5 683 läst · 3 svar
6k läst
3 svar
Avdrag vid försäljning
Hej!
Det avdrag för renovering man får göra på vinsten vid en försäljning, vad gäller mer exakt för det?
Är det specat att typ nya golv är avdragsgillt men tapetsering är det inte exempelvis?
Mao, var går gränsen för det som är avdragsgillt?
Mvh
Pagge
Det avdrag för renovering man får göra på vinsten vid en försäljning, vad gäller mer exakt för det?
Är det specat att typ nya golv är avdragsgillt men tapetsering är det inte exempelvis?
Mao, var går gränsen för det som är avdragsgillt?
Mvh
Pagge
Det har varit snack om detta tidigare under någon tråd.
RSV (www.rsv.se) har ganska bra information om just detta med några exempel därtill så kika där.
Ett råd jag dock kan ge dig, som inte står skrivet hos RSV, är att skicka in alla kvitton och hävda att de är förbättringar av din bostad.
I sämsta fall så får du ett NEJ från RSV och i bästa fall fullt avdrag. Sedan beror det ju på hur gott ditt samvete är....
RSV (www.rsv.se) har ganska bra information om just detta med några exempel därtill så kika där.
Ett råd jag dock kan ge dig, som inte står skrivet hos RSV, är att skicka in alla kvitton och hävda att de är förbättringar av din bostad.
I sämsta fall så får du ett NEJ från RSV och i bästa fall fullt avdrag. Sedan beror det ju på hur gott ditt samvete är....
Liknande trådar
-
Får jag göra avdrag för altan samt ändring i planlösning källare vid husförsäljning?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Försäljningsavdrag vid osålt hus
Köpa & Sälja hus -
Avdragsgiltig vid försäljning?
Juridik -
Skatt & avdrag vid försäljning!
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Avdrag vid husförsäljning
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.