tillgång och efterfrågan. Och Belgiuminabox har ju konkat.
Jag kan rekommendera Beerdome. Billigare per öl men högre fraktkostnad, så det lönar sig att beställa lite mer. Tycker glasbanken har mycket ipa-fokus, Beerdome har bredare sortiment.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A
hur är det med utländska siter?
Finns de och säljer de till Sverige?
eller är det så hög tullning så det lönar sig inte?

Skulle vara intresserad av att få tag på runt 20-30 plattor med 50 cl burkar med öl..
5.5-11% är av intresse..
Även 2.8-4.7 % är intressant.. Men inte lika högt...
 
J
Maskintok skrev:
hur är det med utländska siter?
Finns de och säljer de till Sverige?
eller är det så hög tullning så det lönar sig inte?

Skulle vara intresserad av att få tag på runt 20-30 plattor med 50 cl burkar med öl..
5.5-11% är av intresse..
Även 2.8-4.7 % är intressant.. Men inte lika högt...
Det finns en hel del sidor som säljer till Sverige, men då handlar det ju i regel om mer svårtillgänglig öl med relativt höga priser per flaska/burk. Det låter inte som att det är det du är ute efter?
 
A
J Jonobe skrev:
Det finns en hel del sidor som säljer till Sverige, men då handlar det ju i regel om mer svårtillgänglig öl med relativt höga priser per flaska/burk. Det låter inte som att det är det du är ute efter?
Nja.. kan man ju tänka sig till någon fest..
Men det jag letar efter är skapligt billig öl till verkstaden.. går åt en del..
kommer kunder som tar en bira på helgen och även jag tar några när jag skruvar sent på kvällen.. Eller när värmen söker..
Även vid hö skörd går det åt...
sist gick det åt 3 plattor, dock 4.2 %..
Men ändå... (y)

Blev tvungen att lägga till lite.. folk kan ju tro jag dricker allt själv:rofl:

vi är ca 10 personer som håller på med höet.
under runt 3 dagar åt gången.. (y)
så då blir inte den mängden så stor..
 
P
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det går tyvärr inte här i Halland :(
Ja, det är konstigt att Systembolaget inte kan leverera i hela landet.
 
Just, Apex har inte helt oväntat släppt nytt, en session IPA.
Apex Brewing Company session IPA med 4.5% ABV, illustrerad burk och ett glas med skummande öl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ingenjören
  • Laddar…
P
T tanaris skrev:
Tvärtom, det är typ 85% ljus lager, 12% IPA och resten övrigt. Jag har inget emot Systembolaget som sådant, men fördelningen och likriktningen är trist. Och ska man beställa krävs oftast ett helt kollia á 24 flaskor, så jag vet inte vad du menar med styckvis.
Om man beställer för hemleverans kan man beställa styckvis ur hela sortimentet. Frakten är lite dyr, men om man som jag bor på vischan slipper man å andra sidan bilresan.
 
P
J Jonobe skrev:
Det finns en hel del sidor som säljer till Sverige, men då handlar det ju i regel om mer svårtillgänglig öl med relativt höga priser per flaska/burk. Det låter inte som att det är det du är ute efter?
Både Beerdome och Glasbanken är väl baserade utomlands?

Är det därför de kan kringgå detaljhandelsmonopolet i Sverige, månntro?
 
J
P pmd skrev:
Både Beerdome och Glasbanken är väl baserade utomlands?

Är det därför de kan kringgå detaljhandelsmonopolet i Sverige, månntro?
Ja. Systembolaget bedriver ju häxjakt på nätbutiker, stämmer och håller på...

Extremt märkligt att man behöver beställa svensk öl från utlandet då systembolaget inte tillhandahåller den....
 
Blodsoppen
En liten öl medans grillen gör revbenen klara.:D
 
  • Hand håller en burk Norrlands Guld öl framför en grillplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Smygstartar midsommarveckan med lite sill och lax.
Klämde till med runda på cykeln före och "belönade" mig med en 1664, som var rätt läskande och ganska nära vatten ;)
Måltid med sill, lax och ölburk 1664 på ett bord, person i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
Nyfniken
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Smygstartar midsommarveckan med lite sill och lax.
Klämde till med runda på cykeln före och "belönade" mig med en 1664, som var rätt läskande och ganska nära vatten ;)
[bild]
Nu kan jag inte hålla mig, men jag blir så glad av att ni har samma servis som vi, Qvint. Följer tråden med stort intresse eftersom jag vill utvidga min mellanmjölksinställning till öl...som mest varit Lager, nån enstaka Guinness och Kriek.
Midsommar ja, har OP och lite annat starkt på kylning.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A
Hand håller en ölburk med texten "IPA" efter ett projekt i verkstaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter lite kvälls stök i verkstaden...
äntligen öl;)(y)
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.